Gjest

Collinite 845 = Hodepine

46 innlegg i emnet

I går la jeg et lag med Collinite 845 på min Audi, brukte nitrilhansker men ikke maske. Tenkte vel egentlig at i morgen får jeg hodepine, og det fikk jegheadache.gif. Har over lengre tid mistenkt Collinite 845 for å gi meg hodepine. Så da var det kanskje påtide å lese i databladet til Collinite 845 og her står det svar på hvitt: ved innånding kan den gi hodepine og svimmelhet.

Så egentlig ville jeg bare gjøre flere bevist på det, men Collinite 845 er en knall bra voks. Slutter neppe å bruke den, men neste gang bruker jeg maske! gasmaske.gif

Skjermbilde2014-06-29kl164617_zpsc64589d
Endret av Rotiform
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri opplevd dette.. Var det grei lufting i lokalet ditt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere her har merket dette. Ha greit med ventilasjon når denne brukes. Mener 915 og 476s er likedan, selv om jeg ikke har opplevd det selv enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri opplevd dette.. Var det grei lufting i lokalet ditt?

Voksen la jeg ute som alltid pleier med 845, og i tillegg var det litt vind. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke brukt annet enn 476s av Colli sine, og merket ikke noe problemer med den når jeg stod ute og vokset. Men når jeg gjorde det med Wolf's Hard Body kjente jeg løsemidlene rev godt i nesen, selv utendørs i en lett bris. Da var det kort vei til masken :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda!

Noen reagerer vell mer på løsemidler og slikt enn hva andre gjør.

Personlig merket jeg ingenting da jeg la 845 på Omega'n, da var det 10 grader ute med flau vind!

Men som du sier, voksen er kjempebra den! Skikkelig "Wax on / Wax off" produkt som er billig og har langvarig effekt! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen la jeg ute som alltid pleier med 845, og i tillegg var det litt vind. :)

Har du vurdert å skifte font?:)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke brukt annet enn 476s av Colli sine, og merket ikke noe problemer med den når jeg stod ute og vokset. Men når jeg gjorde det med Wolf's Hard Body kjente jeg løsemidlene rev godt i nesen, selv utendørs i en lett bris. Da var det kort vei til masken :ph34r:

Jeg la et lag med wolf hard body idag men merket ikke no kjempe stram lukt på den..tror det kommer ann på person til person for hvor følsom man er for disse luktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever også dette med diverse produkter, spesielt collinite.

Kan desverre ikke ha garasjeporten åpen under arbeid, da jeg mister mye av lyset i taket, og de to ventilene som er i garasjen skaper ikke nok gjennomtrekk..

For min del er løsningen å ta mye pauser og puste mye frisk luft, men tror jeg er ekstra ømfintlig for dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp dere gassmaske på biltema. Jeg bruker det alltid når jeg legger coating eller holder på med annet svineri :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp dere gassmaske på biltema. Jeg bruker det alltid når jeg legger coating eller holder på med annet svineri :)

Gassmaske Håkon? ikke maske m/filter? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var derfor jeg kvitta meg med 845'en min. Holder meg til Shield, mye mer behagelig å bruke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vurdert å skifte font? :)

Ja, appropo hodepine lizzom...

Comic sanz skulle kommet med varseltrekant egentlig!

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smurte på sommerfelgene inne på badet.. Uten viften på. Merket ingenting. Noen er kanskje mer sensitive enn andre:-)). Kan jo ha en sammenheng at jeg heller aldri får skallebank uansett hva jeg drikker og hvor mye. Dårlig ja, men hodet får ikke juling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ha en sammenheng at jeg heller aldri får skallebank uansett hva jeg drikker og hvor mye. Dårlig ja, men hodet får ikke juling.

Lite å få vondt i da, sikkert!? :lol: NEIDA! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk selv ekstrem hodepine dagen etter. Jeg brukte 476s..

Må man virkelig bruke maske får å vokse bilen? Ser jo bra teit ut om jeg skal gå rundt med maske og hansker på vaskeanleggene..

Er det noe annet man kan bruke istedenfor?

Det er jo tydelig at dette er helseskadelig når man får vondt i hodet. :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en voks laget av naturlige ingredienser, som carnuba og bivoks. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gassmaske Håkon? ikke maske m/filter? :P

Såså pirkeguri ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en voks laget av naturlige ingredienser, som carnuba og bivoks. :)

Hva ville du ha anbefale da, som har tilnærmet samme holdbarhet som Collinite 845. Har både Swissvax Concorso og Shield og er klar over at de er i samme klasse når det gjelder holdbarhet, men så var det prisen da....

Og en annen ting som er viktig ved valg av voks, den må etterlate lite eller ingen produktrester. Tenker da på Poorboy`s Natty`s, den gjorde meg gal.... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte meg en maske med dobbelt filter på Ebay. Den kostet svimlende 34,- inkl frakt..

Får den ila Juli tenker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive