Gå til innhold

Morten's 98' Omega * Jølle *

Recommended Posts

Skrevet

Så ble det ikke bare fryd og gammen!

Jeg har enten lekasje mellom bremseslange og ny kalipper eller så har jeg ikke fått ut all lufta!

Men! I dag regner det så nå har jeg kokt kaffe og skal heller ta en helge shine inne, så får vi se i morgen om været holder litt!

Oppdateringer skal komme :D

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

• 4 weeks later...
MKLars1
Skrevet

lekasjen var kobberpakningene mellom slange og kalipper, de ble kjøpt inn og bytta!

Så har jeg kjøpt to nye sommerdekk, bytta begge returfjærene på handbrekket (da jeg plutselig fant den ene på parkeringsplassen, knekt og rusta)!

Vinterdekkene har fått sin shine, kjøpt inn P21S, Korrosol, 5L Surfex HD + litt annet stæsj...!

Xenonkittene er fjernet, 1000metringene er fjernet....

Interiør er støvsuget og shinet, mattene er vasket og satt inn med Swissvax Pneu og nå gjennstår det å bytte eksosen før man prøver å kaste bilen på EU-kontroll innen slutten av Mai! Har vært sånn middelmodig vær i det siste, så har tatt få, lite, og eller ingen bilder når jeg har holdt på desverre!

Håper EU-Kontrollen går bra nå, for jeg har ikke råd til noe uventa greier!

1998 Opel Omega STV

MKLars1
Skrevet

Har fått bytta eksosen i dag! Takk til Christer for et kjempegodt tips om bedrift!

Nå var det virkelig deilig å kjøre bil igjen, på hele turen hjem ble jeg bare sittende å lytte, uten stereo'en på eller noe...!

Endelig kunne jeg høre den stille susen av sommerdekk mot astfalt og motoren til bilene som passerte (På motorvei i 80 med takluka oppe, solskinn også!!!)... Det var rett og slett en deilig tur hjem!

Har fått ferdig 2/4 sommerfelger! Desverre måtte jeg legge om før jeg fikk vaskemidlene i posten, og jeg har ikke mulighet til å sette på vinterdekka midlertidig for de er satt til lagring, så da må man ta det manuelt (en av gangen), men det er helt greit! Tar bare litt lenger tid!

Legger ved noen bilder av hvordan det var i begynnelsen! Desverre ble sommerdekka lagret bort i en sørgelig tilstand.

20150426_134225_zpsn7wfouzc.jpg

Så her var det bare til å starte å demontere pyntelister og gå over absolutt alt på et skikkelig vis! alt av skruer, skiver og alt har fått seg en overhaling!

20150426_134242_zps2ltidgnv.jpg

Vinterfelgboltene mine, som jeg forøvrig kom på nå at enda ligger i rustløsersuppe.... Noen som vet av et godt middel man kan legge det i? Noen som har testa Ferro-bet eller hva det heter?

20150502_231136_zpsjvzj5phl.jpg

Noe sliten etter en hel dag med vasking!

20150502_234133_zpsdg4ec7f3.jpg

Pyntelistene ferdig vaska og voksa!

20150503_201744_zpski4iea9w.jpg

Husker ikke om det var P21S eller korrosol som sto å jobba her! trolig korrosol!

20150508_170800_zpsqospmibp.jpg

Her har P21S fått stå i 5-10min? o.O så lenge at jeg rakk å finne noe å tygge på mens jeg venta og fikk meg noe å drikke!

20150512_154202_zpscwiytyjg.jpg

Jeg elsker P21S, ja det lukter litt, men I sammarbeid med Korrosol og Surfex HD så får jeg alltid rene og spotlesse felger!

Felgene blir forøvrig satt inn med Swissvax Autobahn og dekkene får Swissvax Pneu

Skal få lagt ved et sluttbilde når jeg har fått voksa og montert felgen i ettermiddag!

Vi hyles :D

1998 Opel Omega STV

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Her utføres det enorme mengder kjærlighet. Tipp topp!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Ser veldig bra ut! Kjekt med sommerfelger, appåtil rene og pene :D

MKLars1
Skrevet

Looks clean to me!

20150512_180636_zpsz6cxhre8.jpg

So shiny!

20150512_180602_zpskihgxuue.jpg

Venter bare på at den skal tørke ferdig, så skal Swissvax få gjøre sitt en stund før jeg monterer felgen og setter den på bilen!

De rillene i felgene er der pyntelistene skal skrus fast!

1998 Opel Omega STV

MKLars1
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.

Jeg har hatt et forsøk på innbrudd i Omega'n, og Omega'n er rimelig godt bygget så de har ikke klart å bryte opp hverken dørene eller ruten (Se bildene nedenfor). Ruten og døren på passasjersiden foran og førerdøren foran har vært utsatt for dette hærverket!

Skal ringe forsikringen i morgen og høre om det er noe som dekkes eller what ever, men dette er helt på jordet! Jeg er så sint at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.....

Passasjerdøren foran!

20150517_211314_zps6knihvpu.jpg

Inni karmen på passasjerdøren

20150517_211333_zpsovm2xayj.jpg

Oppe ved ruten på passasjerdøren

20150517_211342_zps4tbwj94f.jpg

Inni rutepakningen på passasjerdøren, det regner ganske så ofte i Bergen, og bart metall som ligger i en pakning som er laget for å holde vann ute, ruster på stort sett sekundet! i alle de flotte skrapene så er all lakk og klarlakk borte, så jeg må få tatt det så fort som mulig før rusten får spredd seg.

20150517_211406_zpslhrk5cq1.jpg

Ruten på passasjersiden foran.

20150517_211432_zpsr3mqzxkc.jpg

Førerdøren foran.

20150517_211539_zpscskezfpf.jpg

Her har de også prøvd å komme seg inn, uten hell...

20150517_211551_zpsaqardomu.jpg

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller si, noen som har opplevd lignende situasjoner som kan gi noen råd?

Jeg er både lettet over at mitt gode gamle flaggskip har gitt dem fingeren når de har prøvet å brutt seg inn, men jeg er også kjempeskuffet og føler meg nesten krenket over at noen gjør slikt med andre sin private eiendom.... Eier ikke folk respekt!?

Også kommer man jo til kostnadene oppi det hele? Hva vil forsikringsselskapet si, hva vil egenandelen bli? Blir jeg sittende igjen som et offer uten å få dekket noe?

1998 Opel Omega STV

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Hvis det dekkes av forsikringen er det standard egenandel som gjelder, og siden man ikke har noen kjent motpart ryker det nok 30% av bonusen din i tillegg. Hvis skaden takseres til under 18k lønner det seg ikke å ta det på forsikringen, men man skal ha penger til å få det fikset selv også...

Og kondolerer, sånt er bedritent :(

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Kjipe greier, utrolig surt. Du får holde oss oppdatert på hva som skjer i saken.

MKLars1
Skrevet

Ikke noe annet enn det som er standard....

Saken er meldt til forsikringen og politiet også får vi se hva den ene eller den andre parten sier...

Takk for kondolasjoner og medtanker i tunge tider. Det var virkelig ikke slik man så for seg at 17. Mai skulle være...

1998 Opel Omega STV

MKLars1
Skrevet

Trist blir til verre....

Starta bilen i dag og så sto det vann ut av ventilasjonskanalene på gulvet, både foran og bak...

Selvfølgelig står jeg parkert under et tre (Som enten blir fjærnet av naboen snart eller så kommer det en mystisk person på nattetid og sager det ned  :ph34r: ) Og fra trær detter det knupper og dritt, og disse faller selvfølgelig tvers gjennom gitteret som ligger under frontruta, noe som resulterer i at dreneringskanalene til innsuget på ventilasjonsanlegget blir tett, hadde det ikke vært for at det regna så jævlig så skulle jeg åpna og tatt en titt, for jeg regner med at jeg har et rimelig vått kupéfilter og div vann som burde fjernes, men får se utover ettermiddagen! Pr. nå vil jeg bare spise middag, sitte inne i varmen og sutre over at ting aldri blir helt slik som man ønsker!

1998 Opel Omega STV

CooperWorks
Skrevet

Forferdelig mye kjipe ting som skulle skje med Omegaen din i det siste. Håper det ordner seg med alt ☺

MKLars1
Skrevet

Fikk tatt av plastdekslene og kommet til under der.... Det var vann til nesten albuen når jeg trødde handa nedi der for å nå.... og dreneringshullet i bunnen går inn i en slange og går ut ved hjulbuen på høyre side... røret var jo potte tett og med mye klemming på slange og en dært surfex HD og vannslange med full trøkk, så kom hele proppen og bilen enten kasta opp eller dret på seg, for det så ikke ut på parkeringsplassen etterpå! så mye møkk, dritt og lort har jeg aldri sett i hele mitt liv!

Så det ble filterbytte når jeg like vell hadde oppe alt!

Ta til tanke på det at kupéfilteret har blitt brukt som sil for all driten som lå nedi der, så det er et ekstremtilfelle :P

20150522_175338_zpsz49wgdfm.jpg

Og med nytt kupéfilter så jeg får puste måtte bilen få nytt luftfilter så den får puste!

20150522_175636_zpsoj5asyba.jpg

Så nå har begge astmabarna fått et nytt sett med lunger og store håp om at den går gjennom EU-Kontroll i neste uke!

1998 Opel Omega STV

• 2 weeks later...
Skrevet

Trist hvor mye som skulle skje omegaen din! Satser på at den går rett gjennom eu da hvertfall :)

MKLars1
Skrevet

Var på EU i dag.

2 toerfeiler!

Slakk i ytre endeledd på høyre side.

Knekt fjær på høyre side.

Bilen er helt 100% rett å kjøre og jeg har ikke merka noe til det, hverken risting eller ulyder, men det er nå så.

Så for å få den ferdig EU-godkjent så koster det meg ca. 2500,- med etterkontroll og forstillingskontroll, men da har jeg i alle fall bil i 2 år til :)

Holder også på med litt vask og slikt, så bilder kommer av det litt senere!

+ litt snacks som dere har å glede dere til (for de som er interessert).

Kan jo hinte med stikkord som: Nytt, blank, sort og hvit! :D

Vi hyles!

1998 Opel Omega STV

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Var på EU i dag.

2 toerfeiler!

Slakk i ytre endeledd på høyre side.

Knekt fjær på høyre side.

Bilen er helt 100% rett å kjøre og jeg har ikke merka noe til det, hverken risting eller ulyder, men det er nå så.

Så for å få den ferdig EU-godkjent så koster det meg ca. 2500,- med etterkontroll og forstillingskontroll, men da har jeg i alle fall bil i 2 år til :)

Holder også på med litt vask og slikt, så bilder kommer av det litt senere!

+ litt snacks som dere har å glede dere til (for de som er interessert).

Kan jo hinte med stikkord som: Nytt, blank, sort og hvit! :D

Vi hyles!

Fengselsdrakt?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Apropos viskerarmer, jeg ble tipset om å ikke bruke vanlig lakk på dem, men heller Plastidip eller Biltemas gummilakk.

Jeg har kjøpt en boks og tenkte jeg skulle gå over viskerarmene på bilen min med den nå snart. Må bare finne igjen speilrefleksen, så blir det logg på det også :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Joda, men det ser lite pent ut.

Fordelen med Plastidip/gummilakk (fra nå av kun kalt Plastidip for enkelhets skyld) er at det gir en jevnere overflate med lik struktur over det hele, noe jeg ikke har fått til med Hammerite. Plastidip er også isolerende (mot vann og drit) og siden det faktisk er gummi gir det støtbeskyttelse mot steinsprut som ekstra bonus. For min del er det steinsprut som er skyld i at lakken har sprukket og flasset av, så hvis dette funker kommer jeg til å ta resten av bilparken min på samme måte. :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår