Gå til innhold

Lyse skinseter - farget av klær..


tommy_sn

Recommended Posts

Kjøp noen ordentlige klær heller ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Nanolotus Skinn forsegling klarer å beskytte dine skinn seter.

Hvis skinnseterne er farget fra før fjernes det nesten helt sikkert med nano svampen eller rensen du får i et skinn forseglings sett.

Det kan kjøpes på www.godkjemi.com elller www.nanowebshop.no

:thumbs:

Eller du kan som pirex siger gå i mindre fargerike kler :P

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skinnrens tar nok en del av det, men kan være at du må over noen ganger da feks fargen indigo sitter godt.

men det er desverre baksiden mht jeans/denim, da indigo fargen i klærne smitter over på både stoffseter og skinnseter (hjemme eller i bil) all jeans farger av, men om du kjøper deg det som kalles raw denim farger denne en god del mer en andre jeans. Et tips på å sjekke om feks bukser er fargeekte er å ta en hvit t-shirt og gni den noen ganger opp og ned på feks låret på buksa, blir det farge på den hviote t-shirten smitter den av, og vil legge igjen farge som er synlig over tid i lyse seter (skinn el tekstil) i bil. blir du også veldig varm eller at buksa er våt er det enda værre med avfarging om buksa er ny, da kan du regelrett ødelegge setetrekket eller en lys sofa...

Fleste jeans har påskriften "watch out for white sofas" på vaskelappen, mend ette gjelder alle mørke klær, men noe er værre en andre, billige klær kan farge av fortere da innfargingen er dårligere, og de blir ikke tilstrekkelig ettervasket etter produksjon

men On topic igjen..

skinnrens x 2 skal nok ta en del, så legger du på en beskyttelse over så hjelper det også med å holde setene rene lengere..

PS har du testet Nanosvampen på skinn Rasmus? den tar ikke fargen på skinnet om det er innfarget? om du tester med Nanosvampen så test GODT et sted som ikke er synlig først, ser du at du fjerner frage fra skinnet (blir brune flekker) så ikke ta resten..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus
Skinnrens tar nok en del av det, men kan være at du må over noen ganger da feks fargen indigo sitter godt.

men det er desverre baksiden mht jeans/denim, da indigo fargen i klærne smitter over på både stoffseter og skinnseter (hjemme eller i bil) all jeans farger av, men om du kjøper deg det som kalles raw denim farger denne en god del mer en andre jeans. Et tips på å sjekke om feks bukser er fargeekte er å ta en hvit t-shirt og gni den noen ganger opp og ned på feks låret på buksa, blir det farge på den hviote t-shirten smitter den av, og vil legge igjen farge som er synlig over tid i lyse seter (skinn el tekstil) i bil. blir du også veldig varm eller at buksa er våt er det enda værre med avfarging om buksa er ny, da kan du regelrett ødelegge setetrekket eller en lys sofa...

Fleste jeans har påskriften "watch out for white sofas" på vaskelappen, mend ette gjelder alle mørke klær, men noe er værre en andre, billige klær kan farge av fortere da innfargingen er dårligere, og de blir ikke tilstrekkelig ettervasket etter produksjon

men On topic igjen..

skinnrens x 2 skal nok ta en del, så legger du på en beskyttelse over så hjelper det også med å holde setene rene lengere..

PS har du testet Nanosvampen på skinn Rasmus? den tar ikke fargen på skinnet om det er innfarget? om du tester med Nanosvampen så test GODT et sted som ikke er synlig først, ser du at du fjerner frage fra skinnet (blir brune flekker) så ikke ta resten..

Ja vi har testet på skinn med gode resultater, men vi kender jo nanosvampen. Den er veldig effektiv, nogen gange for mye effektiv derfor prøv på et ikke synligt sted først. Men vi har ikke været ute for at den fjerner farge fra skinn.

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ok, høres bra ut... ja Nanosvampen kjenner vi godt ;)

store muligheter for at den fjerner mye den da, hold oss oppdattert om hvordan det blir da.. men du trenger ikke å gni hardt med den, bare la den gli lett over 1-2-3 ganger og sjekk om det er fjernet, gnir du lenge og hardt er det ikke bra.. det trenger du ikke heller..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte swissvax sitt leather care sett i høst på bimmeren med lysbeige skinnseter og det var ikke mye farge etter dongribukser igjen etter en runde.

Funker og annbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil unngå å få farve i lyse skinnseter :

http://www.colourlock.no/

Det er pigment-avvisende og fåes kjøpt blant annet på bohus-butikker (jeg kjøpte mitt sett på en slik butikk)

Jeg har behandlet mine lyse skinnseter med dette, og har ikke sett antydning til misfarving fra klær.

Nettstedet har også mye god info om lærpleie forøvrig, og det går lovord om fargebehandlingen de beskriver.

Vær obs på at om man bruker colourlock bør man bruke lærkreme i samme serie for at denne skal trenge igjennom pigment-sperra.

Produktet har vært omtalt her eller på andre forum tidligere, så ta et søk.... :)

- Jeg har også brukt lærsåpa fra denne leverandøren, men har ennå tilgode å se at den greier å få bort noe - så akkurat det produktet

vet jeg ikke om jeg gir tommel opp på <_<

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har swissvax sitt sett, og har fått bort det meste. Men er et lite område på kanten av sømmen i ryggen, og på sidevangen på ene setet som jeg ikke får helt bort. Er noen litt mørkere felter..Noen tips til hva jeg kan gjøre her? Noe spesielt jeg kan "gjøre" med leather cleaneren i swissvax settet for at den skasl virke best mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus
Har swissvax sitt sett, og har fått bort det meste. Men er et lite område på kanten av sømmen i ryggen, og på sidevangen på ene setet som jeg ikke får helt bort. Er noen litt mørkere felter..Noen tips til hva jeg kan gjøre her? Noe spesielt jeg kan "gjøre" med leather cleaneren i swissvax settet for at den skasl virke best mulig?

Hei Tommy

Senn meg en pm med din adresse, da skal jeg sende en Nanolotus Nanosvamp du kan teste. Den skal ta det. Swissvax er glimrende at legge på efterpå ;-)

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hjalp ikke stort med børste og sv leather cleaner...skal teste nano svampen imorgen.

Hvordan er den cg leather cleaneren som SS selger i styrke? Kan eventuelt green clean brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kun vann sammen med nanosvampen, hvit side benyttes, grønn side er bare til å holde i ;) ingen effekt med den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tommy_sn

Da var nanosvampen testet - så og si null effekt. Fuktet den med vann og gnei opp-ned, frem-tilbake, rundt osv..men forsvant ikke. Noen andre tips da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Bare et tips til å få jeans til å sverte mindre.

Vask mørke jeans med en spiseskje salt (vanlig bordsalt) en gang, da vil fargen binde seg mye mer til stoffet og svertingen vil avta.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...