Salcin

Voks som har overvintret i garasje..

Vet produkter ikke skal så kaldt om vinteren, men hva med sånn som voks? Har en kamerat boks med SV Shield som har fått leve vinteren gjennom i garasjen, og det har nok vært minus grader der! Tåler sånne ting å fryse? Ser ikke helt riktig ut synes jeg..

Og hva er eventuelt problemet med å bruke den vis en alikevel gjør det? Kan den gi skjolder eller noe? Eller vil den bare ikke ha noe særlig holdbarhet?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jo tåle minusgrader når det er lagt på bilen... Tipper voks holder bedre hvis det lagres kaldt. Mindre fordamping av lettflyktige stoffer.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nok bra :) Shield er uansett litt smuldrete kan være men i kulden har den jo ikke skilt seg sånn som i ekstrem varme.Jeg er ganske sikker på at den er god som ny! Har 80 år gamle vokser som er så godt som ny så ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En voks fryser vel ikke vil jeg tro?

er vel ikke veldig mye vann i en voks, om noe.

Så det går nok helt bra, ei heller såkalt "nanotekonologi ting" i shield med mangel på bedre ord :)

Endret av Concker
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? :)

Vi har opplevd det du prater om David, på ett parti varer vi fikk fra England i vinter var mange av varene frosne, en del av de flytende vannbaserte produktene vi fikk inn var ødelagt, men voks/polish ol tålte det godt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har opplevd det du prater om David, på ett parti varer vi fikk fra England i vinter var mange av varene frosne, en del av de flytende vannbaserte produktene vi fikk inn var ødelagt, men voks/polish ol tålte det godt.

Hvem står ansvarlig for slikt? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem står ansvarlig for slikt? :)

Enten avsender eller befrakter, kommer litt an på hva avsender gir beskjed om... I vårt tilfelle sendte produsent/avsender alt på nytt i neste sending, de hadde nok ikke tatt hensyn til at vinter er litt forskjellig i England og Norge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt faenskap som kan skje med voksen sin konsistens etc løses som regel greit med et vannbad :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg har tenkt litt på med produkter vi ikke vil at skal fryse, hva med når de er i frakt, og lastebilen står ute over natta i minusgrader? :)

Kort fortalt har speditører et produkt som heter varmegods, som sikrer at varene står varme på terminal og blir fraktet på lastbærer med varme mellom terminalene. Da må godset være merket "varmegods".

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort fortalt har speditører et produkt som heter varmegods, som sikrer at varene står varme på terminal og blir fraktet på lastbærer med varme mellom terminalene. Da må godset være merket "varmegods".

Aha. Så da burde egentlig de norske nettbutikkene merke pakkene sine om vinteren? Veit ikke helt hvor nøye posten er da, 3 av 4 pakker jeg henter på min lokale post i butikk som er merket med 'Denne side opp' ligger enten oppned eller på siden. :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Så da burde egentlig de norske nettbutikkene merke pakkene sine om vinteren? Veit ikke helt hvor nøye posten er da, 3 av 4 pakker jeg henter på min lokale post i butikk som er merket med 'Denne side opp' ligger enten oppned eller på siden. :P

Jeg er usikker på om Posten tilbyr Varmegods, men det holder ikke bare med merking. Det er et eget produkt med egne merkekoder og koster litt mer.

Posten har mye maskinell håndtering og sortering av pakker, så merking av typen "Denne side opp" har kun betydning når pakkene blir håndert av mennesker.

Utgangspunktet er at emballasjen må sørge for at pakken må tåle å fraktes alle veier.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker Post Nord, de tilbyr varmegods. Vi gjør speditøren oppmerksom på at varene må stå innendørs ved av og på lossing, det er masse gods som venter på ny bil for videre transport som blir stående på rampa. Alle sier at det skjer ikke hos oss, men jeg har sett det med egne øyne. I visse tilfeller lønner det seg å sende forsendinger som ekspress fremfor varmegods :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive