jonespen90

Trenger litt inspirasjon.

42 innlegg i emnet

Jeg har endelig fått støpt nytt gulv i garasjen så jeg har fall utover. Så nå skal møbelsnekkern begynne på innredning. Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen noen anbefaling på hylle høyde i skapene? Siden den blir spesial bygget er det ikke mye justering etter på. Legger ved et bilde av hvordan det blir.

post-5467-0-84101000-1387105334_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprek tegning! ser veldig bra ut. Spm er jo hva du kan tenke deg å ha i de hyllene der da? Jeg ville kanskje valgt "gallon" høyde slik at dunkene får plass kanskje? :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isåfall gallon med pumpe i åpen stilling da... blir vel en drøy halvmeter eller deromkring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff tegning, og fin løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som hvet hvordan lys man bør montere for og få best mulig lys i henhold til polering? skal ha 2 stk på vegg og 5 stk i tak. har ikke masse plass i taket pga porten som går opp blir veldig nærme taket, har vell ca 10-15cm. ser på det som en invistering så pris er ikke så nøye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

840 (hvitt lys) og 860 (dagslys) lysrør fungerer veldig bra.
Bruker selv 9x 2x36W 840 lysrør i hallen (3 i tak og 3 på hver sidevegg) og det fungerer bra. denne er ca 10x4,5m

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse lys er veldig kjekt.

Verkstedet jeg bruker er ca 10 x 4.5m også. Der er det 8 stk 2x 36W(kaldt lys) i taket, og 2 stk 2x36W(Varmt lys) på hver av veggene. også er det 4 stk 2x36W(varm lys) der vi har verktøy og benk.

Men, føler noen ganger at man mangler det "lille" ekstra når man har inspeksjon. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vil ha inspirasjon sjekk garasje5råden min :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

827/830 (Varmt lys) fungerer bare hjemme synes jeg.
Det gir i alle fall inntrykk av mindre lys enn tilsvarende 840/860 lysrør.

Så vær litt nøye med hvilke lysrør du kjøper inn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker 965 rørene enda bedre enn 860. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joo, de er vel hakket bedre, men jeg ser liten eller ingen forskjell.
Skal man stå i lakkboks å se etter nyanseforskjeller i lakk under lakkering så jo, det kan sikkert under visse omstendigheter være fordelaktig (bedre fargespekter), men for polering og de som ikke blander lakk selv, har det ikke noen store fordeler, de er jo 3-4 ganger så dyre som 840.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er inne på lysstoffrør, hva er forskjellen på 865 og 965? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan armaturer ville dere brukt? Åpen eller lokket?

Også når det gjelder innredning, lønner det seg med skaper eller skuffer? Hva blir mest brukt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan armaturer ville dere brukt? Åpen eller lokket?

Også når det gjelder innredning, lønner det seg med skaper eller skuffer? Hva blir mest brukt?

Hvis du ikke skal kline med mye vann osv så er vel det like greit å ta åpen for mest mulig lys :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville dere lagt ordentlig fliser eller plast fliser? Er så i tvil. Blir hele gulvet og ca 80cm opp på veggen vis det blir vanlig fliser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast er dritt med hensyn til bl.a jekk. Jeg hadde ikke kjørt fliser men heller epoxy eller bare støp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast er dritt med hensyn til bl.a jekk. Jeg hadde ikke kjørt fliser men heller epoxy eller bare støp :)

Har hørt at veisalt spiser opp betongen med årene. Hvorfor ville du ikke lagt fliser?

Tenkte og legge smøremembran på gulve og litex 80cm opp på veggen sånn at det tåler og bli spylt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker på jekker, du mister verktøy osv da går flisene i hytt og gæver. Men er du flink er fliser konge

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner flis leggern godt så jeg får kjøpe noen ekstra:) så får jeg heller bytte. Også er det lite mekking i garasjen min:) har bare nye biler:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive