Bjørgvin

Laptop anbefaling

23 innlegg i emnet

Blitt lei nettbrett, og ser dermed etter laptop.

Skal brukes til surfing, bank, lett arbeid med fakturering etc... Har en 6-åring i hus som liker å trykke litt og.

Noen som er oppdatert på hva som gir mest for pengene i 5000,- klassen? Vekt har ingenting å si. 15-18" skjerm. Har et litt dårlig forhold til HP etter at den forrige overopphetet etter kort tid grunnet design feil på kjølingen... Måtte stadig påføre ny kjølepasta. Hp dv5 het den vel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv bruker jeg en Samsung 370R5E. Godt fornøyd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mac for alle penga her :)

Air starter på 7790,- og MBP på 9290,-, men du var kanskje på utkikk etter Windows-maskin :)

apple_macbook_air.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte denne i helgen, og er jævlig fornøyd :) Krystallklar skjerm, gode taster med godt lys, bråker lite og fin vekt. Jeg bruker den til skolearbeid (store avhandlinger på maaange sider) og nettsurfing, og den er veldig god å skrive på. Veldig mye for pengene. Anbefales. http://www.expert.no/baerbarpc/toshibasatellites50d10claptop/p/9952/

Hele baksiden og frontpanelet er laget av aluminium, så det gir et eksklusivt inntrykk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste er lav oppløsning, men ellers gode specs! Støyer sikkert litt ved belastning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenovo. Ja kanskje den skal prøves. Tilbud og:-) Toshien skal jeg google på og. Litt alu look er ikke å forakte. Takker for tips. Da har jeg fått noen referansepunkt jeg kan sette opp mot hverandre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vit at AMD er skikkelig på bakleksa når det gjelder prosessorer. Ikke se deg blind på MHz (frekvens) og kjerner her. I tillegg har expert slurvet på spesifikasjonene og utelatt så og si alt!

Det helt klart beste kjøpet for deg vil være maskinen fra komplett sett ut i fra specs..

EDIT:

Sammenligning av prosessorer til bærbare: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html

Skjermkort: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Lenovoens prosessor havner på 124-plass, mens toshibaen havner på 406-plass.

Lenovoens skjermkort havner på 187-plass, mens toshibaens havner på 285-plass.

Toshibaen er et meget dårlig kjøp sett i forhold til kompletts Lenovo. Alle specs er lavere. Lenovo er i tillegg kjent for god byggekvalitet også.

Toshibaen skulle hatt et par tusinger lavere pris sett ut ifra specs.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med min jeg ;) Skulle jeg kjøpt meg en pc med gode specs så hadde jeg kjøpt noe til 10-15 000kr. Jeg skulle ha en skrivepc, så et godt tastatur med belysning var viktig. Den er milevis bedre enn Dell-maskinen min med Intel-prosessor, og de nyeste fra AMD skal være helt kurrant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun sett ut ifra specs det jeg sier, og har ikke prøvd noen av de.

Selv om PCen er i 5000-klassen vil man vel ha det beste man kan få, både sett i forhold til spesifikasjoner, byggekvalitet og bruk. Kompromiss må man helt klart regne med å ta i en slik situasjon, men ville styrt unna den fra Expert uansett pga innmaten (uten at det er vondt ment).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utseende, byggekvalitet, tastatur og merke, veide opp for fancy innmat på en skrivepc, noe trådstarter også er ute etter. Bra vi ikke er like... Jeg synes en jobbpc skal være mer funksjonell enn fancy, så det er derfor jeg kjøpte den :-) Driter i hva andre liker, så det trenger du ikke å tenke på Klykken ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt en Lenovo Ideapad S500 og er knallfornøyd med den. Fungerer utmerket til mitt normale bruk.

Lenovo har utrolig gode tastaturer, og veldig fine skjermer. Byggekvaliteten føles også veldig god.

Hvis du skal kjøpe en ny pc med Windows 8 anbefaler jeg at du velger med touch-skjerm, Windows 8 blir litt vanskelig og unaturlig uten touch. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at den eneste ekte bærbare i dag er Macbook Air pga batterikapasitet, vekt, belysning av taster etc.

Men til trådstarters bruk ville jeg og anbefalt en Lenovo, da du strengt tatt ikke er ute etter en ekte bærbar, men en laptop.

Jeg har tittet litt på markedet for min far i det siste, også han fikk anbefalt en Lenovo-maskin.

Mye for pengene er stikkordene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at den eneste ekte bærbare i dag er Macbook Air pga batterikapasitet, vekt, belysning av taster etc.

Men til trådstarters bruk ville jeg og anbefalt en Lenovo, da du strengt tatt ikke er ute etter en ekte bærbar, men en laptop.

Jeg har tittet litt på markedet for min far i det siste, også han fikk anbefalt en Lenovo-maskin.

Mye for pengene er stikkordene.

Sku jeg hatt no ny windows maskin idag, hadde det uten tvil blitt lenovo!! Men kan ikke fordra windows 8, så holder meg til mac intill windows får noe jeg liker bedre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Touch på pc er noe drit, skjermen blir møkkete. Lettere å vaske en Ipad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det samme tenkte jeg. :) Foreslo i et anfall en kveld, at 55-tommern på stua skulle hatt touch.

Det tok omtrent 10 sekunder før jeg kom på hvor mye jeg hater fingermerker på tv'n. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så ille som først antatt. Har hatt min pc i litt over en måned, og har vasket skjermen en gang fordi jeg likevel vasket tven, og det er ikke noe sjenerende fingermerker på den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke poenget med touch på en laptop. Mer unaturlig måte å navigere pc'en på tror jeg ikke finnes... kanskje med unntak av sånne tegnebrett. SKal man tafse på skjermen kan man kjøpe seg et nettbrett (som jeg heller ikke ser poenget med, men det er en annen diskusjon). :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke poenget med touch på en laptop. Mer unaturlig måte å navigere pc'en på tror jeg ikke finnes... kanskje med unntak av sånne tegnebrett. SKal man tafse på skjermen kan man kjøpe seg et nettbrett (som jeg heller ikke ser poenget med, men det er en annen diskusjon). :)

Jeg har touch skjerm på min. Syns det er helt konge i enkelte tilfeller. Det er en tilvenning sak og enkelte funksjoner faller seg etterhvert naturlig å bruke touch til. Men man klarer seg finfint uten touch. PC'en min kostet like mye med som uten, derfor ble det touch. (samsung 740u3e).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive