bilmagikeren

London-tur Tips?

Hallais:)

Jeg skal en tur til London på fredagen. Hjem igjen mandag..

Jeg skal dra sammen med min mor ( som blir 60år ) og min søster, og de har vært der ganske mye før.

Personlig har jeg ikke vært der i voksen alder, og ønsker innspill på hva man kan gjøre når man er i London.

Jeg har prøvd å søke litt rundt, men blir ikke så mye klokere av det. (er jo noe info, men best å få det fra likesinnede:))

Vi skal bo på hotel ganske sentralt, uten at jeg husker adr på foten.

Så hva skal jeg/vi finne på? Blir sikkert litt shopping, hvor er det "best" og billig å kjøpe f.eks Joggesko/bukse etc.. Nike,adidas osv.. Shopping/butikker generelt også.

Blir vel også en tur til Camden (?) marked.

Mat, er det noen som har en skikkelig Biff-restaurant favoritt?

Har lyst til å ta en tur på British Museum, noen flere forslag?

Ev annet morsomt man kan finne på?

(har høydeskrekk så london eye utgår nok, og denmenneske-voks utstillingen madama et eller annet utgår ihvertfall:/)

Så da er det bare å fyre løs med eventuelle innspill/tips, alt er velkommen og settes stor pris på!

På forhånd takk:)

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en ganske fancy apple store som kan være verdt å sjekke ut :)

Er også en knallbra Puma store, som har vesentlig bedre priser en her hjemme :)

Du/dere bør (MÅ!) prøve en frokost eller lunsj på Regency Cafe. Det er en stor opplevelse, og knallgod mat :)

-n

Endret av nope-mx5
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nedover park lane og kikke på biler også :) Aston Martin, Mini, BMW osv. Og ene butikken selger kun det grommeste som veyron, koenigsegg, osvosv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode tips! Det er en utstilling med bond (007) biler gjennom tidene på et av museene. Kunne kanskje vært noe.

Er park lane gaten med gromme bilbutikker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips til Nike er å dra på Nike Store. Stor butikk med masse nice fra Nike. Den ligger i krysset Oxford street / Regent street. Generelt så er dette området bra på shopping (mitt favoritt område i hvertfall) For andre kule sko kan du se etter butikker som heter Footlocker (finnes nesten over alt). For innendørs shopping anbefaler jeg handleseneret Westfields. For luksus shopping kan du gå New Bond Street. Masse klokker, barbershapper og fine biler som cruiser i gatene.

Av atraksjon så kan du sjekke ut London dungeon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i London 1-5 ganger i året for å se Tottenham, samt andre fotballkamper i byen dersom det passer seg sånn. Det har jeg holdt på med mangfoldige år, og i forbindelse med det har jeg opplevd mye i denne byen. Alt fra strippeklubber til smoothiecaféer har jeg vært innom, med stort hell :)

Skulle jeg skrevet alt jeg har på hjertet nå, hadde jeg aldri blitt ferdig. Du er velkommen til å sende meg PM dersom det er noe mer du lurer på, men her kommer noen svar på det du faktisk spør om.

Først, treningstøy. Her vil jeg anbefale Lilywhites på Piccadilly, som er en stor sportsbutikk over flere etasjer. Den har oppe hver dag, og ligger midt i smørøyet på Piccadilly. Tar du undergrunnen til Piccadilly kan du ikke unngå å finne den når du kommer opp på gatenivå. Er dere slitne etter å ha shoppet her inne, kan jeg anbefale fantastiske donuts på Donuts & Baguettes like i nærheten: http://www.waymarking.com/gallery/image.aspx?f=1&guid=e5c0fe2f-5e1a-4045-8480-5aec4007eb05

Link til åpningstider på Lilywhites: http://www.lillywhites.com/London-Piccadilly-store-0602

Utover dette finnes det hauger med sportsbutikker i Regent Street og Oxford Street, som er "standardgatene" for shopping i London. Sports Direct og JD Sports spesielt har en del butikker i London hva treningsutstyr angår. Snakker vi sko, er butikken Andreas nevner vanskelig å unngå. Det finnes flere Footlockers på Oxford og Regent Street, og de har mengder med sko. Jeg ser du skriver at dere sannsynligvis havner i Camden, og da vil du finne sports- og skobutikker også her. Camden er forøvrig et fantastisk sted. Ta dere god tid når dere er der. Mange skjulte skatter!

Andreas var innom Westfield, og det er et godt alternativ dersom det er dårlig vær. På Westfield finner du de mest kjente butikkene fra Oxford Street og Regent Street under samme tak. Senteret er hele 150000 m2!

Så var det restauranter, da. Det kryr av dem, og jeg vil anbefale dere å spørre noen lokale, eller noen butikkansatte etter gode tips. Det er en jungel, og de som bor der har ofte opplevd noe som ikke nødvendig står i en bok, eller har vært med i en test. Dersom folk skal ha biff etter shopping i Oxford Street eller Regent Street, så havner de stort sett på Angus eller Aberdeen Steak House. Disse restaurantene har svært varierende kvalitet, og det er ikke lett å treffe på den restauranten som har en god kokk på plass. Jeg har opplevd både gyselig og fantastisk mat på Angus Steak House. Skal dere ha noe som ikke gjør dere voldsomt mette, vil jeg anbefale Wagamama (http://www.wagamama.com/) og Gourmet Burger Kitchen (http://www.gbk.co.uk/).

Når det gjelder sightseeing, sier det seg selv. Du har Buckingham Palace, Big Ben, London Bridge etc. Og ettersom søsteren og moren din har vært i London en del ganger tidligere, bør de jo vite hva du bør få med deg. London Dungeon, som Andreas nevner, er gøy. Det kan også være lærerikt, dersom du hører etter når det fortelles historier underveis. Ripley's Believe it or Not, på Piccadilly, er også et greit tidsfordriv. Mange spenstige folk i verden! Søk opp London Dungeon og Ripley's på Google for mer info. Å stikke innom Covent Garden er en selvfølge for en førstereis.

På kveldene vil jeg anbefale dere å oppsøke Soho. Soho har et noe ufortjent rykte, men mye av det stemmer også. Her har vi opplevd både det ene og det andre, men jeg lever enda. Finn en pub med godt utvalg av fatøl, og smak på forskjellig øl. Det finnes hauger, og på de fleste pubene kan man få seg litt kveldsmat også.

Generelt sett vil jeg anbefale dere å ta undergrunn, tog, eller buss når dere skal rundt. Ta kun taxi om dere skal en kort avstand. Har dere dårlig tid, kan det fort ta lenger tid med taxi på gatenivå, enn å gå til nærmeste undergrunn og ta denne til destinasjon. Tog gir etter min mening mest for pengene, og er fornuftig om dere skal fra en side av byen til en annen.

Ser noen nevner biler her. Kensington er også et område man kan dra til om du ønsker å få med deg Ferrari, Bentley, hauger med Porscher etc. Her bor gutta krutt.

Det siste tipset jeg har er at dere forsøker å holde tempoet nede. Det er lett å skru opp tempoet fordi alle rundt deg stresser. Stress ned, ta dere god tid, og nyt byen. Det er ikke noe poeng i å stresse livet av seg for å rekke ditt og datt, for dere har ikke en sjanse til å rekke alt uansett :)

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Tusen takk for meget gode innspill:)

Skal absolutt sjekkes ut, da føler jeg at jeg har mer "kjøtt på beinet" og får vel ta det litt som det kommer..

Igjen Hjertelig takk!

P.s Meget bra skrevet, nå gleder jeg meg plutselig:)

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger inn noen flere tips jeg:

Mat: Ta ture til China town. Her er det masse gode kinarestauranter i alle prisklasser og mye rart å se på.

Se en musikal! Jeg så We will rock you og det var helt konge. Masse god Queen musikk hvis man liker det. (finnes så klart mange andre som sikkert er verdt å se) For alle ting som trenger billetter så kan du sjekke ut groupon og andre kupong sider.

Metro: Som Geir sier, ta metroen overalt. Veldig enkelt hvis man feks bruker google maps, den sier hvilken bane hvor osv. Siden dere skal være i flere dager så er letteste løsning og kjøpe det som heter Oyster card. Det er kortet som alle der borte bruker. Kortet koster 10 pund (mener jeg å huske) men dette kan du få tilbake hvis du leverer det inn igjen. Fyller du opp med feks 20 pund så har du mer en nok for helga. Den vil hele tiden trekke det som er billigst. Jeg reiser til london flere ganger i året, så derfor tar jeg alltid med meg kortet hjem igjen fordi pengene aldri går ut. Alternativt kan dere kjøpe all day travel pass hver dag.

Geir: Har du vært på baren LAB ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan varmt anbefale kjøpesentrene Lakeside og Bluewater, ligger litt utenfor byen, men det går mye kollektivtransport dit. Der finner du alt, i omtrent 600 butikker i hvert senter, med diverse concept-store, som Nike, Adidas, Disney, Warner Brothers etc. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas: Nei, har hørt om den, men ikke vært der. Vi er mer på øl enn cocktails når vi er over, men antar at du anbefaler den siden den nevnes? Fortell :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i London 1-5 ganger i året for å se Tottenham

OT:

Godt å se at noen andre reiser til London for å gjøre en av de viktige tingene i livet. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shopping av klær osv er ikke noe for meg, men vil du ha god sjokolade; Carpo i London. Beste jeg noensinne har vært borti :) er på telefon så orker ikke å finne link, men det er jaggu verdt det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas: Nei, har hørt om den, men ikke vært der. Vi er mer på øl enn cocktails når vi er over, men antar at du anbefaler den siden den nevnes? Fortell :)

Skal fortelle etter jeg har vært der sent i juli ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal fortelle etter jeg har vært der sent i juli ;)

Lenge siden juni, men fortell ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden juni, men fortell ;)

Glemte så klart å gi tilbakemelding her!

Det var så vidt jeg huska hvordan det var for å si det sånn ;) Det var et kjempe sted. Ikke no fancy utested, men den lettere alkoholiserte bartender dama laget topp stemning for de få som var der. Hun delte ut shots i øst og vest og plutselig satt man og pratet med resten av de som satt rundt baren. Cocktailmenyen var på ganske mange sider og du har nesten garantert ikke smakt noe lignende. I tillegg så hadde bartenderen masse egne drinker og fortalte gladlig om både sprittyper og metoder. Alle drinkene smakte utrolig godt og når du legger til et par smaksprøver på sprit i tillegg så var det godt at vi ente kvelden så tidlig som vi gjorde. Jeg skal 110% sikkert tilbake igjen hit for å for å teste enda flere drinker :)

Her er tre av drinkene som gikk ned. Husker bare hva det var i den til venstre. Det var en peanut colada. Altså peanøtter hadde ligget i rom for å gi smak før de laget en pinacolada av den.

10500323_10154402573195254_2135146705201

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, Andreas! Tommel opp for god hukommelse ;)

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive