Christer

Trådløse hodetelefoner

34 innlegg i emnet

Jeg er på utkikk etter et par gode, trådløse hodetelefoner, gjerne med noise cancelling (greit å ha om jeg skulle fått reist noe sted solo). Hovedsaklig vil disse bli brukt til film og evt spill hjemme etter at dragen og turboungen har lagt seg, sånn at jeg får med meg dialog uten at jeg må sitte og justere volumet konstant for ikke å vekke de andre...

Prisnivå aner jeg ikke, men helst under 5000. Jo billigere og bedre, jo bedre er det, men jeg har ikke tenkt å kjøpe noe billig bare fordi det er billig og så finne ut at det er drit. Jeg tenker å gjøre det skikkelig første gangen og få noe som funker og varer.

Tips og innspill mottas med takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter et par gode, trådløse hodetelefoner, gjerne med noise cancelling (greit å ha om jeg skulle fått reist noe sted solo). Hovedsaklig vil disse bli brukt til film og evt spill hjemme etter at dragen og turboungen har lagt seg, sånn at jeg får med meg dialog uten at jeg må sitte og justere volumet konstant for ikke å vekke de andre...

Prisnivå aner jeg ikke, men helst under 5000. Jo billigere og bedre, jo bedre er det, men jeg har ikke tenkt å kjøpe noe billig bare fordi det er billig og så finne ut at det er drit. Jeg tenker å gjøre det skikkelig første gangen og få noe som funker og varer.

Tips og innspill mottas med takk.

5000,- var mye penger da. Jeg ga i julegave til fattern Sennheiser RS160 eller 170. Bra lyd, men kom kort til mot ledning så dem ble byttet inn med noen andre innen samme merke da det aldri var et krav med trådløs fra hans side uansett.

Jeg titter ihvertfall på Sennheiser RS220 og synes dem ser veldig lovende ut.

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hjemmekino/hodetelefoner/tradlos-fm/trdlos-rf/sennheiser-rs220/188337.7183/

Synes dette også er veldig mye penger å legge inn, men om 5000,- var grensen så kan du legge resten på en fin voks :P

Endret av freakshow87
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg bruker 5k på hodetelefoner kommer dragen til å drepe meg, men jeg har ikke tenkt å fortelle henne hva de koster uansett :)

Jeg satt faktisk og så på akkurat de der tidligere i kveld og tenkte at det kunne være en bra kandidat. Jeg må finne en sjappe lokalt eller semilokalt som selger slike slik at jeg får hørt på dem. Jeg innser også at trådløse hodetelefoner nødvendigvis vil komme til kort mot tilsvarende med kabel, ergo er det enda viktigere å få hørt på dem først slik at jeg vet hva jeg går til.

De dyreste hodetelefonene jeg har hatt så langt har kostet 1200 kroner, og jeg kan ikke si jeg egentlig syntes de var verdt pengene. Det er mange aspekter ved hodetelefoner som må klaffe, lydkvaliteten er egentlig det minst viktige. Ergonomi, vekt, utforming etc er vel så viktig som god lyd; det hjelper ikke at de spiller fantastisk hvis de er grufulle å ha på seg...

Alternativt kan kablede hodetelefoner funke, men da må kabelen være 4-5 meter lang slik at jeg ikke blir sittende for nær tv'en eller i en tåpelig stilling :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket AKG sine?

Jeg har en eldre serie (K141 Studio) som jeg er ganske fornøyd med.

Det eneste å utsette er at klokkene er for små, ellers er ørene mine litt for store! :P

Dog, jeg har hatt dem på i timesvis, og bare bli litt sliten på øreflippen...

Liker godt det halv-åpne designet på dem, samt at disse har utskiftbar kabel! :thumbup:

Lurer på om Soundgarden pusher AKG, og om du kanskje skulle fått en liten lytt på f.eks. K242 (halvåpen) eller K272 (lukket)... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med trådløse er at lyden ofte blir litt flat og "fattig", uten skikkelig dynamikk. Er du skikkelig uheldig, vil du også kunne oppleve støy som følge av andre apparater i huset.

Jeg har begrenset erfaring med øreklokker til mer enn 1000kr selv, med unntak av Bose QC15 som jeg kjøpte meg for to år siden. De har virkelig overrasket meg, spesielt syns jeg noice cancellingen fungerer utrolig bra.

Spesielt bra fungerer de på fly, der flyduren forsvinner totalt, selv uten at du hører på musikk.

Lengre kabel får du alltids kjøpt, og sånn sett fungerer de fint også på stuen, sålenge du skal sitte i ro i godstolen og se film og ikke løpe rundt i huset med støvsugeren. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du holder til i Bergensområdet ville jeg sjekket ut hva de har på Hifiklubben. Mener de har 3-4 alternativer på trådløse der f.eks http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/sennheiser_rs170_tradlos-hodetelefon.htm

Hvis du likevel ender på ett med tråd kan jeg anbefale PSB sitt sett, ligger en omtale av det på denne linken: http://www.lydogbilde.no/test/psb-m4u2

ikke best på demping, men liker veldig godt lyden i dette settet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde sjekket ut Bose QC, der kan du koble fra kabelen i selve headsettet, som gjør at du kan ha en lang kabel i stua, så en kort til f.eks telefon/iPad når du er på tur. Alt av trådløst må lades, og de dør jo ALLTID når man minst trenger det!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av trådløst må lades, og de dør jo ALLTID når man minst trenger det!!

F.eks. midt i en korrigeringsrunde.. ser for meg støykansellerende headsett er verdt sin vekt i gull når timene begynner å rulle bak maskinen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke turt det med QC15 pga prisen. De blir stelt og dullet med, og jeg vil ikke ha støv på de engang. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til arbeid er det Peltor med aux-inngang som gjelder.

Hadde også kikka på Bose. Veldig gode headset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke turt det med QC15 pga prisen. De blir stelt og dullet med, og jeg vil ikke ha støv på de engang. :P

7464030635_l.jpg

:)

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F.eks. midt i en korrigeringsrunde.. ser for meg støykansellerende headsett er verdt sin vekt i gull når timene begynner å rulle bak maskinen :)

Kjøpte 3M sitt hørselvern med radio og Blåtann - angrer ikke et sekund!

Utrolig greit å slippe "bråket" fra maskinen i flere timer.

Veldig god lyd, og imponert over batteri tiden.

Når det går tom for strøm, er det bare å putte inn 2stk nye AA, og på med musikk igjen.

Blåtann funksjonen for å slippe ledningen ned til telefonen er gull!

Da kan telefonen ligge med lader i, så slipper den å gå tom for strøm etter noen timer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7464030635_l.jpg

:)

De der hindrer meg ikke i å svette. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 3M sitt hørselvern med radio og Blåtann - angrer ikke et sekund!

Utrolig greit å slippe "bråket" fra maskinen i flere timer.

Veldig god lyd, og imponert over batteri tiden.

Når det går tom for strøm, er det bare å putte inn 2stk nye AA, og på med musikk igjen.

Blåtann funksjonen for å slippe ledningen ned til telefonen er gull!

Da kan telefonen ligge med lader i, så slipper den å gå tom for strøm etter noen timer

Hvor har du kjøpt det og ca pris?

Har bare aux inngang på di jeg har og den ledningen er bare i veien så ender bestandig med å høre på P1 siden det er det eneste jeg får inn her jeg bor :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hodetelefoner uten kabel har erfaring med at støyer litt, men det er noen år siden jeg hadde et slikt sett på hodet. Kan dog bekrefte at noise cancelling i Bose QC 15 fungerer helt glimrende. Har også et sett Beats Studio. Trodde noise cancelling var god i disse også, inntil jeg fikk QC 15 på hodet. Jeg foretrekker dog lyden fra Beats hodetelefonene til jobbing på bilen (kommer nok an på hvilken musikk du hører på når du jobber). Da holder også lydsperren mye av maskinstøyen unna.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hodetelefoner uten kabel har erfaring med at støyer litt, men det er noen år siden jeg hadde et slikt sett på hodet. Kan dog bekrefte at noise cancelling i Bose QC 15 fungerer helt glimrende. Har også et sett Beats Studio. Trodde noise cancelling var god i disse også, inntil jeg fikk QC 15 på hodet. Jeg foretrekker dog lyden fra Beats hodetelefonene til jobbing på bilen (kommer nok an på hvilken musikk du hører på når du jobber). Da holder også lydsperren mye av maskinstøyen unna.

Er disse trådløse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kablet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket ut Bang & Olufsen? Vi hadde en tv fra de og den var Rolls-Royce :-) (Bra lyd, kvalitet og bilde på den. Veldig kult å kunne snu vinkelen med fjernkontrollen) :)

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt det og ca pris?

Har bare aux inngang på di jeg har og den ledningen er bare i veien så ender bestandig med å høre på P1 siden det er det eneste jeg får inn her jeg bor :P

Denne har jeg. Jeg kjøpte de på Kyvik i Haugesund, en lokal foretning som forhandler 3M.

http://www.verktoyshop.no/Shop/Product/Peltor-WS-Alert-XP-Bluetooth-h%C3%B8rselvern/MRX21AWS5

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse trådløse?

Beats finnes i trådløs versjon, men da tror jeg de er uten noise cancelling. Dog vil øreputene uansett dempe en del ekstern støy.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive