Concker

S&S Lancia Delta HF Integrale 1990

24 innlegg i emnet

x9mk.jpg

Tirsdag kveld kjørte jeg denne lille glade italieneren hjem fra jobb for en kollega for en vårshine.

Artig liten bil å kjøre er det helt klart :D

Slik så den ut vel hjemme:

7ps7.jpg

fpxz.jpg

kuyo.jpg

Begynte med en tradisjonell DCN vask.

Her ble følgende produkter brukt:

Korrosol

Surfex HD

Prickbort

Autofoam

CG Citrus wash

Nanolex Reactivation schampoo

Begynte med å påføre korrosol, prickbort og surfex.

Korrosol fant lite på karroseriet, men noe fant den på felger:

lt7e.jpg

2r8f.jpg

431ax.jpg

6km3.jpg

Dette fikk virke noen minutter før bilen ble skummet ned med en blanding av Autofoam, CG citrus og Nanolex schampoo, etterfult av håndvask med ullmitt og CG citrus

t1mb0.jpg

Vannet henger greit igjen på panelet så er nok en stund siden det lå noe beskyttelse her ja.

0dnx.jpg

Så var det tur for en runde med clay, brukte her blandet victoria super soap som lube og Bilthamber clay. Denne fant ikke noe særlig, noe som heller ikke var forventet da bilen ikke blir vinterkjørt.

md3a.jpg

o4d2.jpg

Etter dette ble bilen tørket å kjørt inn i garasjen, ikke mindre en noen sekunder etterpå slå været seg virkelig vrang og vannet pøset ned.

ct52.jpg

Så var det inspeksjons runde på lakken.

konkluderte med noe oksidering / ned matting av lakken samt noe vaskeriper og RDS.

ylrv.jpg

iq7k.jpg

546dl.jpg

m7vt.jpg

Begynte da å teste litt forskjellige comboer, dette er singelstage lakk uten klarlakk som jeg misstenkte var noe tynn så begynte veldig forsiktig med Rupes Fin, sammen med blå uber, og jobbet meg nedover til jeg havnet på Orange uber og Rupes Medium, denne fjernet en hel del uten at det var fare for hologrammer. Blankhet og dyp farge kom også fram.

Maskinene som ble brukt ble Rupes LHR15 og Krauss 900w DA (Spot)

u6yzl.jpg

b6kb.jpg

t7sk.jpg

ni6n.jpg

3js3.jpg

Kom som sagt fram gjennom litt testing at Orange uber med Rupes medium passet bra til denne lakken.

c0tv.jpg

1xjpe.jpg

Siden dette er en italiensk bil så sitter ikke alt av deler kanskje like godt fast som på andre eks. Tyske.

Så etter å ha montert blinklyset på sideskjermen skikkelig da dette poppet ut, så dro jeg av 50-50 maskeringsteipen på panseret noe som dro med seg et emblem også.

q9qj.jpg

Dette ble satt på ruten en så lenge, og limt fast igjen skikkelig senere.

vlbr.jpg

Fortsatte da med nevnte combo videre på bilen.

zwjx.jpg

zxoe.jpg

50-50 Speil, dette har nok blitt lakkert opp igjen med en sprayboks engang i tiden, lå ihvertfall veldig tykt samt klarlakk.

aybk.jpg

vrik.jpg

Swirls fantes også på skjermer

8uwe.jpg

Ikke noe tvil om at bilen blir mindre rosa og mer rød :)

ps89d.jpg

y0n2.jpg

Begynte så å maskere ut gummi og plast som sto utsatt til.

Før jeg fortsatte med videre ned langs siden av bilen.

iynj1.jpg

t5ks.jpg

n1l6.jpg

2b3j.jpg

z3sc.jpg

Til små steder ble Krauss 900W med 80mm puter benyttet.

8g3g.jpg

Puter blir mettet underveis.

vijz.jpg

Noen riper fikk litt mer behandling.

7ixo.jpg

d2hj.jpg

l5ya.jpg

w1hy.jpg

Da ble det etterhvert tid for whipedown hvor jeg benyttet gtechniq panel wipe.

LSP ble Polish Angel Master sealant som jeg til nå er veldig fornøyd med.

Denne gangen brukte jeg også maskin til påføring med svart uber pad, noe som fungerte veldig bra.

Fikk herde i ca 25minutter før buffet av.

0cjj.jpg

Etter LSP tok bilen en tur ut i solen for å dobbel skjekke etter hologrammer etc.

Dette så veldig bra ut :)

lbdp.jpg

Plastikk utvendig ble behandlet med Owatrol Polytrol, innvendig ble det benytte Auto Finesse Spritz.

Glass ble behandlet med gtechniq G5.

Dekk fikk en runde med CG hyper coat

Oblater ble fjernet med varmluft og plast skrape, limrester fjernet med Loctite super clean.

Så til slutt noen ferdig bilder:

fhtn.jpg

z68wl.jpg

c7nij.jpg

wh0f2.jpg

kh9t.jpg

76pf.jpg

x9mk.jpg

Tidsbruk: Ca 22 timer.

Endret av Concker
60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk arbeid. :) Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good job :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmebil! Heldig du, som har fått både kjøre og pleie den

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare det at det sto Delta HF Integrale var nok til grønn cred trykk :P

Flott arbeid utført! :)

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder og flott jobb, på en skjelden bil. Bildene ble rett og slett nydelige, jeg trenger noen enkle tips til hvordan man får bildene så klare og redigert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte bilder og flott jobb, på en skjelden bil. Bildene ble rett og slett nydelige, jeg trenger noen enkle tips til hvordan man får bildene så klare og redigert.

Takk for det (:

Eneste bildet som er redigert er det som er rødt/svarthvitt, som har tatt seg en tur i lightroom og photoshop.

resten er bare rett fra kamera, Canon EOS 1100D :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig bil som ble enda herligere!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smekkert og lekkert! husker den bilen på sega rally... steike moro!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en herlig klassiker.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig jobb på en unik bil, denne ble fin :) Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fin utført jobb på en rå bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en skikkelig klassiker. Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget flott jobb, på en bil som er utfordrendes å jobbe på, mtp så mye kanter og knekker i karosseriet.

En klassiker som har fått den pleien den fortjener.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette! Cred! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble helt nydelig Flott s&s

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra jobb på en rå klassiker! Det siste bildet var prikken over i'en :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en hatchback helt etter min smak. Veldig flott arbeid og fine bilder. Cred gitt. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stalltips:

LSP kan ofte skjule hologrammer, så hologramsjekk bør gjøres før LSP. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stalltips:

LSP kan ofte skjule hologrammer, så hologramsjekk bør gjøres før LSP. :)

Er i grunn egentlig klar over det :)

skjekket over lakken med lommelykt uten å finne noe, så tok en siste skjekk ute til slutt etter lsp for å se etter lsp rester og evt om var noe annet jeg hadde glemt av :)

Ellers takk for alle tilbakemeldinger!

Eier fikk bilen tilbake i dag og var veldig fornøyd :)

Ble litt skeptisk da det plutselig hadde kommet en stor lys strek over ene siden på panseret..

men vi fant til slutt ut at dette var gjennskinn fra noe listverk i chrome på bygget eller lyktestolpene ved siden av, tok opp panseret og beveget på det og da brøyt denne linja seg helt forskjellig etter retning på panseret og ble borte i skygge.. litt skeptisk kan man si :) Visste jo innerst inne at denne ikke hadde vært det før på dagen så var jo litt pussig :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive