pasi

Problem med ny frontrute

Hei!

Har fått montert ny frontrute, og skulle Nano Lotus behandle denne. Imidlertid så kom naboen over og slo av en prat, slik at Surfex 1-5 ble liggende og tørke på bilen i sola...

Etter avspyling og vask så jeg at de var sorte render på rute. Forsøkte å fjerne dette med CG Steak free uten hell. Nano lotus rens like så.., og til slutt Rødsprit som tok det verste, men fremdeles er det slik at en kjenner mer friksjon på enkelte steder, samt ser mørke render. Noen som vet hvorfor???

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å spray på Surfex en gang til, og gni med en mf, så skyll. Likt løser likt. Hvis ikke så må du frem med maskin og slipemidler, hvis Surfexen har etset seg i glasset ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente å lese at surfex løser opp surfex, dermed legge på surfex, la det virke litt og så spyle av! Rett meg hvis jeg tar feil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiåper da og mildt slipemiddel fikser det der..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok frem med maskinen. Kjør på med groveste kombinasjon, ta halve ruta om gangen. Trenger ikke være redd for kjørespor på ruta ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok frem med maskinen. Kjør på med groveste kombinasjon, ta halve ruta om gangen. Trenger ikke være redd for kjørespor på ruta ;)

S03?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da eller roterende???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da eller roterende???

Det du har. :)

Husk å kjøre stort, så ikke ruta sprekker av varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve surfex som de andre sier her, likt skal løse likt. Eventuelt kan du prøve å gnikke litt med clay og lube.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03?

S03 på roterende er fint. Trenger ikke være så fryktelig redd for varme heller, en rute tåler mer maskinpolering enn de fleste her inne vil påstå.

(PS: Kommer en demonstrasjon på delebilen min snart, stay tuned!)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S03 på roterende er fint. Trenger ikke være så fryktelig redd for varme heller, en rute tåler mer maskinpolering enn de fleste her inne vil påstå.

(PS: Kommer en demonstrasjon på delebilen min snart, stay tuned!)

Når du er ferdig med den informerende delen (hvor mye, hardt og lenge kan man kjøre), så ta det et steg videre til ruten sprekker. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp det var planen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp det var planen :)

:thumbup::fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive