Larsern

S&S: 2006 Range Rover Sport HSE

25 innlegg i emnet
Vanligvis bruker jeg all min tid på kundebiler og jeg kjører rundt i en møkkete bil full av vaskeriper og annet snadder. Men denne gangen skulle det bli andre boller og min nyinnkjøpte Range Rover Sport har fått en skikkelig runde før jeg tar den i bruk.
Dessverre gjenstår det rens av gulvteppe og pleie av skinnseter, men siden kundebilene venter får vi ta dette senere. Og ja... Døren foran på passasjersiden skal lakkeres på nytt ved anledning ;)
Til sammen har det gått med litt over 30 timer på denne.
Vask:
- Prickbort
- Bilt-Hamber Korrosol
- Autofoam
- Swissvax Car Bath
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
005.jpg
006.jpg
007.jpg
008.jpg
009.jpg
010.jpg
011.jpg
012.jpg
Lakk:
- Rupes Bigfoot 15 grønn/blå
- Rupes Bigfoot Mini blå/blå
- Rupes Bigfoot 15 hvit/gul
- Rupes Bigfoot Mini gul/gul
- GTechniq C1
- GTechniq EXOv2
101.jpg
102.jpg
103.jpg
104.jpg
105.jpg
106.jpg
107.jpg
108.jpg
109.jpg
110.jpg
111.jpg
112.jpg
113.jpg
114.jpg
115.jpg
116.jpg
117.jpg
118.jpg
119.jpg
120.jpg
121.jpg
122.jpg
123.jpg
124.jpg
125.jpg
126.jpg
127.jpg
128.jpg
129.jpg
130.jpg
131.jpg
132.jpg
133.jpg
134.jpg
135.jpg
136.jpg
137.jpg
138.jpg
Glass, felg og plast
- Bilt-Hamber Auto Wheel
- Bilt-Hamber Korrosol
- Bilt-Hamber Surfex HD
- GTechniq T1
- GTechniq C4
- GTechniq G5
301.jpg
302.jpg
303.jpg
304.jpg
305.jpg
306.jpg
307.jpg
308.jpg
309.jpg
310.jpg
311.jpg
312.jpg
313.jpg
Interiør
- Bilt-Hamber Surfex HD
- GTechniq W2
- GTechnq G6
- Swissvax Pneu
201.jpg
202.jpg
203.jpg
204.jpg
205.jpg
206.jpg
207.jpg
208.jpg
209.jpg
210.jpg
Resultatet:
901.jpg
902.jpg
903.jpg
904.jpg
905.jpg
906.jpg
907.jpg
908.jpg
909.jpg
910.jpg
911.jpg
912.jpg
913.jpg
914.jpg
915.jpg
916.jpg
917.jpg
918.jpg
919.jpg
Endret av Larsern
40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig resultat på en grom bil. Gode bilder også, som fikk frem 50/50 på en utfordrende farge. :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grom bil ja, gratulerer med den! Flott utført jobb med fine bilder også!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra, bilen ble jo ny. Fantastisk skute dette der, kunne tenkt meg en slik. Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjekt å kunne ta ei runde på sin egen bil også, bra resultat vart det også :thumbs:

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut så langt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra arbeide! Fint å få tatt en runde på egen bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God jobb på en heftig bil :) Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert arbeid :) Cred på du!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøken jobb, Lars! :)

Er det bare meg, eller er det fargeforskjell mellom dørene på passasjersida? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porr! :)

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

David: Nei, det er ikke bare deg. Vedkommende som har lakkert den en gang i tiden må ha svært dårlig syn. Får ta den sammen med bakfangeren når Volvoen er solgt.

Endret av Larsern
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Kikka på bildene noen ganger før jeg turte å si noe! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert!!!

Har dere fått noe erfaring på holdbarhet med C1 + EXO V2?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske fersk når det gjelder GTechniq. Blir spennende å se med denne som går 10 mil om dagen ut og inn av Oslo :)

Endret av Larsern
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

På tide å børste støvet av en gammel S&S :)

 

Det er nå to år siden denne ble laget og bilen har tilbakelagt 52 000 km siden den gang uten annet enn vask. Den har fått hyppige runder med både Prickbort, Korrosol og andre kjemikalier for å teste holdbarheten og jeg kan ikke si annet enn at jeg er imponert av holdbarheten og beskyttelsen fra C1+EXOv2. Først nå i vinter var det helt slutt på effekten av EXOv2-en, men til min store overraskelse beadet det faktisk friskt bak skiltet på bakluken når jeg plukket av dette og vasket :)

 

Siden bilen allikevel ble parkert et par dager i påvente av diverse deler til håndbrekket passet det fint å få testet ut noen nye leketøy og få et nytt lag med beskyttelse på den.

160307-1.jpg

 

Rupes Bigfoot 15 Mark II i aksjon...

160307-2.jpg

 

Og en ny favoritt: Rupes Nano :)

160307-3.jpg

 

Valget falt på Gtechniq Crystal Serum Light toppet med EXOv2.

160307-4.jpg

 

Plast fikk Carbon Collective Oracle og ruter fikk to lag Platinum Paint.

160307-5.jpg

 

160307-6.jpg

 

160307-7.jpg

 

160307-8.jpg

 

Klar for to nye år på veien :)

Endret av Larsern
11

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et litt utenom detailing spørsmål :)

 

Har selv snust på en slik  og vert med å prøvekjørt når en kompis nylig handlet en 06mod. Hva er din personlige erfaring etter 2 år? Trekker du noe tilhenger? jeg må si at 2.7 en føltes virkelig for lat for den tunge bilen, men Tdv8 står ikke tett på markedet.

Min personlige konklusjon er jo at halve hele UK er full av disse bilene, og at dem i norge har fått et litt ufortjent rufsete rykte? 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har trukket noe henger med den, men det er sjelden. Den fungerer utmerket til det og selv med 1000-1500 kg bakpå går bilen akkurat like bra/dårlig (stryk det som ikke passer) 2.7-en er ikke noen rakett, men alt i alt fungerer det greit. Det eneste som er "sport" på en slik bil er emblemet bak uansett ;)

 

Selv er jeg veldig fornøyd med bilen. Har hatt lite trøbbel med den og sitter igjen med inntrykket at den har et svært ufortjent rufsete rykte. Dog er det enkelte ting som kan være håpløst kostbare å utbedre på disse som man for all del vil unngå som turbo, dyser, glødeplugger osv. Stort sett motorrelaterte ting. Bremserdeler, hjuloppheng, luftfjæring og lignende koster ikke mange kroner fra England og er greit å skru på selv.

 

Det eneste jeg ikke er så happy med er at servicene er kostbare. 240 000-servicen som akkurat er gjort på min koster 17 000 kr og det er ikke reg. reim eller noe slikt på programmet (for da blir det enda verre) Kunne jo gjort disse tingene selv, men da sitter jeg nok fort med en bil det vil være vanskelig å selge hvis man ønsker det.

Endret av Larsern
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice Lars! Hvilke egenskaper/hensikt er det i og legge CS, og EXO? Vil man ikke være godt nok dekket ved å kun legge en av de? :) 

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer veldig bra med en av de, men ifølge GTechniq er kombinasjonen det beste. Nå har jeg to lag Crystal Serum Light på P38-en og kombinasjonen på RRS-en så får vi se hvor stor forskjell det er i praksis og hvordan holdbarheten er på begge to :)

pricing_reservation_EXPORT_FAQ.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive