AndréE90

S&S Ford Mondeo - Min andre s&s

S&S Ford Mondeo grå

IMG_9410_zps94f781fa.jpg

Da er det tid for min andre s&s etter helgens jobb. Jeg polerte for noen uker siden en rimelig lik Ford Mondeo som var svart. Hans frue syntes jeg gjorde en veldig god jobb og avtalte med meg om å ta hennes. Jeg sa selvfølgelig ja, da jeg synes Ford lakken var god å jobbe med. :) Eieren har vært flink å polert bilen for hånd de siste årene, men det er tidligere eier som har vært veldig mye i bilvasken hos den lokale bensinstasjonen :angry:

Produktene:

Vask:

Prickbort

Ironx

Jif shampoo

Mikrofiber vaskevott

CG glosswerkz

CG dryer

Korrigering:

Flex DA

Kestrel

Lilla pad

S17+

Mye mikrofiber gikk med

Autosol

MG metal polish

SW pneu glossy

Jeg glemte å ta bilder før jeg startet siden det var veldig utrygt vær. Vaskinga gikk foran det å ta bilder. :)

Jeg la prickbort på hele bilen som fikk ligge i 7-10 min, samtidig fikk felgene P21s. Jeg spylte av og la Iron-x under vinduene. :D

IMAG0288_zps0125014f.jpg

IMAG0283_zpsd6e33c96.jpg

IMAG0285_zpsb2da9048.jpg

Etter dette ble vaskebøtta fylt med CG Glosswerkz og bilen ble vasket for hånd. Vannet lå rimelig flatt, null beskyttelse igjen :)

IMAG0286_zps8e281170.jpg

Bilen ble så kjørt inn :)

IMG_9333_zpsa4966bb7.jpg

Planen for denne bilen var som for den forrige Mondeo'n, nemlig en 1 stegs jobb. Noen inspeksjonsbilder :)

IMG_9325_zps050570ee.jpg

IMG_9353_zps96b0986f.jpg

IMG_9354_zps35c7fcba.jpg

IMG_9386_zpsde399820.jpg

Lakken viste meg mye swirls og nok av RDS. Før denne anledningen hadde jeg gått til innkjøp av Flex DA. Planen var å se hvor mye forskjell det var på Kestrel maskinen og Flex. Lilla scholl pad sammen med S17+ ble funnet fram. :) Jeg brukte Flex'n på alt utentatt av tak, frontfanger og bakfanger. På disse ble min trofaste Kestrel maskin brukt :) Jeg kjørte som regel 4-6 pass på alle paneler. Spredde ut på 1, kjørte opp på 5-6 i 4-5 pass med mye press, ned på 3-4 med lite press. Dette ga et hologram fri og blank lakk :wub:

Tok innsiden av fangeren hvor bagasjeluka går over. :)

Før:

IMG_9336_zps00bed92d.jpg

Mye dype riper her, så turte ikke mer enn dette:

IMG_9335_zps06709bc9.jpg

Før:

IMG_9325_zps050570ee.jpg

Etter:

IMG_9326_zps5ee4d16a.jpg

IMG_9341_zps90310798.jpg

Noen 50/50 bilder på baklykta :)

IMG_9356_zps8e6671f8.jpg

IMG_9360_zpsac1fe4b5.jpg

Jeg kjører videre på bilen :)

Ikke korrigert:

IMG_9361_zps0001c3e7.jpg

Korrigert:

IMG_9362_zps6d6f01d6.jpg

Jeg kjører videre. Speilene var veldig matt. Noen 50/50 bilder på speilene :)
IMG_9374_zps22ae8a40.jpg
IMG_9371_zpsdc4af202.jpg

La opp til noen 50/50 bilder på emblemt foran og på fangeren :)

IMG_9375_zps86668d66.jpg

Emblem:

IMG_9376_zpsb60e8e35.jpg

Fanger:

IMG_9380_zps38fb152f.jpg

IMG_9382_zpse0c689b3.jpg

IMG_9384_zps70c0a4c7.jpg

La også merke til at det var veldig mye swirls på panseret og noen få RDS. Teipet opp og polerte halve panseret. :)

IMG_9388_zpsd9d0df57.jpg

IMG_9390_zpsc6064153.jpg

Pianolakken på B og C stolpene ble kjørt med samme kombo som resten av bilen. :)

IMG_9394_zpse23a333b.jpg

IMG_9395_zpsd2b3d161.jpg

IMG_9398_zpsfa04c5f1.jpg

Eksosen fikk også tlc med mye gnikking med autosol :)

IMG_9414_zpsa2ffeb27.jpg

Bilen ble så kjørt ut og spylt av for å få vekk støvet etter poleringen og tørket for så å få voks :D

Valget falt på MG sin deep crystal carnuba wax. :)

IMG_9402_zpsf3ba9663.jpg

Voksen ligger å hazer :D

IMG_9404_zps7d9ac78a.jpg

IMG_9406_zpsd5d84e8e.jpg

Voksen fikk ligge i 20-30 min før jeg buffet den av. Voksen ble lagt på hele bilen og i alle åpninger :) Bilen ble kjørt ut for å få noen ferdigbilder ;)

IMG_9407_zps79c7722c.jpg

IMG_9408_zps073aa820.jpg

IMG_9409_zpsfc48bf44.jpg

IMG_9410_zps94f781fa.jpg

IMG_9411_zps4c9177c9.jpg

IMG_9412_zps5e000ed9.jpg

IMG_9413_zpsde661f73.jpg

Det er bare å komme med tips og selvfølgelig ros/ris :D

Endret av AndréE90
11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft dette!

En ting eg la merke til er voks lagt i sirkler? Har blitt opplært med og legge i en retning og helst i "fartsretning" til bilen i tilfelle uhelle med å lage microriper ved påføring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det her. Hva ble tidsforbruket? Cred levert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra løft dette!

En ting eg la merke til er voks lagt i sirkler? Har blitt opplært med og legge i en retning og helst i "fartsretning" til bilen i tilfelle uhelle med å lage microriper ved påføring.

Noen få steder ble voksen lagt i sirkler, mens resten ble lagt i fartsretningen av bilen :)

Ble bra det her. Hva ble tidsforbruket? Cred levert :)

Tiden har jeg ikke noe eksakt, men et sted mellom 10-12 timer. :) Tusen takk :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bort masse vaskeriper da :) Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb dette her også :)

Flex DA kan også brukes på plast uten fare for å gå gjennom. Jeg bruker min Flex DA til plast og roterende på resten av bilen, men på sikt kommer jeg sikkert til å kjøre roterende på plast også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å legge volsen i "sirkler". Jeg gjør bare det da jeg føler jeg får dekt mer med den teknikken.

Flott jobb og cred levert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å legge volsen i "sirkler". Jeg gjør bare det da jeg føler jeg får dekt mer med den teknikken.

+1

Det er måten jeg har lært det på og måten jeg gjør det på. Har aldri opplevd noe problem med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb! Bare et spørsmål, hadde det ikke gått med våtsliping der du ikke turte å fjerne mer, for så å gå over med Flex'en? :) cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hater å jobbe med Fordlakk. Må jo nesten hugge polishen av med spett.

Blei bra dette. Cred.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bort masse vaskeriper da :) Cred!

Tusen takk! Hyggelig å høre fra en som er proff :)

Bra jobb dette her også :)

Flex DA kan også brukes på plast uten fare for å gå gjennom. Jeg bruker min Flex DA til plast og roterende på resten av bilen, men på sikt kommer jeg sikkert til å kjøre roterende på plast også...

Tusen takk! Selvfølgelig kan Flex DA brukes på plast, det var min første gang med Flex og følte der og da at Kestrelen var det rette valget :) Men Flex'n blir nok den som brukes mest framover :)

Helt enig med deg Meringdal, føler jeg får dekt mer og har aldri hatt noe problem med mikroriper. Prøvde på denne bilen med rette linjer, men holder meg til det jeg er vant til. Tusen takk, veldig hyggelig å høre fra en proff! :)

+1

Det er måten jeg har lært det på og måten jeg gjør det på. Har aldri opplevd noe problem med det.

Helt enig med deg :)

Flott jobb! Bare et spørsmål, hadde det ikke gått med våtsliping der du ikke turte å fjerne mer, for så å gå over med Flex'en? :) cred!

Ja, det hadde nok gått med våtsliping. Men jeg får prøve meg på det neste gang, evt prøve med ull pad. Tusen takk :)

Jeg hater å jobbe med Fordlakk. Må jo nesten hugge polishen av med spett.

Blei bra dette. Cred.

Jeg synes den er god å jobbe med, men kan være litt vanskelig å få av polishen :) Tusen takk :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kraftig forbedring og pen resultat. Absolutt credverdig innsats dette! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft! :) Herlig å se vaskeripene forsvinne å se hva som egentlig ligger under! Cred gitt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kraftig forbedring og pen resultat. Absolutt credverdig innsats dette! :thumbup:

Tusen takk, hyggelig å høre fra en proff! :)

Flott løft! :) Herlig å se vaskeripene forsvinne å se hva som egentlig ligger under! Cred gitt ;)

Tusen takk! :) finnes nesten ikke noe bedre å se :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rep_up.png enkelt og greit... :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rep_up.png enkelt og greit... :thumbup:

Tusen takk! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive