Gå til innhold
alextech

Bengalakk, og owatrol for rustbehandling

Recommended Posts

alextech    968
alextech

Hei!

Ser det har sneket seg litt rust inn i hjulbuen og opp i tårnet i motorrommet. Ikke bra.

Jeg vet enda ikke om det er gjennomrusta fra innsiden av tårnet, og opp i motorrommet, eller om det er fordi gjennomføringen der staget fra demperen kommer opp ikke er tett... Hvis det ga noen mening...

MEN - Noe må gjøres for å stoppe driten til en viss grad. Men hva funker best. Vet at det finnes mye forskjellig, og mer til blir det vel etter jeg har postet denne. Men for å ikke gjøre dette for komplisert tenkte jeg Bengalakk med en skvett owatrol i.

Hva tenker folket?

Hvis jeg pusser ned med papir/scotchbrite, prøver å "nøytralisere" med saltsyre (tips til andre lignende produkter), for så deretter kline på ett herlig lag med bengalakk og owatrol. Dette burde vel gjøre susen så langt det holder?

Rust er noe dritt, og folk kan bære seg noe fryktelig over det, men for å være ærlig skal man ikke gjøre det vanskeligere enn det er... :)

Endret av alextech

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ColdFusion    11
ColdFusion

Ren Owatrol først... Så et lag med f.eks Hammerite fungerer bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Chemical.no -> corrofix. Det er rustspisende og helt genialt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig