johnsen90

Ruteforsegling?

73 innlegg i emnet

Hei

Sitter å vurderer andre alternativer enn Rainx. Syntes ikke at holdbarheten er god nok.

Vurderer en av disse:

Gtechniq G4 og G5

Gtechniq G4 og G1

CarPro flyby30 kit

Noen som har konkrete erfaringer med både vannskrekken og holdbarheten til en av disse?

Mvh

Patrick

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Påførate G4 og G5 i høst. Har nå ligget på i ca 5 mnd. Vil nok si at denne har bedre holdbarhet enn Rainx som jeg har på sidevinduer...

Bilde av frontrute etter ca 5 mnd :)ju6ejema.jpg

Endret av alextech
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med car pro flyby,

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har G5 på nå, og fungerer veldig bra :) Det eneste jeg savner (gjelder ALLE ruteforseglinger jeg har prøvd) er at den fungerer som nylagt i lengre tid. Altså at den fungerer like bra dagen etter påføring som 1 mnd etter påføring. De første ukene vil vannet prelle av ved 50kmt, og nå, etter 2 mnd, merker jeg først ved 65kmt. Ikke misforstå meg, det er fortsatt veldig bra, men kjører mye i byen og i tettbygde strøk slik at jeg kunne trengt avprelling fra 50kmt i forhåpentligvis noen mnd. Resultatet er at jeg må bruke viskere når jeg kjører som jeg gjør, noe som korter ned holdbarheten.

Alt i alt er G5 en meget bra forsegling og etter min mening er den hakket bedre enn RainX.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med holdbarheten til nanolex glass ultra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :)

Da er ihvertfall G4 og G1 utelukket da de fleste ikke bruker den så mye.

Både carpro og G5 ser bra ut!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal legge G1 på min veldig snart. Har ikke testet den selv enda, men har lagt det på 6 biler eller noe i løpet av de siste månedene, og alle tilbakemeldinger jeg får sier at det virker knallbra. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal legge G1 på min veldig snart. Har ikke testet den selv enda, men har lagt det på 6 biler eller noe i løpet av de siste månedene, og alle tilbakemeldinger jeg får sier at det virker knallbra. :)

Hm okei :)

Påføring osv var greit? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være litt knot å fjerne igjen, men kan sende deg en PM med hvordan jeg gjør det, og da fungerer det bra. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være litt knot å fjerne igjen, men kan sende deg en PM med hvordan jeg gjør det, og da fungerer det bra. :)

Okei. Ja gjerne det:) Så kan jeg lese igjennom før jeg fullfører handlekurven.

Endret av johnsen90
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med G1 til nå ihvertfall, lagt på 14/11/2013 :) Litt knot og fjerne, men det går greit om du tar deg god tid og bruker G2 til å fjerne overskuddet.

La G5 på pappa sin bil og den fungerer også veldig bra, blir noe mer slitt enn G1 ved bruk av vindusviskere.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med G1 til nå ihvertfall, lagt på 14/11/2013 :) Litt knot og fjerne, men det går greit om du tar deg god tid og bruker G2 til å fjerne overskuddet.

La G5 på pappa sin bil og den fungerer også veldig bra, blir noe mer slitt enn G1 ved bruk av vindusviskere.

Okei. Er det fordi den herder så ille at den stivner helt på ruta?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. G1 herder fort, og den blir knallhard. Når du legger den riktig vil du se at du faktisk legger flere lag oppå hverandre, ikke bare blander de sammen. :)

Sender deg den PM'en etterpå, skal bare en tur ut først. :)

Edit, hvis jeg ikke har gjort det i 8-9 tida, så send meg en PM, for da har jeg sikkert glemt det! ;)

Endret av DavidRS
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. G1 herder fort, og den blir knallhard. Når du legger den riktig vil du se at du faktisk legger flere lag oppå hverandre, ikke bare blander de sammen. :)

Sender deg den PM'en etterpå, skal bare en tur ut først. :)

Edit, hvis jeg ikke har gjort det i 8-9 tida, så send meg en PM, for da har jeg sikkert glemt det! ;)

hehe den er grei! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har G1 siden første s&s i høst, har ikke svekket seg noe i det hele tatt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. G1 herder fort, og den blir knallhard. Når du legger den riktig vil du se at du faktisk legger flere lag oppå hverandre, ikke bare blander de sammen. :)

Sender deg den PM'en etterpå, skal bare en tur ut først. :)

Edit, hvis jeg ikke har gjort det i 8-9 tida, så send meg en PM, for da har jeg sikkert glemt det! ;)

Kan jeg også få den PM'n? :D siden jeg vurderer G1 ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg også få en , har litt stoff igjen fra siste bil jeg tok .

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan gjerne utdype hvordan det ikke bør gjøres :D men sluttresultatet blir bra

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poster det bare her jeg, gutta! ;)


Fremgangsmåte G1: I pakka er det to flasker, G1 og G2. G2 er til å fjerne overskuddet fra G1.
Bruk medfølgende pads til å legge på G1, start med frontrute og påfør i sirkler, jobb deg rundt hele bilen, legg et lag til på front og bakrute, vent 5 minutter før du legger enda et lag foran og bak. Når du er ferdig med å legge 3 lag på front og bakrute tar du en ny pad og finner frem G2. Start med å fjerne G1 på siderutene. Del opp ruten i 3 deler når du jobber, slik at G2 er våt, da er det mye lettere å fjerne rester. Bruk en frotteklut ala den i Swissvax sitt skinnsett til å fjerne restene etter G1/G2 på ruta. Når du har tatt siderutene tar du foran og bak. Kan være en fordel å dele hver halvdel av de store rutene i 4 for å fjerne G1. Når du har tatt alle rutene tørker du over med en myk mf for å fjerne siste rest. Det høres tidkrevende ut, men jeg bruker ca 45 minutter på alt glass på en Tesla, inkludert taket. Og da har jeg en ti minutters forumpause mens G1 hazer på glasset.

3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive