Gå til innhold

Tennvæske Som Avfetting..? Noe å Satse På?


tommy_sn

Recommended Posts

Hei!

Fikk et tips av en idag, som han vistnok hadde fått av en som driver å lakkerer/polerer biler sånn 3/4 profft og at tennvæske var knall å bruke som avfetting..

Noen som kan bekrefte/avkrefte det? Er jo parafin i det som forsåvidt er ganske fett, men er noget skeptisk til det for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er møkkete så det holder.har jeg brukt "shell asfalt rent" denne er knall sterk og effektiv så det holder,men jeg bruker den kun når jeg skal polere etter på,fordi den inneholder kjemikalier,ellers bruker jeg meguiars super deagreaser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tennveske, diesel, parafin funker alle utroliggodt som avfetting.

De fjerner driten, men trenger ikke legge igjen noe pent resultat. Du ser det ikke første gangen men kommer nok til syne etterhvert. (trur jeg)

Han lakkerer vennen din skal jo lakkere driten etterpå så til han formål funker det nok gull da han lakkerer over. men om jeg ville ha hatt det på bilen tviler jeg på.

Tennveske skal på grillen

Parafin i ovnen

Diesel i Konebilen.

Bilavfetting på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K3nt: Vi får håpe han vasker av med tynner osv osv osv. For jeg ville hatt minst mulig kjemikalier på flaten jeg skulle ha lakkert. Er litt kjipt om det begynner å dampe gjennom lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Amazing Roll Off, veldig fin for den blander du ut slik at den er akkurat sterk nok, og den kan brukes overalt.. bare justere blandings forholda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Amazing roll off el Prickbort funker gull....

Parafin har jeg hørt funker bra som avfetting, men personlig holder jeg meg unna alt sånt på bilen, vil ikke stå etterpå å si "å f##n der gikk den lakken til h###e" bedre føre var en etter snar.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampeolje fungerer faktisk utrolig godt som avfetting så samt du spyler grundig av etterpå med høytrykkspyler m/VARMT vann :) Men brude bare brukes om vinteren hvis bilen er ekstremt møkkete og har fult av salt over alt. Hvis du bruker høytrykkspyler m/kaldt vann så tror jeg ikke du får spylt det så godt av.

Spyle bil

Sprøyte på lampeolje med sprayflaske

Spyle grundig av

Vaske med svamp e.l.

På en vanlig skitten bil ville jeg brukt vanlig avfetting som er laget for bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...