Gå til innhold
mariushh

Vask av MF og pad

Recommended Posts

mariushh    2
mariushh

Jeg har lest flere poster om tema, men finner ikke ut om man kan vaske MF og pad etc sammen. Tenkte å legge alt i Zalo over natten for å løse opp voks før vask. Produktene jeg bruker er hovedsakelig Scholl 30 og Collionite 845

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

MF vaskes åleine. Eg bruker å vaske dei med vaskemiddel beregna for MF og på 95 grader.

MF legges i ein surfex blanding før vask om det trengs.

Håndpad vaskes i vasken med zalo.

Maskinpad skylles i vann under bruk. Vaskes i vasken viss det er nødvendigt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg vasker mikrofiberkluter for seg, da de må ha minst 60 grader for å bli reine (porene åpner seg). Bruker sort sett å bløtlegge i en vanlig 10-liters bøtte med omtrent 50ml surfex, skylle gjennom en gang (har opplevd at klutene fremdeles var stive av såpe etter vask en gang jeg tok dem fra bøtte og rett i maskin), inn i maskina og 50ml surfex i vaskeball og eddik i skyllekammeret. Jeg har testet hvertfall to versjoner med dedikert mikrofiber-vaskemiddel uten at jeg så noe forskjell på resultatet i forhold til Milo, Surfex, Omo..

Om du vet at putene tåler like mye varme er det jo ingenting i veien for å ha det i samme vask. Noen produsenter har hatt litt uflaks med limet på borrelåsen.. men da løsner de jo ofte av håndvask også.

Men jeg pleier å vaske puter for hånd ettersom jeg bruker dem. Ha en egen bøtte med f.eks Zalo-vann eller surfex og lemp putene oppi etterhvert som du bruker dem, og så skyller du på slutten av dagen eller når du har gått tom. Sentrifuge er uansett kjekk avslutning for å få ut mest mulig vann på passe effektiv måte.

Zalo er supert for å fjerne voks fra puter og kluter (påføringsputer for voks vasker jeg helst ikke, bedre å legge dem i tett pose til neste gang, så sparer man jo endel produkt som uansett bare går til å mette porene i puta)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mariushh    2
mariushh

Supert, takk for gode svar. I og med at jeg detailer høyst en gang pr mnd vil nok alt vaskes etter hver gang. Har vasket pad på 95 grader uten at det har skadet. Meg sine i MF har jeg bare vasket på 40. Den som ble brukt til voks ble ikke ren. Får se etter en runde med Zalo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Meg sine i MF har jeg bare vasket på 40. Den som ble brukt til voks ble ikke ren. Får se etter en runde med Zalo

Du ma ha mer enn 40 grader for å løse opp voksrestene i MF`n ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knotten    18
Knotten

La alle micro klutene i en bøtte varmt vann og en klunk surfex noen timer så i vaskemaskinen 60 grader, ble som nye. Veldig fornøyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

La alle micro klutene i en bøtte varmt vann og en klunk surfex noen timer så i vaskemaskinen 60 grader, ble som nye. Veldig fornøyd

X2. Fungerer meget bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ovlov86    177
ovlov86

Tåler MF-kluter så høy temp altså? Står jo max 40 grader på de fleste. Der lærte jeg noe nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Jeg vasker mine på 90 grader uten stress. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Tåler MF-kluter så høy temp altså? Står jo max 40 grader på de fleste. Der lærte jeg noe nytt.

Mine går konsekvent på minst 60 grader, 90 om de er veldig skitne eller fulle av voks. Like fine fremdeles. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ovlov86    177
ovlov86

Alt en lærer! :)

Har vaska mine etter anvisningen jeg. Slutt på det nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig