Gå til innhold

Da har jeg lagd frostsikring


200sxholmen

Recommended Posts

200sxholmen

Tenkte å kansje gi noen tips om frostsikring til høytrykkspyler, da ikke alle har vaskeplass med isolering og varme ;) Jeg fikk et kjøleskap fra en kamerat som jobber på expert og har mange ødlagte .. Begynte med å rive alt av kjøleelementer og motor: 8ume7aza.jpguje8ydaq.jpg Tok ut alt av hyller for å få plass til høytrykkspyler oppe og satt inn en frostsikring fra clas ohlson til 199,- også var det gjort : a5e5yzyv.jpgupy3e5yq.jpg4a9u9ura.jpg Sluttresultat ble veldig bra , hvertfall med tanke på varmen i det. Det er termostat på ovnen og den kan sto på minimum så buker ikke mye strøm heller :) Kjøleskap er jo bra isolert så holde veldig godt på varmen :) Håper noen fikk en god idè :) - Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lettere å bare kjøre frostvæske gjennom spyleren? så tåler den 30- i allefall? OG smører vel motoren i samme slengen..

  • DCN Poeng 1

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200sxholmen
Bare polere fronten på kjøleskapet, så blir det helt konge! ;)
Det skal selvfølgelig gjøres :))
Er det ikke lettere å bare kjøre frostvæske gjennom spyleren? så tåler den 30- i allefall? OG smører vel motoren i samme slengen..
Men da må du vel gjøre det hver gang ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Har du ordnet hull til eventuell kondens?

Det er jo standard på alle kjøleskap. Ser det i ryggen der :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200sxholmen
Og om du setter det på hodet så slipper du å løfte spyleren så høyt hver gang ;)
Tenkte å demontere hanken på spyleren så jeg får den inn i det nederste rommet, og ha hyller oppe til forskjellige produkter :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal selvfølgelig gjøres :))

Men da må du vel gjøre det hver gang ?

Jepp..

Kjøre spyleren tom for vann.. stappe inntakslange i bøtte med glykol\vann.. spraye ivei til det kommer glykol\vann ut i andre enden..finished.

Tar ikke lange tiden..og slipper å være redd for frostskader om man f.eks lagrer i boden ute (med DÅRLIG isolasjon, null oppvarming) :P

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200sxholmen
Jepp.. Kjøre spyleren tom for vann.. stappe inntakslange i bøtte med glykol\vann.. spraye ivei til det kommer glykol\vann ut i andre enden..finished. Tar ikke lange tiden..og slipper å være redd for frostskader om man f.eks lagrer i boden ute (med DÅRLIG isolasjon, null oppvarming) :P
Okei ;) Syns dette var greit da jeg fikk kjøleskapet gratis :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei ;) Syns dette var greit da jeg fikk kjøleskapet gratis :)

Jess..

Uansett greit å kunne stappe andre produkter i skapet også :)

Om jeg hadde hatt plass hadde jeg ikke vert fremmed for den løsningen der selv :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare å stappe skapet fullt av saker som trenge kjøling, så vil utsiden ta seg av at det ikke kommer under 0... selvfølgelig avhengig av rommet størrelse...

Setter du kjøleskap i et rom som er for kaldt, slutter kjøleskapet å fungere slik det var ment.. (en gammel vits om gode selgere er en som klarer å selge kjøleskap til eskimoer). Slike apparater er varmevekslere, og kjøleskap har et litt annet virkeområde enn en varmepumpe beregnet på å fyre opp stua. Blir ikke mulig å beregne om temperaturen inni skapet er verken over eller under 0 hvis du ikke kan garantere et minimum av oppvarming av rommet rundt.

På jobben har vi en overbygget gang som er uten isolasjon og i hvertfall uten oppvarming, så der blir det minus når det har vært kaldt lenge nok utendørs. Noen fikk den smarte ideen å sette et kombikjøleskap der ute, så isen til fredagsvaffelen var innenfor rekkevidde, og det funket jo helt til vinteren kom.. Så måtte vi ut og kjøpe iskrem i siste liten allikevel :(

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200sxholmen
Setter du kjøleskap i et rom som er for kaldt, slutter kjøleskapet å fungere slik det var ment.. (en gammel vits om gode selgere er en som klarer å selge kjøleskap til eskimoer). Slike apparater er varmevekslere, og kjøleskap har et litt annet virkeområde enn en varmepumpe beregnet på å fyre opp stua. Blir ikke mulig å beregne om temperaturen inni skapet er verken over eller under 0 hvis du ikke kan garantere et minimum av oppvarming av rommet rundt.

På jobben har vi en overbygget gang som er uten isolasjon og i hvertfall uten oppvarming, så der blir det minus når det har vært kaldt lenge nok utendørs. Noen fikk den smarte ideen å sette et kombikjøleskap der ute, så isen til fredagsvaffelen var innenfor rekkevidde, og det funket jo helt til vinteren kom.. Så måtte vi ut og kjøpe iskrem i siste liten allikevel :(

Det har ikke jeg tenkt på ;)

Men jeg skal jo ikke kjøle ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...