Gå til innhold

Hvordan lakkbehandle en 50 år gammel veteranbil?

Recommended Posts

Skrevet

Far til min svoger har en 1964 modell Peugeot 403 som han har lyst å shine opp. Og det høres jo knall ut.

Men hvilke framgangsmåte skal en bruke på en veteranbil?

Gleder meg :)

Skrevet

Jeg tok for et par uker siden en nesten like gammel fransk bil. En Renault 17 TL, står i signaturen.denne var opplakkert på en skjerm, men ellers original lakk.

• DCN Poeng 1
Rayhaako
Skrevet (endret)

Inspirasjon =)

Sikkert greit å gjøre litt research på forhånd angående hva slags lakktype dette er osv, hvilke "skader" lakken har - oksidering,riper osv osv. Være nøye med å ta målinger for ikke å gå gjennom med mer =) spes hvis det sitter original lakk på bilen.

Ta et bilde av bilen å smell det inn her da vel. Sikkert lettere for mange å svare da =)

Fremgangsmåten for å polere en veteranbil er jo på mange måter ikke noe ulik den som brukes på moderne biler.

Mvh

Raymond

Endret av Rayhaako
  • DCN Poeng 1

Mvh

Raymondo

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår