martinsens

1-stegs fra Meguiars

Ser 105 og 205 er mye brukt, men hva er egentlig et god 1-stegs produkt fra Meguiars? Tilsvarende CG sin V36 og Scholl sin S17.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream ;)

Er som Scholl A15 med voksbeskyttelse. Kan brukes med både roterende ull og fin skumpute på DA.

Et eldre alternativ er So1o serien med Mirror Glaze #86

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream ;)

Er som Scholl A15 med voksbeskyttelse. Kan brukes med både roterende ull og fin skumpute på DA.

Et eldre alternativ er So1o serien med Mirror Glaze #86

Jeg har brukt microfiber systemet til Meguiar´s, både correction compound og finish wax. Trenger du cut bruker du første. Skal du ha en rask finish bruker du wax´en. Bruker DA.

Støver lite og gir bra finish, synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt microfiber systemet til Meguiar´s, både correction compound og finish wax. Trenger du cut bruker du første. Skal du ha en rask finish bruker du wax´en. Bruker DA.

Støver lite og gir bra finish, synes jeg.

Ja, fine produkter det. Men TS spurte om en medium en-stegs. Det var hva jeg svarte på ;)

En kan godt bruke MG#105 og MG#205 også, til det du beskriver. Det meste avhenger av hva slags lakk man jobber på. MG#105 kan være en ypperlig en-stegs, akkurat som MG#205 kan være det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars uc kan vel også brukes som 1 stegs.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars uc kan vel også brukes som 1 stegs.

Joda, den kan jo det! Men så veldig grove riper tar den jo eventuelt ikke. Vil tro D151 som Øyvind snakker om passer bedre som en en-stegs. I tillegg kan jo 151 brukes med DA og roterende.:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har DA og kommer ikke til aa kjoepe noe roterende. Tanken er aa finne noe som kan brukes paa flere biler, familie og venners biler uten at jeg maa bruke saa alt for mange timer for aa faa et greit resultat. Da maa man selvfoelgelig gi og ta, sa alle riper faar man ikke fjernet.

Tenker paa aa legge voks eller sealant saa produktet behover ikke inneholde voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UC tar ganske grove riper hvis man legger litt innsats i det. Med pads i flere grovheter er det fullt mulig å foreta omfattende korreksjon med UC og DA-maskin.

I verste fall går man over området en gang eller to ekstra, hvis tiden tillater det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har DA og kommer ikke til aa kjoepe noe roterende. Tanken er aa finne noe som kan brukes paa flere biler, familie og venners biler uten at jeg maa bruke saa alt for mange timer for aa faa et greit resultat. Da maa man selvfoelgelig gi og ta, sa alle riper faar man ikke fjernet.

Tenker paa aa legge voks eller sealant saa produktet behover ikke inneholde voks.

Jeg vil da foreslå at du prøver microfiber correction pad med MF finish wax. Det blir en grei 1-stegs. Skal du korrigere mye riper er min erfaring at det går bekostning av finish, så lenge du ønsker å gjøre alt i én operasjon. Med foreslått kombinasjon kan du legge forsegling til slutt, på de bilene du tar deg tid til.

ØHN: Jeg klarer ikke se noe sted at TS spurte om medium 1-stegs.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØHN: Jeg klarer ikke se noe sted at TS spurte om medium 1-stegs.

Ok, det gjør jeg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte i utgangspunktet noe i samme kategori som Scholl sin S17 og CG sin V36. Altsaa ikke et all in one produkt (produkt som ogsaa inneholder voks/fillers, men et produkt som fjerner swirls og avslutter bra, men kanskje ikke tar saa mye RDS. Har saa tenkt aa legge voks/sealant

Laa oss apne opp for andre leverandoerer ogsaa. Hva er bra 1 stegs produkter generelt?

Kan jeg endre emne tittelen til for eksempel til Forslag til 1-stegs produkt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finishing waxen til meguiars synes jeg ikke korrigerer nesten noe som helst. Den gir bare litt glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl A15 på Scholl orange pad eller Uber orange pad :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A15 er også fin på hvit CG MPT-pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl A15 på Scholl orange pad eller Uber orange pad :)

sample av denne?
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive