Tyggern

Porsche 911 (993) Carrera S sort Solid by TAS

28 innlegg i emnet

Fikk lysten over meg å slenger ut en S&S denne er riktig nok ikke akkurat fersk.

Da bilen skulle vere klar til å stå på utstilling til porsches 50års markering i fjor.

Porsche 911 (993) Carrera S

Dette er biler som ikke det ble produsert så mange av da det er en widebody bil uten turbo eller 4hjulstrekk

Denne har carbon exclusive interiør og er sort sort. Deseverre ingen interørbilder av denne, da det var fokus på å få bilen utvendig klar til å stå på utstilling, bilen har nå fått ny eier så de kommer ikke nå heller vil jeg tro. Da gammel eier har kjøpt seg et smykke av en GT3 med 33K på tellern.... som skal bli enda finere ;)

Tilbake til selve jobben.

Jeg fylte en relativt stor andel med steinsprang på denne og brukte ekstremt mye tid på dette.

Denne er sort solid så all steinsprang ble fylt med 2K lakk før de ble slipt og polert opp.

Jeg husker ikke lenger akkurat hva jeg kjørte av en million forskjellige kombinasjoner.

Men husker vel hva jeg endte opp med å kjøre som steg. Dette kommer litt mer om senere.

starter med litt bilder fra vask, dette hører jo til :)

_MG_6127_zpsd76e72aa.jpg

_MG_6129_zps89e46996.jpg

_MG_6131_zpse0133551.jpg

_MG_6136_zps1c5914ef.jpg

_MG_6139_zps68eef39a.jpg

Mer får dere ikke se av det :)

Noen lakk målinger, alle trygge verdier og ingen omlakkerte paneler...

_MG_6151_zps69af1329.jpg

_MG_6155_zpsdc4c2d05.jpg

_MG_6159_zpseceaa0ce.jpg

_MG_6163_zps0ad78723.jpg

Så noen inspeksjons bilder...

Ikke akkurat strøkent fra før......

_MG_6170_zps8b9f4c1d.jpg

_MG_6171_zpsf7845667.jpg

_MG_6172_zps16e95b91.jpg

_MG_6174_zps4c608d1a.jpg

_MG_6175_zpsc95b716b.jpg

_MG_6176_zps5c4cb7ce.jpg

_MG_6177_zps337be17f.jpg

Mens jeg drev å fylte en haug med steinsprang.

tok jeg hjul å hjulbuer som avbrekk fra det andre. hjul ble tatt med fin polish også to lag med Autobahn.

lakkerte også sentere på bremseskiver sorte med motorlakk, for at de skulle se litt bedre ut.

_MG_6115_zps747cd01e.jpg

_MG_6143_zps250a3e1d.jpg

_MG_6145_zps97ffb369.jpg

_MG_6148_zpsdc62ad47.jpg

_MG_6173_zps553ef9c4.jpg

_MG_6179_zpsc80a95f3.jpg

_MG_6180_zpsb3c63104.jpg

_MG_6181_zps2117a88c.jpg

_MG_6182_zps082eb7c7.jpg

_MG_6183_zps3a37cc62.jpg

_MG_6199_zpsa2cfd638.jpg

_MG_6200_zpsb28592eb.jpg

_MG_6201_zps611bf930.jpg

_MG_6206_zps46f9f601.jpg

Bilen ble kjørt i 3steg med polering.

1-steg var scholl S03G og Gul Über på roterende

2-steg var scholl S30EC på blå/grønn Über for å ta alle microswirls fra grov korrigering

3-steg var 3M blå på blå Über på flex DA med en haug med juviljering og null press.

for så å tørke meget forsiktig av for her blir det fort striper etter microfiber.

Det ble vertfall forsøkt å gå rett fra S3G og til DA men da fikk jeg problemer med å bli kvitt microswirls uten å måtte kjøre en evighet og lage spøkelser og kjørespor med DA så da var det like greit å bare kjøre fint med roterende for å ta disse også kjøre DA for å ta hollogrammer og lette kjørespor etterpå.

Skriver ikke allverdens mere nå.

lar bildene tale.

her er det miks av 50/50 med grov/ikke noe

grov/fin og til slutt DA.

også noe hollosjekk bilder etter bare roterende og S30EC på roterende.

Det er tatt wipedown på alle bilder med hollosjekk. med carpro eraser.

_MG_6208_zps1c127242.jpg

_MG_6209_zps194154d1.jpg

_MG_6210_zpsdf88e8a1.jpg

_MG_6213_zpsffe8ac22.jpg

_MG_6215_zpsbcffc4a0.jpg

_MG_6216_zps2b31b1f3.jpg

_MG_6217_zps91f4a55b.jpg

_MG_6221_zps11f59750.jpg

_MG_6224_zpsffdb6fec.jpg

_MG_6226_zpsa66d91db.jpg

_MG_6227_zps3ab129b4.jpg

_MG_6228_zps5b19a071.jpg

_MG_6230_zps058aa1dc.jpg

_MG_6233_zps8a8e2bf9.jpg

_MG_6234_zps0bb71fdd.jpg

_MG_6238_zpsd91a7872.jpg

_MG_6240_zpsd780312a.jpg

_MG_6241_zps994ee1df.jpg

_MG_6244_zps032664d8.jpg

_MG_6245_zpsb58a3270.jpg

_MG_6246_zps4eb59548.jpg

_MG_6247_zpse02662b6.jpg

_MG_6248_zps114313c3.jpg

_MG_6251_zpsfbf3e7c9.jpg

_MG_6252_zps296194c2.jpg

Noen få ferdig bilder:

Ikke så mange men jeg skulle hatt bilder fra Rudskogen hvor denne og en til som jeg kjenner godt ;)

stod på utstilling.. de bildene finner jeg ikke igjen..

LSP var Swissvax Zuffenhausen..

_MG_6253_zps232bf63c.jpg

_MG_6254_zps24697c03.jpg

_MG_6255_zps7e9e0c47.jpg

_MG_6256_zps9e3e24cd.jpg

_MG_6257_zps864dc54f.jpg

_MG_6258_zps56b9f1d5.jpg

_MG_6259_zpse85cad81.jpg

_MG_6260_zps8d6ce34e.jpg

_MG_6261_zpsabaa5fcc.jpg

Takk for denne raske titten... Mulig jeg kommer sterkere tilbake.

må bare børste støv av S&S skribenten.... Har vel ikke vert veldig flink til det i det siste..

BILDENE I DENNE TRÅDEN TILLATES IKKE BRUKT AV ANDRE UTE TILLATELSE FRA TRÅDSTARTER.

41

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra jobb på en vanskelig lakk! Cred er gitt! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døktig kar du ;) pent!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette må eg si vart perfekt på en så vansklig lakk å jobbe med,fantastisk blank vart den :thumbs:

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hu-hei å forskjell :)
Litt å pusle med på det panseret ja! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler bare turbo vinge så er det drømmebilen. Cred for konge resultat

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig løft! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra jobb på en vanskelig lakk! Cred er gitt! :)

Takker for det, godt kjent med boble lakk jeg.

Men de sorte solide er leie som regel :) Tror det er greit med litt erfaring før en går på, kan fort bli lei og gå på en smell om en ikke har mulighet og vet hvordan forskjellige midler og puter kan påvirke resultatet...

Døktig kar du ;) pent!

Takk for det, gjør så godt en kan da vet ;)

Ja dette må eg si vart perfekt på en så vansklig lakk å jobbe med,fantastisk blank vart den :thumbs:

Cred!

Takker, ble ikke så verst :) utfordringen er å holde den slik..

Mangler bare turbo vinge så er det drømmebilen. Cred for konge resultat

Mangler vel ikke bare vingen.... det viktigste er det som er under vingen :)

Du mener f.eks slik :)

Dette er så godt som min drømmebil... går bra gjør den og.

IMG_3332PS.jpg

:thumbup:

:wub:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig den du postet bilde av der. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred! bra!:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på nydelig bil. Knappen er trykket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler vel ikke bare vingen.... det viktigste er det som er under vingen :)

Du mener f.eks slik :)

Dette er så godt som min drømmebil... går bra gjør den og.

IMG_3332PS.jpg

:wub:

Fyttigrisen, instaboner! Stod en i Oslo nylig, 550k. Holdt på å gå på en smell! Endret av polishduden
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil og en kjæmpe jobb,hadde noen timer på det panseret ser det ut som :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsort Porsche er no match. Flink du! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig den du postet bilde av der. :D

Jeg har en god slump med bilder liggende av den...

Cred! bra! :)

Flott jobb på nydelig bil. Knappen er trykket.

Nydelig bil og en kjæmpe jobb,hadde noen timer på det panseret ser det ut som :)

Helsort Porsche er no match. Flink du! :thumbup:

Takker og bukker. det gikk noen timer på det panseret ja...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyttigrisen, instaboner! Stod en i Oslo nylig, 550k. Holdt på å gå på en smell!

550 tusen ? for en 993 turbo? som er kjørbar? løp å kjøp bedre en penger i banken.

Denne gikk for rundt 950 tusen... og det er normalt prisområde det 850-1mill for 993 Turbo

Denne har en haug med gromme oppdateringer :) RUF motor og GT2 / RS diverse

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

550 tusen ? for en 993 turbo? som er kjørbar? løp å kjøp bedre en penger i banken.

Denne gikk for rundt 950 tusen... og det er normalt prisområde det 850-1mill for 993 Turbo

Denne har en haug med gromme oppdateringer :) RUF motor og GT2 / RS diverse

Den ble nok solgt. Helt original, dog USA import. Har sett de ligger sykt høyt i pris, men jeg tror jeg hadde blitt amputert om jeg hadde gjort det :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få ut flere bilder da! <3

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble nok solgt. Helt original, dog USA import. Har sett de ligger sykt høyt i pris, men jeg tror jeg hadde blitt amputert om jeg hadde gjort det :P

Import eller ei, en turbo til den prisen er det bare å handle :)

Ha den en sesong og selge den med god fortjeneste

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive