Gå til innhold

Pumpekanne som tåler Prickbort

Recommended Posts

Skrevet

Hei er ny på forumet her men har lest her som gjest i ett år minst..

Har nilfisk p160-2 og er hyppig vasker...

Har erfart litt diverse anng pumpekanner og prick bort..

Endte med at jeg rigget opp en kompressor jeg hadde stående og

bruker en lakksprøyte til å legge på prickborten med..en billig sak fra biltema ..

bruker vel ca 0,5 l på en vw transporter lang type da.....

Det gikk ca 1,1-1,3 l før med med diverse slitsomme manuelle....

Du er gåen i hånda da etter en skitten transporter..puh.

Og så står volvoen for tur etterpå..da er fingrene rimelig slitne..

Jaja ett tips der alltså..takk for meg..

Mvh Jan erik

Skrevet

Hei. Jeg bruker akkurat den du linker til med Prickbort. Har fungert fint det. Det oser ikke kvalitet av produktet med til prisen og til hobby bruk duger det!

BørBørson
Skrevet

Hei. Jeg bruker akkurat den du linker til med Prickbort. Har fungert fint det. Det oser ikke kvalitet av produktet med til prisen og til hobby bruk duger det!

Har du brukt den lenge? Greit å vite om den fungerer i det minste et års tid uten lekkasjer mm. (Før jeg fyller den helt opp )

BørBørson
Skrevet

Høres bra ut, om forbruket er litt over vanlig så er det ikke hver dag jeg skal bruke den heller.

Strålen så bra ut, men har bare prøved vann enda

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Plukket opp en Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 1 liter hos Bilnerden og testet denne med Prickbort i helga. Syntes forstøvingen av Prickbort var bedre enn Atomiza-flasken jeg har brukt tidligere. Triggeren var noe hardere å jobbe med, men gikk fint når man først var i gang og ikke stoppet opp. En fordel er at Kwazar-flasken er av hardplast og ikke "skrumper" inn når man sprayer. Forbruket er noelunde det samme med begge typer flasker. Går med ca. 2 dl Prickbort på nedre del av bilen. Får se om jeg også opplever problemet med at slangen i Kwazar-flasken blir stiv etter hvert.

Endret av NoBrain
DavidRS
Skrevet

Som noen andre her også har sagt, jeg har også noen billige sprayflasker fra Clas Ohlson, koster 19kr per stykk. Tåler prickbort uten problemer og forbruket mitt med PB halveres i forhold til orginalflaske/sprayhode.

Jeg har ødelagt en flaske bare. Jeg glemte den i bilen, den lå opp/ned med sterk surfexblanding i, også var det 15- ute. Så den frøs i stykker. Har 4 stykker jeg bruker mye. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Skrevet

Har en kwazar flaske som jeg har hatt corrosol på, der løsnet slangen nede i flaska..tok bar et lite strips og satte den fast igjen..holder ennå..

• 2 weeks later...
Skrevet

Får se om jeg også opplever problemet med at slangen i Kwazar-flasken blir stiv etter hvert.

Nå har Prickbort vært i Kwazar-flasken i to uker og slangen er stiv som en pinne.

Skrevet

Har noen flasker fra scandicshine, vet ikke om de har noe spesiellt navn..hvit plast med grått sprayhode..bruker lite produkt og holder ennå etter 6-7 mnd med prickbort i beholderen..

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Jeg har nå tatt livet av to 1,5liter lavtrykk kwazar kanner med prickbort. Det er en o-ring som tydligvis ikke tåler produktet. Noe som er rart da de er laget for kraftigere kjemikalier enn prickbort?

Det er samme o-ring som denne som er gåen, bare att den i 1,5l er sort.null_zpsccdee1f6.jpg

Bilde stjålet fra http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/page-9

Endret av Trondeg

Saab 9-3, 2004 1.8t

Bangdalen
Skrevet

Er vel grunn til å reklamere det der?

Bruker selv Meguiars flasker med grått sprayhode. Ikke noe problem, og har holdt i halvannet år uten å merke noe fra eller til.

Skrevet

Har reklamert en gang og fikk da ny kanne, det er den som jeg nå har problem med. Får se om jeg orker og sende epost til ss.

Saab 9-3, 2004 1.8t

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Nå har Prickbort vært i Kwazar-flasken i to uker og slangen er stiv som en pinne.

Kwazar-flasken har såvidt begynt å "skrumpe inn" etter å ha stått halvfull med Prickbort en stund. Skulle fylle på litt Prickbort på Kwazar-flasken min i går. Da jeg tok av sprayhodet så la jeg merke til at slangen hadde løsnet. Fisket opp slangen, og da løsnet jammen meg metalloddet også. Slangen er fortsatt stiv som en pinne. La også merke til at 5-litersdunken med Prickbort hadde begynt å svette i bunn. Prickbort er effektivt, men du verden for noe svineri det er :P

Går nok tilbake til å bruke billige Atomiza/Meguiar's 947ml flasker med Chemical Spray Head. Kwazar-flaskene er litt for dyre til å ødelegge med Prickbort.

Endret av NoBrain
Skrevet

Bruker den jeg og, men min lekker om den står med noe som helst trykk på. Må løsne toppen slik at den ikke har noe som helst trykk i seg. Spruten har blitt vesentlig dårligere også. Bruker 704 på den og ikke PB jeg da, men antar at de består av høvelig samme kjemikalier.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Skrevet (endret)

Jeg bruker Kwazar Mercury Super 360 pro+ 1 liter til påføring av PB. Gikk over til denne etter at eg følte eg sløste bort mye PB når jeg brukte lavtrykkskanne. Bli litt "trøtt" i hånda ved bruk, men 1,5 liter spart PB pr. bil gjør opp for "trøtt" hånd B)

Jeg bruker denne og den fungerer bra, men jeg følte at det gikk med mye produkt til å få dekket hele bilen. Gikk over 1 liter til å dekke hele bilen (en stor bil vel å merke, Ford Transit).

Stiller du den inn på helt fin tåke eller litt mer sprut ?

Endret av efurd

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår