isrihel

Fjerning av klarlakk

Jeg vurderer å kjøpe en Golf hvor det er par steder på lakken som trenger utbedring,se bilder.Klarlakken har løsnet på forskjermen etter bruk av høyttrykksspyler og en liten lakkskade på panseret.

Er det like greit å kjøpe en ny skjerm og få lakkert den eller er det en annen lettere måte?

Ønsker pristilbud fra folk i Kristiansand-området , evt Oslo området da det er der jeg skal hente bilen.

post-4601-0-95209000-1402217712_thumb.jp

post-4601-0-55764300-1402217817_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Tror ikke jeg ville kjøpt noen ny skjerm (regner med du mener forskjerm?) men heller utbedret den som er der, ikke noen skade på den slik jeg ser den.

Etter min mening bør denne lakkeres opp på nytt. Her må du antagelig regne med grunnarbeid + base og klarlakk uten at jeg er noen lakkerer for å få dette 100%

På panseret går det jo an å utbedre kun flekken, men så er det dette med overganger (støving) fra nye til gammel lakk osv. Dette er nokså tricky hvis du ikke har litt peiling på hva du driver med.

Alt i alt kommer det jo an på hva du er ute etter av resultat eller om du ønsker å inngå noen kompromisser.

Det var kun noen tanker fra min side =) Lykke til med bilkjøp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe en Golf hvor nåværende eier har vært litt med høyttrykkspyler ved å bruke den altfor nær bilen og dermed har klarlakken flasset av, se bilde. Er det noen som vet hva som blir den beste løsningen for å fjerne resten av klarlakken og deretter få ny klarlakk på, finnes det noen middel for å fjerne restene av klarlakken uten å ødelegge selve lakken eller må den pusses ned? Evt kjøpe ny forskjerm og få den lakkert ?

Takknemlig for alle tips

post-4601-0-80136800-1402317894_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip forskjermen matt og legg ny klarlakk på hele

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må flekkes inn farge over det skadede området, så legge klarlakk over hele skjermen.

Det bør ikke bli så himla dyrt så lenge det ikke er snakk om oppretting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en dør og et sideskjørt egentlig, men om man skal få gjort dette skikkelig blir det vel noen tusen likevel.

Jeg har gode erfaringer med lakkverkstedet til Frydenbø, jeg får lakkert ting på bilen min der "til stadighet" (selv om det nå er en stund siden sist). Alternativt kan Bergen billakkering/Damsgård karosseri nederst i Damsgårdsveien anbefales. De er dyre (begge to), men resultatet blir som nytt, og de er ikke (har ikke vært med meg) vanskelige dersom man ikke er fornøyd med fargematch.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive