Mz6

Mazda 6 Optimum 2014

104 innlegg i emnet

post-7292-0-68668700-1389745643.jpg

Heisann!

Gikk i høst lenge og snuste på ny bil, da min nåværende synger på siste verset.

Prøvekjørte mang en bil, men den som tiltrakk meg mest var denne lekkerbisken.

Etter mange uker med kalkuleringer, søknader og tenking, ble kontrakten underskrevet, og jeg hadde kjøpt meg splitter ny bil! Dette var i september. Forventet levering er i februar i år.

Nevner kjapt litt specs:

Motor: 2.2D, 150 HK, 380Nm. "Skyactiv". Manuell kasse.

Interiør: Svart skinn

Eksteriør: Soul red met. (Som på bildene). Originale 19" felger.

Noe av utstyret:

Bose-anlegg med 11 høytalere, TomTom-navigasjon, Smart city brake, automatiske fjernlys, keyless, "E-loop" som er et energigjenvinningssystem. Lader opp konsensator ved motorbremsing, som igjen driver elektronikken. Ellers det vanlige.. Elektriske seter osv osv.

Er en "optimum", som er topputgaven til Mazda.

Har etter signering virkelig fått interesse for bilpleie, og har handlet inn alt av utstyr! Eneste jeg mangler er korrigeringsutstyr. Vil tro at det kan vente til sommer/høst/neste vår. Har kjøpt inn SV Shield, som ligger å venter på å få bre seg over Mazdaen :))

Dagene blir bare lengre og lengre..

post-7292-0-74275900-1389745653_thumb.jppost-7292-0-43960100-1389745661_thumb.jppost-7292-0-98787600-1389745670_thumb.jppost-7292-0-03392000-1389745679_thumb.jppost-7292-0-12765800-1389745688_thumb.jppost-7292-0-74204400-1389745695_thumb.jp

Fant dette: http://www.mazda-news.eu/2013/03/13/about-the-soul-red-metallic-color/ en stund etter bestilling.

Spørsmål ang. bilen besvares gjerne.

Takk for titten!

Endret av MikeHawk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjå der ja, har venta på du skulle legge ut noen bilder av skuta :) grattis :) forstår dagane blir bare lengre når man venter splitter ny bil ;)

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjå der ja, har venta på du skulle legge ut noen bilder av skuta :) grattis :)

Fikk akkurat pressa inn siste innlegget, så jeg runda 10 aktive innlegg, og fikk dermed lov å poste i "Showcase" :)

Nå er jeg så utolmodig at det går utover nattessøvnen, og enda noen uker igjen, i alle fall!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig sprek ut:) Grattis :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott bil du har fått deg der, har virkelig sansen for hva Mazda driver med om dagen. 6 og cx-5 er tøffe biler med flotte linjer:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott bil du har fått deg der, har virkelig sansen for hva Mazda driver med om dagen. 6 og cx-5 er tøffe biler med flotte linjer:-)

Ikke glem nye Mazda 3!

Fin bil du har kjøpt deg :) Gratulerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt! Venter spent på avduking av oppdateringene de har planlagt til '15-modellene! Bl.a facelift -igjen!

Eneste som er sånn midt på treet på modellen, er interiøret. Infotainmentsystemet er så som så, men jeg får håpe på en softwareoppdatering!

Endret av MikeHawk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil, og stilig fargevalg. :)

Skjønner godt at dagene blir lange. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med pen bil!

Bestilte selv bil i september 2011, og vet AKKURAT hvordan du har det nå. Jeg måtte vente 5 måneder. Tøft for helsa :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med pen bil!

Bestilte selv bil i september 2011, og vet AKKURAT hvordan du har det nå. Jeg måtte vente 5 måneder. Tøft for helsa :D

Skikkelig tøft :( Men det er ikke lenge igjen! Bruker tiden til å gjøre meg kjent med prinsipper for vask/korrigering/konservering, og begynner å få rimelig god kontroll :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du den i Ulsteinvik eller Ålesund ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye Mazda 6 er en fantastisk fin bil. Var å tittet på den, og vurderte den. Men, ettersom jeg ikke får den med 4x4 så var den ikke aktuell for meg.

Eneste som trekker ned på bilen er kanskje anlegget. Hadde vært mye penere og cleanere hvis de hadde fått "alt" av knapper samlet ved det "hjulet" i midten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du den i Ulsteinvik eller Ålesund ?

Ulsteinvik!

Nye Mazda 6 er en fantastisk fin bil. Var å tittet på den, og vurderte den. Men, ettersom jeg ikke får den med 4x4 så var den ikke aktuell for meg.

Eneste som trekker ned på bilen er kanskje anlegget. Hadde vært mye penere og cleanere hvis de hadde fått "alt" av knapper samlet ved det "hjulet" i midten.

Helt enig! Det er trippelt opp med de samme knappene. Ved hjulet, på rattet, OG på skjermen/rammen. Håper også på SW-oppdatering, slik at funksjonene blir noe bedre. Ellers er hardwarebytte alltids et alternativ. Var ganske fornøyd med lyden da??

Ellers er infotainmentsystemet til nye Mazda 3 androidbasert, om jeg ikke tar feil.

Større skjerm, raskere system, bedre grensesnitt. Men hva overser man ikke for en så kul bil? :)

Edit: Ser du har en kopi av min nåværende bil i signaturfeltet ditt!

Er nå eier av en '01 Mondeo GHIA, 1.8 dog, pepper red! #funfact

Endret av MikeHawk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er infotainmentsystemet til nye Mazda 3 androidbasert, om jeg ikke tar feil.

Større skjerm, raskere system, bedre grensesnitt. Men hva overser man ikke for en så kul bil? :)

Edit: Ser du har en kopi av min nåværende bil i signaturfeltet ditt!

Er nå eier av en '01 Mondeo GHIA, 1.8 dog, pepper red! #funfact

Hehe ja, Mazda har kommet seg de siste årene.. :)

Mazda 6, diesel, automat og 4x4 kunne blitt en bestselger her i Norge.

Mondeo er en god bil det, undervurdert på mange måter.! Er nå ihvertfall min mening :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja, Mazda har kommet seg de siste årene.. :)

Mazda 6, diesel, automat og 4x4 kunne blitt en bestselger her i Norge.

Mondeo er en god bil det, undervurdert på mange måter.! Er nå ihvertfall min mening :)

God bil, men begynner å dra på åra. Sliten denne.. Akkurat passert 212'000km.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde gått 221.000 km når jeg solgte den :) Brukte litt olje, og et gåent hjullager bak, utenom det ikke noe tull.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde gått 221.000 km når jeg solgte den :) Brukte litt olje, og et gåent hjullager bak, utenom det ikke noe tull.. :)

Så heldig er ikke jeg.. Har et gåent hjullager, men det er jo bare å bytte. Har liggende.

Bruker olje, ja, kjedet som driver takluken har hoppet av, Airconditionen funker ikke (mulig bare tomt for gass), lugger avogtil ved pådrag (coil? Fordeler/ledninger?), punktert 3 ganger siste 12 mnd., gåen en eller annen foring bak - er like retningsstabil som meg selv på slalomski. Har byttet begge drivakslinger fremme - forøvrig så kostet det meg 1500kr når jeg gjorde det selv, med splitter nye akslinger fra England. Inkl. 3 års garanti!

Lakkskader her og der, blåste bl.a av klarlakken på et lite felt. Kanaler flasser lakk, bagasjeluke går nesten ikke opp, da bakfanger er trykt opp i bakluken (Ryggesensorene bestemte seg for å ikke fungere et øyeblikk. Det smalt godt). Hard å få i 2. gir når den er kald (kjent???). Fulgte bare med en nøkkel.

Ellers lett tungstartet, men skal i følge verksted være slik. Ikke vet jeg.

Sikkert litt mere småtteri - MEN, jeg har ikke vært plaget, og 98% av dette er min egen feil. God bil, kvalitet, noen lunde pen (denne er facelifta), og OK økonomi. Klarer 0,59L/mil på langkjøring!

Har eid den i 2,5 år.

Endret av MikeHawk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekk har aldri fungert i bilens 13 årige historie. Helt sant.

Endret av MikeHawk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med ny og grom bil :)

nydelig fargevalg også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere med ny og grom bil :)

nydelig fargevalg også :)

Takk takk! Ja, det ligger mye gode diskusjoner og argumenter bak fargevalget :)

Vurderer sterkt å få pulverlakkert sommerfelgene (i alle fall de) HVITE.

Innvendinger? Tror rød og hvit står godt i lag!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive