rogersolmyr

Minitest av CarPro Hydro 2

28 innlegg i emnet

Kjøpte en flaske Carpro Hydro 2 hos Parts and Retards forrige uke, men fikk først testet denne ordentlig i dag. Min sønn var hjemme i helgen og bilen hans var et bra testobjekt for dette.

Begynte med en grundig vask på vanlig DCN vis uten å tørke bilen. Sprayet så på Hydro 2 blandet som beskrevet på bruksanvisningen på våt bil lot virke noen sekunder og spylte i vei. Ohoi hvilken forskjell det ble! Ikke så lett å beskrive med ord, så derfor et par videosnutter: (klikk på bildene for å åpne video i photobucket)

th_MOV_0181_zps442c7290.jpg

th_MOV_0179_zpsdeaf5047.jpg

th_MOV_0180_zpsb1c0388a.jpg

Det er ingen tvil om at hele bilen, inklusive vinduer og plastdetaljer, plutselig fikk vannskrekk, og ble betydelig blankere når den ble tørket av.

Produktet virker drøyt i bruk, for det skulle veldig lite til for å oppnå ønsket effekt. Det er selvsagt vanskelig å si noe om varighet, men som en boost av tidligere behandlet bil, eller for å drøye det litt til før neste voksing er jo dette genialt. En annen bieffekt er jo at bilen ble lekende lett å tørke etter vask.

Tommel opp for CarPro Hydro 2 fra meg.

Endret av rogersolmyr
7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å teste dette selv. Ser ut som et spennende produkt, som også virker til å være litt lettere i bruk enn Nanolex sitt, da duslipper å ha det i skumkanon for optimal effekt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten som det var for godt til å være sant :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten som det var for godt til å være sant :P

x2 hehe

flott test det her, såg på dette produktet for noen dager siden og virker jo utrolig lett å jobbe med :) så får man se holdbarheten da etter vert :)

Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carpro påstår ca 3 måneders holdbarhet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er så enkelt å legge på og ha med å gjøre generelt sett, er 3 måneders holdbarhet helt ok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var nesten for godt til å være sant. Men effekten er mye av den samme som nevnte Nanolex Wash Coat som jeg også har testet. Effekten var likeverdig, men Carpro Hydro 2 er helt klart enklere i bruk og sannsynligvis også drøyere. Men med Nanolex er det lettere å være sikker på at man får dekket alt. Personlig kommer jeg nok til å bruke Carpro mest, men biler som er behandlet med Nanolex produkter fra før foretrekker jeg Nanolex Wash Coat på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan så dette ut når bilen kom i sollys? Noe å utsette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan så dette ut når bilen kom i sollys? Noe å utsette?

Så greit ut så langt jeg kunne se også i sollys, men fikk ikke studert dette så nøye for guttungen kjørte avgårde med bilen like etter at jeg hadde tørket bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk prøvd denne da jeg vasket idag og må si jeg er mektig imponert! Blir nok å kjøpe inn dette så jeg har om det trengs! Spent på holdbarheten! Tommel opp fra meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo veldig lovende ut i en travel hverdag, dette! Noen oppdateringer her ang holdbarhet i nordiske/norske forhold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk testet i kveld etter vask... Utrolig artig og enkelt produkt!

Gleder meg til å holdbarheten gjennom vinteren..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt rått den forskjellen på panseret :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten og glansforbedringen vs Nanolex Washcoat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg fikk bedre glans og holdbarhet. Beader og kaster vann fortsatt etter 1,5 mnd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update, ved dagens vask ble det konstatert bilen hadde hatt godt av en runde til med beskyttelse.

Ved påføringen ble det lagt meget(!) sparsomt på min bil og en skoda superb stv. så den lille prøveflasken ble nok i det minste laget for hva som er optimalt så så mye lakk.

På min bil bar det enda god beading på tak, øvere del av panser og dører.

Holdbarhet på 2 måneder er imponerende under di forholdene som har vært den siste tiden med nesten bare mildvær og våte veier.

Nå skal det sies at det saltes ikke noe her jeg bor så det hjelper nok på men jeg skal bestille mer å ha liggende klart :)

Tommelen opp fra meg! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet på naboen sin bil.. Har holdet i 2 mnd også på denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den grønne Nissan'en til guttungen som jeg tok i oktober (se første post) hadde faktisk fortsatt god effekt av behandlingen når han var hjemme i jula. Til og med kona la merke til at vannet perlet seg i fine dråper på bilen hans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet Carpro HydrO2 et halvt år på en av mine biler. Min erfaring er at den blir mer holdbar viss man sprayer på våt bil og tørker av. Jeg har kun re-behandlet en gang og lakken har forsatt vannskrekk med perler. "Bi-effekten" blir mye vann å tørke av

Endret av Tynner
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive