• 0
Retr0

Skal pads til voks vaskes?

Spørsmål

Sittet å fundert litt rundt dette med påføringspads til voks, om de bør vaskes, og isåfall hvordan?
Tenker at bilen skal jo være fri for dritt når en skal legge på voks med pad, så da skal i utgangspunktet ikke annet enn voks komme på paden. Og at det beste er kanskje da og oppbevare den i lufttett pose eller en plastboks med lokk rett etter bruk, da den slik vil holde seg mettet på voksen og at den da er klar for gjenbruk?

Hva er deres tanker rundt dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 svar til spørsmålet

• 0

Kaster de i søpla etter hver gang jeg. Gidder ikke å risikere et lite sandkorn i padden etter alt arbeidet ;) Koster ikke mye heller ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kommer litt an på. Har du billige pads fra eBay eller litt dyrere alà de røde fra Scandicshine liksom.

Jeg vasker mine pads sammen med microfiber (som har blitt brukt til voks, IKKE tørk!) i maskinen med Microfiber Rejuvenator.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg sparer på mine i en lukket pose. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg sparer på mine i en lukket pose. :)

Du vasker de ikke under rennende vann eller noe før du legger de i posen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Du vasker de ikke under rennende vann eller noe før du legger de i posen?

Nix, også har jeg egne pads per voks.

Bilen er jo ren når voks påføres, så det er ikke noe dritt på padden. Skulle jeg miste den på bakken eller noe kaster jeg den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bilen er jo ren når voks påføres, så det er ikke noe dritt på padden. Skulle jeg miste den på bakken eller noe kaster jeg den. :)

Sant det. Er det noen fordeler med å ikke vaske de som jeg ikke ser (bortsett fra tid spart)?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har di i zip-poser jeg, sparer både tid å produkt. Bruker for det meste autofinesse fin wax mate, blir fort dyrt om di skal i søpla etter hver påføring :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kaster de etter hver gang. Kjøper i bulk og da koster det ikke mange kroner pr pad :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bruker de gjerne på en eller to biler, oppbevares da i zip-pose.

Så kaster jeg, og begynner på ny. Bruker ikke samme pad på forskjellige vokser heller.

Prøvde å vaske de i starten, men gav opp. De mettes godt med voks og å vaske ut all voksen syns jeg ble håpløst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kjøper i bulk, så her er det bruk og kast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har samme syn som flere her, tenker det nok er greit å oppbevare de i lufttette poser/boks og bruke samme pad til samme voks, og bruke den opp på 2 biler. Blir fort dyrt å kaste bare etter å ta et par deler av bilen eller felger ja… :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg ser ikke noe problem med å bruke de på mer enn 2 biler heller. Jeg buffer alltid bilen før voks med minimum 500gsm mf, og da er det ikke noe smuss på bilen ved voksing heller. :) Applikatorer til felger derimot, de kastes. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Sant det. Er det noen fordeler med å ikke vaske de som jeg ikke ser (bortsett fra tid spart)?

Du trenger ikke mette paden med voks fra gang til gang, så på sikt sparer du mye produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har hatt en påføringspad som muglet etter 8mnd i zip-pose :P

Greit å bytte innimellom selv om de er "rene". :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

på de fleste vokskrokker så passer padden fint inn under lokket og blir liggende der til neste gang voksen er i bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg vasker de for hver gang. Fyller en liten bøtte jeg har (5l) med ønsket mengde varmt vann (det varmeste du får ut av springen) og en liten sprut med Zalo. Lar dette stå over natten før jeg skyller vekk såpen. Deretter legger jeg de på toppen av tørkestativet.

Dette fungerer utmerket og gjør seg nesten selv. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg vasker de for hver gang. Fyller en liten bøtte jeg har (5l) med ønsket mengde varmt vann (det varmeste du får ut av springen) og en liten sprut med Zalo. Lar dette stå over natten før jeg skyller vekk såpen. Deretter legger jeg de på toppen av tørkestativet.

Dette fungerer utmerket og gjør seg nesten selv. :)

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg bruker de opp igjen. Legger de i en pose mellom bruk og bruker på den ene voksen (har til hver vosks / forsegling) iom lakken er 101% ren ved voksing så blir jo påføringspad ikke noe skitten eller urenheter i heller..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Bruker fint samme på 2-3-4 biler uten vask. Men når eg skal vaske så ligger dei i bløt i sterk surfex hd..so skylles og knakes godt under rennende varmt vann :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive