Meringdal

Tesla Model S P85+

46 innlegg i emnet

Tesla Model S P85+

p_logo_tesla-01.jpg

Etter at noen kjenner noen som kjenner noen som kjenner meg, fikk jeg en drøssevis av SMSer om shine av en splitter ny Tesla. Jeg har nesten bestilt meg en selv, og det var derfor en drøm å kunne ta på seg en slik jobb.

Jeg har vært plaget med litt ryggplager i det siste, så det har vært begrenset med jobbing for tiden, men ettersom denne kun skulle ha en lett shine, så tok jeg jobben.

Litt info om denne utgaven:

21" Hjul

Bakovervendt sete (7-seter)

Vinterpakke med oppvarmede bakseter, vindusspylerdyser samt vindusviskere

Techpakke - Inkluderer navi, elbakluke, Xenonlys og mye mer

Lyspakke - Ekstra belysning innvendig, samt leds under dørhåndtak.

Aktiv luftfjæring

Parkeringsassistent

Lydstudiopakke med 12 høytalere - surroundlyd

Denne bilen har ett batteri på 85KwH, som har en rekkevidde på ca. 480km. Med ett ENORMT dreiemoment klarer den 0-100 på ca. 4,4 sekunder.

La oss ikke gå for mye inn på specs, men komme oss videre til vask og klargjøring.

DSC_6857.jpg
DSC_6858.jpg
DSC_6859.jpg
DSC_6860.jpg
DSC_6861.jpg
DSC_6862.jpg
DSC_6863.jpg
DSC_6864.jpg
DSC_6865.jpg
Innvendig
DSC_6866.jpg
DSC_6867.jpg
DSC_6868.jpg
Fett speedometer på denne.
DSC_6869.jpg
For ikke å snakke om skjermen hvor man styrer alt fra lyd og varme, til hvilken høyde bilen skal ha.
DSC_6870.jpg
DSC_6871.jpg
Kan jo sjekke DCN også gitt!
DSC_6872.jpg
Dørhåndtakene kommer ut når man nærmer seg bilen (Techpakke)
DSC_6873.jpg
Og går inn igjen når man går vekk fra den.
DSC_6875.jpg
Det ble jaggu mørkt før jeg fikk starta, jeg brukte noen timer på å lete etter eksospotta, men fant den ikke.
DSC_6876.jpg
Vask.
Full nedvask selv med bare 900km på telleren.
Her startet jeg med Prickbort, dynker hele bilen og venter litt. Deretter skummer jeg den inn og spyler av.
DSC_6877.jpg
DSC_6878.jpg
DSC_6879.jpg
DSC_6880.jpg
DSC_6881.jpg
Deretter var det på tide å få Surfex HD på den. Dette for å fjerne en eventuell hinne med skitt på lakken, før berøring med hanske. Skumlegging etterpå.
DSC_6882.jpg
DSC_6884.jpg
DSC_6885.jpg
DSC_6886.jpg
DSC_6887.jpg
Jeg gikk over felgene med Bilberry Wheelcleaner, samt ironX på lakk, men mtp mørket falt på måtte jeg skynde meg videre. Vil ikke plage naboene med høylytt motordur når man må kjøre den inn i garasjen.
Så var det inn i garasjen. Tørket bilen og satt meg ned. Her var det å kartlegge alle linjer og detaljer på bilen - for en fantatisk fin bil!
DSC_6888.jpg
DSC_6889.jpg
DSC_6890.jpg
DSC_6891.jpg
DSC_6892.jpg
DSC_6893.jpg
DSC_6894.jpg
For de som ikke tror på spøkelser, kan jeg herved bekrefte at disse finnes.
Antageligvis mye å gjøre på Tesla for tiden.
Jeg måtte derfor teipe opp en liten bit, for å teste kombo. Forrige gang jeg var borti en vrien lakk funket det fjell med sort uberpad, og S30 / S40 på Kestrell-maskin. Prøver det denne gangen også.
DSC_6895.jpg
DSC_6896.jpg
DSC_6897.jpg
DSC_6898.jpg
DSC_6899.jpg
DSC_6900.jpg
Det ser ut som jeg traff denne gangen også.
DSC_6901.jpg
DSC_6902.jpg
Komboen for kvelden
DSC_6903.jpg
Blir blankt og fint :)
DSC_6904.jpg
DSC_6905.jpg
DSC_6906.jpg
DSC_6907.jpg
Litt forskjellig rundtom også.
DSC_6908.jpg
DSC_6909.jpg
På ene bakdøra var det ett stort område som virkelig hadde fått kjørt seg. Ser at jeg ikke har truffet helt på fokusen denne gangen, men man ser det godt i lyset.
DSC_6910.jpg
DSC_6911.jpg
DSC_6912.jpg
Etter flere rundet (S30) fikk jeg frem dette
DSC_6915.jpg
Videre følger litt flere bilder av jobben
DSC_6916.jpg
DSC_6917.jpg
DSC_6918.jpg
DSC_6919.jpg
DSC_6920.jpg
DSC_6921.jpg
DSC_6922.jpg
DSC_6923.jpg
DSC_6924.jpg
DSC_6925.jpg
DSC_6926.jpg
DSC_6927.jpg
DSC_6928.jpg
DSC_6929.jpg
DSC_6930.jpg
DSC_6931.jpg
DSC_6932.jpg
DSC_6933.jpg
DSC_6934.jpg
DSC_6935.jpg
DSC_6936.jpg
DSC_6937.jpg
DSC_6938.jpg
Nye produkter - Auto Finesse
Dekkgel, lær-rens, lærmelk og interiørspray
DSC_6940.jpg
Begynner med gel på dekk. Jeg har hørt at denne skal sitte litt bedre på dekket, enn de vanlige sprayene. Så dette måtte jeg jo teste.
DSC_6941.jpg
DSC_6942.jpg
DSC_6943.jpg
DSC_6944.jpg
DSC_6945.jpg
Valg av voks ble som vanlig AG Hd Wax. Mest for god holdbarhet, slik den holder godt i vinter. Jeg gikk over hele bilen to ganger for å være sikker på å få dekt alt.
DSC_6946.jpg
DSC_6947.jpg
DSC_6948.jpg
Frontruta fikk Nanolex Glass Ultra, mens sideruter, bakrute og panoramatak fikk Nanolex Glass Urban
DSC_6949.jpg
DSC_6950.jpg
DSC_6951.jpg
DSC_6952.jpg
DSC_6953.jpg
DSC_6954.jpg
DSC_6955.jpg
Måtte bare se hvordan lyktene var.. :wub:
DSC_6956.jpg
DSC_6957.jpg
Så var det innvendig rens.
DSC_6960.jpg
DSC_6961.jpg
DSC_6962.jpg
DSC_6963.jpg
DSC_6964.jpg
DSC_6966.jpg
Sprayet også inn stoffmattene med Nanolex Skinn & Tekstil Premium
DSC_6967.jpg
DSC_6968.jpg
AF interiørspray, til innsteg og div. plast
DSC_6969.jpg
DSC_6970.jpg
DSC_6971.jpg
DSC_6972.jpg
DSC_6973.jpg
DSC_6974.jpg
DSC_6975.jpg
DSC_6976.jpg
DSC_6977.jpg
DSC_6978.jpg
DSC_6979.jpg
DSC_6980.jpg
DSC_6981.jpg
DSC_6982.jpg
Setene ble innsmurt med AF Leather Conditioner
DSC_6984.jpg
DSC_6986.jpg
DSC_6987.jpg
DSC_6988.jpg
Vinduer ble renset med SV Crystal på innsiden
DSC_6989.jpg
DSC_6990.jpg
DSC_6991.jpg
Så var det en liten "pause". Sette seg ned og kose seg med datamaskinen - prøve å finne ut mer om bilen. Fant ut at den hadde en sånn kul "skjermrens-funksjon". Måtte prøves.
DSC_6992.jpg
DSC_6993.jpg
DSC_6994.jpg
Men dette hjalp jo lite, da jeg rett etterpå begynte å trykke på den igjen.
Her kan man stille både lys innvendig, utvendig samt høyde på bilen.
DSC_6995.jpg
Speedometeret ser slik ut. Info om radiostasjon til venstre (kan flyttes på) og info om trip til høyre.
DSC_6997.jpg
DSC_6998.jpg
Hovedskjermen ser slik ut.
Denne kan man modde så mye man vil. Her har jeg da valgt å ha kamera bakover nederst, samt forbruk på øverste del. Man kan velge å enten ha navigasjon, nettleser, radio eller telefoninnstillinger som en del av skjermen. Her kommer det også ofte oppdateringer slik at man kan ha flere ting.
Etterhvert kommer det en egen knapp for "apps", hvor man kan laste ned forskjellige saker og ting. Regner med det blir egen knapp for spotify med tiden :-)
DSC_6999.jpg
DSC_7000.jpg
DSC_7001.jpg
Helheten ser slik ut
DSC_7009.jpg
DSC_7010.jpg
DSC_7011.jpg
Slik så bilen ut etter endt behandling.
DSC_7017.jpg
DSC_7018.jpg
DSC_7019.jpg
DSC_7020.jpg
DSC_7021.jpg
DSC_7022.jpg
DSC_7023.jpg
DSC_7024.jpg
DSC_7025.jpg
DSC_7026.jpg
DSC_7027.jpg
DSC_7028.jpg
DSC_7029.jpg
DSC_7030.jpg
DSC_7031.jpg
Takk for meg. Bruk av bilder er ikke tillat uten mitt samtykke.
51

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å snudd noen av bildene, så håper disse samarbeider etterhvert. Er det noen som har snudd seg på hode hos dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting å utsette på som vanlig. Men skremmende tilstand på lakken på så kort tid. Enkelte 50/50 så ut som bilen var brukt i årevis..

Edit: alle bildene var riktig hos meg..

Endret av tr86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting å utsette på som vanlig. Men skremmende tilstand på lakken på så kort tid. Enkelte 50/50 så ut som bilen var brukt i årevis..

Tror bilen bare har vært 1 uke i eiers hender, så kan ikke klandre han heller.

Jeg tror det har litt med klargjøring fra forhandler denne gangen. Lakken er også silkemyk, spesielt denne sorte uten metallic. Disse er jo ofte vanskelige både på Audi, mitsu, sabb osv.

Takk for tilbakemelding denne gangen også :-)

Var det noen bilder som var snudd 90 grader forresten? Jeg sliter litt med å få retta dem opp igjen, men tror det skal være i orden nå. Eneste at jeg sikkert må slette cookies for å se om det er noen forandring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på flott bil:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig som vanlig Meringal! Skjønner at du drømmer deg bort med denne bilen. Bildene var riktige hos meg iallefall. Cred overlevert såklart :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på flott bil:-)

Takk for det! :)

Nydelig som vanlig Meringal! Skjønner at du drømmer deg bort med denne bilen. Bildene var riktige hos meg iallefall. Cred overlevert såklart :)

Tusen takk Alexander! Det var godt å høre. Travelt når de ligger opp-ned, og sidelengs etter å laget en hel tråd! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå bil! Blei skikkelig blank ja:)

Lurer på hvor lenge denne blir så billig, staten finner vel på noen nye avgifter snart :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå bil! Blei skikkelig blank ja:)

Lurer på hvor lenge denne blir så billig, staten finner vel på noen nye avgifter snart :(

Jeg så ett regnestykke engang..

ca. 200k i effektavgift, ca. 200k i vekt, pluss mva og litt andre smågreier. Billig årsavgift er det også nå.

Men dette varer vel ikke evig nei :)

Takk for tilbakemelding :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra jobb Magnus, likte screen cleanmode bilda hehe, synd det skal være så myk lakk på en så ellers gjennomført bil.

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb og nydelig resultat som alltid. :thumbup:

Nå vet jeg en god del mer om denne bilen. Måtte smile gjennom hele denne S&S'en av detailer som tilsynelatende gikk bananas i godtebutikken av en bil. :) Stas å ta på seg en slik jobb når en selv virkelig har lyst på en.

Hva ble konklusjonen på Tire Gel fra Auto finesse? Er den et alternativ til Pneu matt når dekkshine må etterfylles?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe bra jobb Magnus, likte screen cleanmode bilda hehe, synd det skal være så myk lakk på en så ellers gjennomført bil.

Cred!

Takk for det Andrè! Ja den va fin! :D

Fin jobb og nydelig resultat som alltid. :thumbup:

Nå vet jeg en god del mer om denne bilen. Måtte smile gjennom hele denne S&S'en av detailer som tilsynelatende gikk bananas i godtebutikken av en bil. :) Stas å ta på seg en slik jobb når en selv virkelig har lyst på en.

Hva ble konklusjonen på Tire Gel fra Auto finesse? Er den et alternativ til Pneu matt når dekkshine må etterfylles?

Takk skal du ha, og hyggelig å høre! :)

Den var værtfall god å påføre, uten for mye rot. Jeg er litt usikker på holdbarhet osv., men mulig jeg får se bilen til helga igjen å da kan jeg jo se etter :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott resultat! Litt slitsomt å holde på med en så myk lakk, men likevel artig! Cred er sendt i din retning. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største ankepunktet mitt som nerd mot å kjøpe en Tesla Model S, er at jeg aldri hadde kommet meg noe sted i en slik bil... hadde bare blitt sittende og trykke på skjermen og endre på belysning og alt annet som kan endres på hele tiden.

Knalljobb på flott strykejern! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempeflott resultat! Litt slitsomt å holde på med en så myk lakk, men likevel artig! Cred er sendt i din retning. :)

Takk for det David! :)

Største ankepunktet mitt som nerd mot å kjøpe en Tesla Model S, er at jeg aldri hadde kommet meg noe sted i en slik bil... hadde bare blitt sittende og trykke på skjermen og endre på belysning og alt annet som kan endres på hele tiden.

Knalljobb på flott strykejern! :)

hahaha ja der sier du noe... Tusen takk for tilbakemelding. Jeg kan meddele at jeg idag har sendt avgårde en bestilling på en bil :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det David! :)

hahaha ja der sier du noe... Tusen takk for tilbakemelding. Jeg kan meddele at jeg idag har sendt avgårde en bestilling på en bil  :rolleyes:

Gratulerer. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha ja der sier du noe... Tusen takk for tilbakemelding. Jeg kan meddele at jeg idag har sendt avgårde en bestilling på en bil :rolleyes:

Satser på det er en P85+ da så du klarer å komme deg opp valderøytunnelen hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på det er en P85+ da så du klarer å komme deg opp valderøytunnelen hehe

Nei ble ikke P85 desverre! Men 85kwh batteri, dog minste modellen. 0-100 på 5.3 eller noe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ble ikke P85 desverre! Men 85kwh batteri, dog minste modellen. 0-100 på 5.3 eller noe :)

Såpass ja :) kan tenke meg det blir spennendes å vente på ny bil da ja :) Grattis:)og tiden vil gå sååå tregt til du får den ;) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang leveringstid er det på de nå? :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive