Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Sittet å fundert litt rundt dette med påføringspads til voks, om de bør vaskes, og isåfall hvordan?
Tenker at bilen skal jo være fri for dritt når en skal legge på voks med pad, så da skal i utgangspunktet ikke annet enn voks komme på paden. Og at det beste er kanskje da og oppbevare den i lufttett pose eller en plastboks med lokk rett etter bruk, da den slik vil holde seg mettet på voksen og at den da er klar for gjenbruk?

Hva er deres tanker rundt dette?

Skrevet

Kaster de i søpla etter hver gang jeg. Gidder ikke å risikere et lite sandkorn i padden etter alt arbeidet ;) Koster ikke mye heller ;)

Skrevet

Kommer litt an på. Har du billige pads fra eBay eller litt dyrere alà de røde fra Scandicshine liksom.

Jeg vasker mine pads sammen med microfiber (som har blitt brukt til voks, IKKE tørk!) i maskinen med Microfiber Rejuvenator.

Skrevet

Jeg sparer på mine i en lukket pose. :)

Du vasker de ikke under rennende vann eller noe før du legger de i posen?

DavidRS
Skrevet

Du vasker de ikke under rennende vann eller noe før du legger de i posen?

Nix, også har jeg egne pads per voks.

Bilen er jo ren når voks påføres, så det er ikke noe dritt på padden. Skulle jeg miste den på bakken eller noe kaster jeg den. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Skrevet

Bilen er jo ren når voks påføres, så det er ikke noe dritt på padden. Skulle jeg miste den på bakken eller noe kaster jeg den. :)

Sant det. Er det noen fordeler med å ikke vaske de som jeg ikke ser (bortsett fra tid spart)?
johime(joakim)
Skrevet

Har di i zip-poser jeg, sparer både tid å produkt. Bruker for det meste autofinesse fin wax mate, blir fort dyrt om di skal i søpla etter hver påføring :P

Skrevet

Kaster de etter hver gang. Kjøper i bulk og da koster det ikke mange kroner pr pad :)

Skrevet

Bruker de gjerne på en eller to biler, oppbevares da i zip-pose.

Så kaster jeg, og begynner på ny. Bruker ikke samme pad på forskjellige vokser heller.

Prøvde å vaske de i starten, men gav opp. De mettes godt med voks og å vaske ut all voksen syns jeg ble håpløst.

Skrevet

Har samme syn som flere her, tenker det nok er greit å oppbevare de i lufttette poser/boks og bruke samme pad til samme voks, og bruke den opp på 2 biler. Blir fort dyrt å kaste bare etter å ta et par deler av bilen eller felger ja… :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Sant det. Er det noen fordeler med å ikke vaske de som jeg ikke ser (bortsett fra tid spart)?

Du trenger ikke mette paden med voks fra gang til gang, så på sikt sparer du mye produkt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Øyvind G
Skrevet

Jeg vasker de for hver gang. Fyller en liten bøtte jeg har (5l) med ønsket mengde varmt vann (det varmeste du får ut av springen) og en liten sprut med Zalo. Lar dette stå over natten før jeg skyller vekk såpen. Deretter legger jeg de på toppen av tørkestativet.

Dette fungerer utmerket og gjør seg nesten selv. :)

Skrevet

Jeg vasker de for hver gang. Fyller en liten bøtte jeg har (5l) med ønsket mengde varmt vann (det varmeste du får ut av springen) og en liten sprut med Zalo. Lar dette stå over natten før jeg skyller vekk såpen. Deretter legger jeg de på toppen av tørkestativet.

Dette fungerer utmerket og gjør seg nesten selv. :)

X2

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Skrevet

Jeg bruker de opp igjen. Legger de i en pose mellom bruk og bruker på den ene voksen (har til hver vosks / forsegling) iom lakken er 101% ren ved voksing så blir jo påføringspad ikke noe skitten eller urenheter i heller..

Skrevet

Bruker fint samme på 2-3-4 biler uten vask. Men når eg skal vaske så ligger dei i bløt i sterk surfex hd..so skylles og knakes godt under rennende varmt vann :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår