Are G

Hvor mye kø er det fra Drammen til Oslo?

Grunnet ny jobb så vil jeg antakeligvis måtte ukependle Kristiansand -> Oslo en periode.

Praktisk og økonomisk ser det ut til at den enkleste måten er å anskaffe en billig dieselbil og kjøre selv.

Lurer på om noen kjenner til hvor mye ekstra tid man må regne på strekninga Drammen Oslo tidlig om morran.

Ser for meg å ta E18 til den deles opp i E6 Stockholm og E18 Gøteborg for å kjøre videre til Lørenskog.

Er det eventuelt bedre å ta Ring 3 rundt Oslo?

Ifg. google maps er det snakk om par km og par minutter ekstra, men køen avgjør vel mye mer.

Antar jeg vil passere området 7-8 tiden og det er vel egentlig verste tid..

Takker for alle innspill :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan trygt si at du kommer til å bevege deg svært sakte mellom Asker og Oslo på det tidspunktet ja.

Er ett par år siden jeg kjørt Drammen-Oslo selv, men var ikke unormalt å bruke opp til 1,5 time for meg. Normalt gjør jeg unna samme reise på 40-45 min uten kø. Da jobber jeg på Brynseng. Har hørt av kollegaer her at det ikke har blitt til det bedre i det siste.

Hvis du kommer deg til asker i 6 tiden vil du redusere tiden betraktelig. Ut igjen av Oslo på fredag tar også sin tid,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du passerer Liertoppen før kl 0615, så kan du redde deg unna mye kø. Men iflg. fruen som pendler til skolen, så går det gjerne 2 timer på strekningen som ellers tar 40 min. Og noen ganger enda lenger tid.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sett på muligheten for å kjøre til en pendlerparkering for å så ta evt. buss eller tog resten av strekningen. Ellers kommer du til å komme ofte for sent :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pendler strekningen daglig og har valgt å begynne på jobb i Oslo kl 06 istedet for 07 for å slippe køen.

Du bør over Drammensbrua senest kl 06 for å unngå køen som da begynner i Asker. Værst er det mandag og så hjelper det litt dag for dag utover uka.

Det virker som det kanskje er litt lettere mellom 07-08, men tror uansett du vil få en fin porsjon kø da også.

Jeg har brukt 2,5 time fra Drammen til Ryen i Oslo på det værste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjør ring3 til lørenskog hvertfall. Der står det som regel bom stille halve dagen.
Kjør gjennom oslo i tunnelen, køen løser seg som regel noe opp etter avkjøringen til ring 3.
Ville også satset på å kjøre fra drammen kl 06, så slipper du mye av køen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra Festning tunnelen/Opera tunnelen bruker jeg ca 10-15 min til Lørenskog på hverdager fra kl 0750. Før sommeren kjørte jeg ring 3 fra Storo krysset til lørenskog brukte ca 10 minutter. Har ikke opplevd stillestående kø på strekning Storokrysset til påkjøringsrampe fra Ring 3 til E6 mellom fra kl 07:30. Men Ring 2 fra Rikshopsitalet og til Tåsen tunnelen kan det være kø enkelte dager. Verst er vel mandager... Den verste køen er vel fra Asker til Lysaker. Fra Lysaker og inn mot Oslo så løsner køen seg egentlig siden de "fleste" har arbeidsplassen ved Lysaker/Fornebu og til Skøyen.

Så er det jo kø den andre veien på slutten av arbeidsdagen... som normal begynner ca 1500 ved Lysaker/Fornebu og sørover. Da hjelper det heller ikke å kjøre Ring 3 mot Fornebu med avkjøring til E18. Så det blir nok enten møter på jobben veldig tidlig så dra hjem tidlig eller kom sen og dra hjem sen.

Endret av Tonyl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start tidlig på jobb og dra tidlig hjem igjen :)

Jeg jobber 06-14:30 og slipper da kø begge veier :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill her.

Ettersom jeg skal kjøre fra Kristiansand og ikke Drammen så blir det litt drøyt å sikte på å passere før kl 6.

Skrev Drammen da jeg regnet med at det var mellom Drammen og Oslo det ville være kø, ikke resten av turen.

Spørsmålet er da om jeg heller burde kjøre innover søndag kveld.

Jeg har arbeidstid 8-16, forstod at jeg kunne flekse ca 1 time hver vei men mer enn det var kanskje litt vanskelig.

Derfor jeg tenkte på 9 mandager og 15 fredager, så jeg har mest mulig tid hjemme.

Hvordan er det med kollektivfelt innover/utover?

Tror vel jeg skal smile veeeldig bredt til lotto-dama før jeg får tak i en Tesla men hadde kanskje vært mer praktisk ift. trafikken innover?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør søndag kveld, det lønner seg. Vi har en del service i Oslo og går alltid for å passere Asker senest 05.45 for å unngå kø.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt glad eg "bare" har ca 25-30 min kjøring til jobb.... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og 3 min med sykkel for min del ;) Det er veldig uforutsigbart å pendle inn til sentrum, en dag så kan det ta 15 min fra her jeg bor, og en annen dag nesten 45min. Så jeg ville nok prøvd å komme på jobb grytidlig slik som flere foreslår, ellers så sitter man plutselig der. For Oslo er en storby, og det er ofte ulykker, veiarbeid, snøfall etc. som man ikke får gjort mye med, men som kan mangedoble pendletiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive