AreJJ

Maskering ved bruk av DA. Nødvendig?

Er det nødvendig med omfattende maskering og ikke minst tidsbruk ved bruk av DA. Kan skjønne at roterende trenger maskering pga varmeutviklingen. Med DA skal det veldig hardhendt bruk til for å nærme deg tempen en oppnår med roterende. Eller er det andre grunner som jeg ikke har fått med meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man maskerer gummilister for unngå å ødelegge de. Kjører man over gummilister med maskin vil gummilisten smelte og/eller få noen fine kutt etter paden.

Alltid greit å maskere for mye enn for lite, det er en ganske billig forsikring å ha. Man får også trening i å legge tape, noe som fort vil bli lekende lett og gå relativt fort.

Endret av chrefs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man maskerer gummilister for unngå å ødelegge de. Kjører man over gummilister med maskin vil gummilisten smelte og/eller få noen fine kutt etter paden.

Alltid greit å maskere for mye enn for lite, det er en ganske billig forsikring å ha. Man får også trening i å legge tape, noe som fort vil bli lekende lett og gå relativt fort.

Da må du kjøre hardt med DA uten tvungen rotasjon.

Eg maskerer for å slippe å måtte vaske vekk polish fra gummilister og plastikkdeler når eg er ferdig med maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så for oss som alltid bruker HT og surfex etter polish trenger egentlig ikke å maskere? DA maskin vel og merke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så for oss som alltid bruker HT og surfex etter polish trenger egentlig ikke å maskere? DA maskin vel og merke :)

Jo, en bør ofte maskere, og slett ikke kun ved bruk av roterende. ;)

I tillegg til ved bruk av roterende, er maskering klokt i for eksempel følgende tilfeller:

• Håndpolering med "krittprodukter" (AG SRP m. fl.) bør maskeres rundt plastoverflater med struktur
  • Grovkorrigering med FlexDA på grunn av tvungen rotasjon og korrigeringsevne
  • Grovkorrigering med Rupes Bigfoot på grunn av korrigeringsevne og utkast/sidebevegelse
  • Finpolering med DA-maskin hvis en ikke er sikker på om gummilister avgir møkk eller ikke. Det bør ikke havne i poleringsputen og spres utover siste finish.
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å maakere tar liten tid og er billig forsikring, men eg har aldri skadet plastikk/gummi deler med DA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er like greit å maskerte, opplevd å få polish i kanter og gummilister og som sitter fast Verre en møkk ! :)

Endret av kjimmern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pads blir veldig stygge etter en tur over gummien :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier folket her å maskere rundt kromlister (ordentlig krom) eller er det bare rundt plast for å unngå at den blir stygg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier folket her å maskere rundt kromlister (ordentlig krom) eller er det bare rundt plast for å unngå at den blir stygg?

Paden har en tendens til å bli svart etter jeg kjørte over chrom lastelister på en Insignia OPC i helgen for å teste :-) så tror det ligger noe dritt på chromen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paden har en tendens til å bli svart etter jeg kjørte over chrom lastelister på en Insignia OPC i helgen for å teste :-) så tror det ligger noe dritt på chromen..

Både i skikkelig krom og alu er det porer i lakken som inneholder møkk man ikke ser med det blotte øye.

Etter en polishrunde blir pads alltid sorte.

Jeg maskerer ikke krom og alu, jeg polerer de listene også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både i skikkelig krom og alu er det porer i lakken som inneholder møkk man ikke ser med det blotte øye.

Jeg også, dog med andre pads enn jeg bruker på resten av bilen, evt tar jeg dem helt til slutt siden padene blir kølsvarte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye SRP kritter ikke gjør den det da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

This :)

Plast lister på dører etc maskerer jeg etter en %&/() runde med å få bort hvite merker etter polish for noen år siden.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nødvendig å maskere opp BMW logoen på panser og bakluke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive