Gå til innhold
200sxholmen

Da har jeg lagd frostsikring

Recommended Posts

200sxholmen    19
200sxholmen

Tenkte å kansje gi noen tips om frostsikring til høytrykkspyler, da ikke alle har vaskeplass med isolering og varme ;) Jeg fikk et kjøleskap fra en kamerat som jobber på expert og har mange ødlagte .. Begynte med å rive alt av kjøleelementer og motor: 8ume7aza.jpguje8ydaq.jpg Tok ut alt av hyller for å få plass til høytrykkspyler oppe og satt inn en frostsikring fra clas ohlson til 199,- også var det gjort : a5e5yzyv.jpgupy3e5yq.jpg4a9u9ura.jpg Sluttresultat ble veldig bra , hvertfall med tanke på varmen i det. Det er termostat på ovnen og den kan sto på minimum så buker ikke mye strøm heller :) Kjøleskap er jo bra isolert så holde veldig godt på varmen :) Håper noen fikk en god idè :) - Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Praktisk.

Helst skulle jo den ene delen fungert til kjøling av brus etc.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen

Hehe, ja hadde ikke gjort noe det heller ;) har et annet kjøleskap der jeg polerer se ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Bare polere fronten på kjøleskapet, så blir det helt konge! ;)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R-M-I    36
R-M-I

Er det ikke lettere å bare kjøre frostvæske gjennom spyleren? så tåler den 30- i allefall? OG smører vel motoren i samme slengen..

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen
Bare polere fronten på kjøleskapet, så blir det helt konge! ;)
Det skal selvfølgelig gjøres :))
Er det ikke lettere å bare kjøre frostvæske gjennom spyleren? så tåler den 30- i allefall? OG smører vel motoren i samme slengen..
Men da må du vel gjøre det hver gang ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 615
Autoglaze / polishduden

Har du ordnet hull til eventuell kondens?

Det er jo standard på alle kjøleskap. Ser det i ryggen der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Og om du setter det på hodet så slipper du å løfte spyleren så høyt hver gang ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen
Og om du setter det på hodet så slipper du å løfte spyleren så høyt hver gang ;)
Tenkte å demontere hanken på spyleren så jeg får den inn i det nederste rommet, og ha hyller oppe til forskjellige produkter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pasi    1
pasi

Eller bare å stappe skapet fullt av saker som trenge kjøling, så vil utsiden ta seg av at det ikke kommer under 0... selvfølgelig avhengig av rommet størrelse...

MVH

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R-M-I    36
R-M-I

Det skal selvfølgelig gjøres :))

Men da må du vel gjøre det hver gang ?

Jepp..

Kjøre spyleren tom for vann.. stappe inntakslange i bøtte med glykol\vann.. spraye ivei til det kommer glykol\vann ut i andre enden..finished.

Tar ikke lange tiden..og slipper å være redd for frostskader om man f.eks lagrer i boden ute (med DÅRLIG isolasjon, null oppvarming) :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen
Jepp.. Kjøre spyleren tom for vann.. stappe inntakslange i bøtte med glykol\vann.. spraye ivei til det kommer glykol\vann ut i andre enden..finished. Tar ikke lange tiden..og slipper å være redd for frostskader om man f.eks lagrer i boden ute (med DÅRLIG isolasjon, null oppvarming) :P
Okei ;) Syns dette var greit da jeg fikk kjøleskapet gratis :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
R-M-I    36
R-M-I

Okei ;) Syns dette var greit da jeg fikk kjøleskapet gratis :)

Jess..

Uansett greit å kunne stappe andre produkter i skapet også :)

Om jeg hadde hatt plass hadde jeg ikke vert fremmed for den løsningen der selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Eller bare å stappe skapet fullt av saker som trenge kjøling, så vil utsiden ta seg av at det ikke kommer under 0... selvfølgelig avhengig av rommet størrelse...

Setter du kjøleskap i et rom som er for kaldt, slutter kjøleskapet å fungere slik det var ment.. (en gammel vits om gode selgere er en som klarer å selge kjøleskap til eskimoer). Slike apparater er varmevekslere, og kjøleskap har et litt annet virkeområde enn en varmepumpe beregnet på å fyre opp stua. Blir ikke mulig å beregne om temperaturen inni skapet er verken over eller under 0 hvis du ikke kan garantere et minimum av oppvarming av rommet rundt.

På jobben har vi en overbygget gang som er uten isolasjon og i hvertfall uten oppvarming, så der blir det minus når det har vært kaldt lenge nok utendørs. Noen fikk den smarte ideen å sette et kombikjøleskap der ute, så isen til fredagsvaffelen var innenfor rekkevidde, og det funket jo helt til vinteren kom.. Så måtte vi ut og kjøpe iskrem i siste liten allikevel :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
200sxholmen    19
200sxholmen
Setter du kjøleskap i et rom som er for kaldt, slutter kjøleskapet å fungere slik det var ment.. (en gammel vits om gode selgere er en som klarer å selge kjøleskap til eskimoer). Slike apparater er varmevekslere, og kjøleskap har et litt annet virkeområde enn en varmepumpe beregnet på å fyre opp stua. Blir ikke mulig å beregne om temperaturen inni skapet er verken over eller under 0 hvis du ikke kan garantere et minimum av oppvarming av rommet rundt.

På jobben har vi en overbygget gang som er uten isolasjon og i hvertfall uten oppvarming, så der blir det minus når det har vært kaldt lenge nok utendørs. Noen fikk den smarte ideen å sette et kombikjøleskap der ute, så isen til fredagsvaffelen var innenfor rekkevidde, og det funket jo helt til vinteren kom.. Så måtte vi ut og kjøpe iskrem i siste liten allikevel :(

Det har ikke jeg tenkt på ;)

Men jeg skal jo ikke kjøle ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig