MarioCG

Polerings maskiner

Hva er best å gå for da det gjelder poler maskiner? Elektriske eller luft drevne? Stort sett alt jeg har av karosseri verktøy er luft drevet og kunne godt tenke meg å fortsette med luftverktøy så sant det ikke er noen bakdeler med det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begge deler og skjønner egentlig ikke hvorfor folk vil ha noe som går på luft!

Du har sikkert en kurant kompressor i og med at du bruker luftverktøy fra før, men det er jo én ulempe; en må ha stor kompressor.

Jeg liker ikke den kalde trekken fra luftverktøy, i tillegg er jo elektrisk dønn stabilt - spenninga er langt mer stabil enn lufttrykket.

Det viktigste når det kommer til polering er vel at det finnes få (om noen?) ordentlige maskiner å velge i om en ser bort fra de som er for spotpads.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være mye mer kostbart å drive luftverktøy enn elektriske også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begge deler og skjønner egentlig ikke hvorfor folk vil ha noe som går på luft!

Du har sikkert en kurant kompressor i og med at du bruker luftverktøy fra før, men det er jo én ulempe; en må ha stor kompressor.

Jeg liker ikke den kalde trekken fra luftverktøy, i tillegg er jo elektrisk dønn stabilt - spenninga er langt mer stabil enn lufttrykket.

Det viktigste når det kommer til polering er vel at det finnes få (om noen?) ordentlige maskiner å velge i om en ser bort fra de som er for spotpads.

Støtter wanvik fullt ut =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje noen kan komme med et par tips til gode maskiner:)

Jeg har tittet litt på denne her:

http://www.mirka.com/en/TOOLS/Polishers/?productgroup=&product=MIRKA+RP+300NV+77mm+3+000+rpm___8993540311

Og denne her:

http://www.mirka.com/en/TOOLS/Polishers/?productgroup=&product=MIRKA+POLISHER+PS+1437+150mm___8991300111

Kunne tenkt meg en til spotpads og en til litt større oppgaver.

Endret av MarioCG
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive