AndréE90

Beste avfetting mot cox avleringer

Hei folkens.

Skal etterhvert ta å rense et innsug på en diesel BMW og som kjent bruker disse EGR ventil som resirkulerer noe av eksosen for å få ned utslippet. Dette medfører avleringer av cox inni innsuget.

Her er noen bilder av dette http://bimmers.no/topic/771858-min-123d-performance-photoshoot-og-nye-felger-s19/?p=2849457

Planen er å bruke en stiv tannbørste og noen koster og avfetting.

Hva er beste avfettingen for å løsnet mest mulig av dette? Er en sterk Surfex veien å gå?

Håper på masse gode forslag fra dere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel olje i koks, og surfex er en vannbasert avfetting. Den vil dermed ikke få løst dette like bra som f.eks prickbort. Jeg ville gått med en petroleumsbasert avfetting, stiv tannbørste og masse varmt vann og tålmodighet ikke minst. Kanskje bremserens som siste finish?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket ren egr ventilen på min golf for ikke så lenge siden.
Det var ikke så mye koks, så jeg brukte høytrykkspyleren som tok det meste og gikk over med bremserens til slutt.
Jeg ble kvitt det lille som var hvertfall! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremserens og prickbort er veien å gå med koks. Evt tynner, samt stålbørste, hvis førstnevnte ikke biter på.

Har selv stått og hugd vekk skikkelige koks avleiringer med hammer og meisel, da fra mercedes toppdeksel. Men da snakker vi om koks som lå i et flere centimeter tykt lag, og som var like hard som asfalt. (utette dysepakinger på diesel som forårsaket dette)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mykje drit i det kan du legge det i diesel over natta før du begynner å gnikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likt løser likt, som nevnt over så kan det legges i diesel en stund ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye bra svar. :) Surfex er tydeligvis ikke veien å gå. Da satser jeg på PB, børste og masse varmt vann.

Tusen takk for bra svar, får prøve å legge ut noen bilder hva før og etter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få tak i diesel og la d ligge over natta, evnt rester tar en me bremserens el.

har vi tida på jobb så henter vi diesel ifra der dieselfiltra renner av seg og lar d ligge over natta spara oss for masse bremserens og løsemiddel damp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive