Michael

Vasketelt? - For de som bare må.

Et av de største problemene jeg syns å ha når jeg ønsker å vaske og polere bilen om sommeren er den "forbanna" solen. Jeg har ikke uteplass i skyggen, halvtak eller noe annet som beskytter bilen mot å bli kokt av solen på fine dager - ingenting er kjipere enn å se såperester og vann tørke inn og lage stygge merker i lakken.. Samme hvis det regner. Regn + polish = No go!

Naboen hadde i sommer et relativt stort partytelt satt opp i hagen i forbindelse med en fest, og da slo det meg. Hva hindrer meg i å anskaffe et eget sammenleggbart VASKETELT?! :D

Så hva sier dere, er det helt "nuts" å kjøpe et slikt eller kan det faktisk ha noe for seg, slik at jeg kan pleie bilen min, og de andre som jeg nå tar for meg, uansett vær?

Any thoughts? Kanskje noen gjør det samme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk til innkjøp av telt på 5x8 meter for 1 år siden, da jeg mistet sted å holde på med biler. Både mine og andre sine. Nå snudde det fort for meg, slik at jeg har ikke fått testet det til et slikt bruk. Men har satt det opp pga sosial happening, og jeg tror at jeg kunne ha brukt det uten større problemer. Teltet har 4 vegger, hvor i begge ender så kan det åpnes nok til en suv. Betalte 3000,- ca + frakt. Det er over 2 meter til laveste del av taket, uten at jeg har målt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg linket til på Biltema er 3x3x2,5 meter og åpen på alle fire sider. Det er vel nok til de fleste biler, i hvert fall i bredden. Og til 599,- er det vel ikke så verst. Eller finnes det bedre alternativer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 meter? Det er en liten bil det...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder til en Toyota IQ da. Den er jo rett under 3m.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, get the point. Noen steds man får tak i litt større, sammenleggbare?

Hva gjør alle dere andre når dere har en bil som må shines og det er knall sol ute?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På netthandelen så jeg at dem har fått små portable garasjer på 13,5 kvadrat. 5,10x2,70x2,15 Litt usikker på om det

er så mye plass å jobbe på sidene da, men det ville jeg ansett som et mye bedre alternativ enn et partytelt fra Biltema. Da

også med tanke på støvproblematikken rundt et helt åpent telt. Du trenger heller ikke tenke på solens posisjon utover dagen heller med vegger.

Du har jo muligheten til å avslutte budgivning når maksgrensen er nådd også :

http://www.netthandelen.no/auction/Verktoy-og-Garasje/Oppbevaring/8865823

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til vask midtsommers er nok ett med vegger fint som skygge mot solen. Men skal en polere på dagen, kommer en til å daue av varme inni der. :wacko:

Kjøp et med solide stenger, som tåler å stå oppe i lengre tid. Hvis en skal styre med å sette det opp hver gang en skal vaske, vil det trolig ikke bli brukt etterhvert. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg igang med bygging av carport!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker camping, telt kjøpt før alltid likt, telt med fire vegger, der begge ender, slik at den kan åpnes nok SUV. Betaling 3000 - CA + frakt. Det er mer enn 2 meter, samt nedre del av taket, men jeg har sans for proporsjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg kjøpte fra netthandele noe lignende denne.

http://www.netthandelen.no/product/3033883

Den brukte han til å oppbevare båten sin i, der var det nokk plass for å si det slik, men måtte passa på vinterstis når det snødde mye at snøen sklei av.

Men vakkert er det ikke, men meget praktisk hehe

Såg noe som kan være enklere å sette opp og demontere kanskje? hehe

http://www.netthandelen.no/auction/8966490

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En markise som man kan "glide" fast vegger på må da være et alternativ :)

Sveive inn når man ikke bruker den og di får man i alle størrelse og fasonger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive