Gå til innhold

Pumpekanne som tåler Prickbort

Recommended Posts

Skrevet

hgnubel: Takk for konkret tips! Skal sjekkes ut :)

Er forøvrig veldig fornøyd med produktforbruket med Kwasarflasker. De forsåver bra og sløser lite. Funker fjell.

Gleder meg til våren kommer og jeg kan vaske bilen hjemme igjen :D

Simen
Skrevet

Var innom Tess her om dagen for å kjøpe en sånn trykkanne som vi bruker på jobb (sånn stor 20 L. hvor man fyller på trykkluft), men var fort på vei rett ut igjen uten gitt.. Kosta 3 lapper for den billigste typen...

Du er ikke den eneste som gleder seg til sommeren, Newenergy.

Skrevet

Var innom Tess her om dagen for å kjøpe en sånn trykkanne som vi bruker på jobb (sånn stor 20 L. hvor man fyller på trykkluft), men var fort på vei rett ut igjen uten gitt.. Kosta 3 lapper for den billigste typen...

Er nok sikkert ikke så god som f.eks foma eller lignende sine, men Jula har tilbud på en slik til 899,-!

Fungerer nok sikkert helt greit :Dhttp://www.jula.no/avfettingssproyte-til-trykkluft-079025

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter

- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

Skrevet (endret)

Har ikke målt veldig nøyaktig, men med min tildligere nevnte lavtrykksprøyte fra lakkspesialisten pleide jeg å fylle den opp med 1 liter og ha til flere (mer enn to i hvert fall) vask... Den forstøver produktet ganske bra.

Med Prickbort sitt eget sprayhode på litersflaskene ser det ut som det går nesten en halv flaske pr bil slik jeg legger det på, men det er vel ingen som bruker det. Bortsett fra i nødsfall... :)

Endret av hgnubel
Skrevet

Noen som vet om kwazar 6liter tåler og stå med surfex og/eller prickbort over lengere tid?:)

Saab 9-3, 2004 1.8t

Kristian Nafstad
Skrevet

Noen som vet om kwazar 6liter tåler og stå med surfex og/eller prickbort over lengere tid? :)

Ser ikke helt hvorfor det skulle være noe problem? Hva er du redd for? Dysene klarer seg fint ihvertfall.

Kjører Golf MK6 2011 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

Skrevet

Det var vann i "biltemakanne" og Surfex 1:20 i Kwazarkannen. Litt dumt å sprøyte PB på veggen i kjelleren. :P

Prikkbort har ihvertfall annerledes konsistens (er tykkere) enn både vann og surfex, derfor hadde det kanskje blitt en mer korrekt sammenligning om det hadde vært prikkbort i begge kannene ;)

Øyvind G
Skrevet

Prikkbort har ihvertfall annerledes konsistens (er tykkere) enn både vann og surfex, derfor hadde det kanskje blitt en mer korrekt sammenligning om det hadde vært prikkbort i begge kannene ;)

Jeg har en Kwazar kanne med PB også, så det kan ordnes. Kan ikke se noen forskjell selv.

Øyvind G
Skrevet (endret)

PB på Kwazar kanne. Strålen er litt smalere med PB, men forstøvingen er like fin.

Link til PB film.

Tå testet ikke jeg med den andre kannen, men jeg tror ikke at et tykkere produkt vil gi bedre forstøving. Tror vel heller at dette går i motsatt rettning.

Endret av Øyvind G
  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har noen Kwazar-kanner i bestilling, så jeg ser frem til å få prøve disse med bl.a. Prickbort, men forøvrig så syns jeg at "kjemikalje"-flaskene og dertil sprayhoder fra Shinearama er geniale. Man må pumpe selv, men de sprer produktet meget godt, drypper ikke og de tåler prickbort.

Men de har da ikke double action sprayhead ...

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Kristian Nafstad
Skrevet

Jeg må si jeg likte "double action sprayhead" veldig godt. Kan fort bli slitsomt å spraye rundt hele bilen, derfor jeg kjøpte lavtrykkskanne. Men har man en som sprer produktet bra så ser jeg ikke problemet nei. Tror nok jeg kjøper et par Kwazar flasker til sommeren :)

Kjører Golf MK6 2011 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

Tommy
Skrevet

Jeg har en slik Foma 24 liter vaskemiddelpålegger, å jeg kikket også på den røde foma kannen, men ble frarådet av selgeren (som er en bekjent av meg, som vet hva jeg driver med) å kjøpe denne, ettersom den begynner å ruste innvendig etter en stund, så jeg endte opp med denne. (jeg betalte en del mindre en oppgitt pris, inkl mva)

http://www.foma.no/site/companies/catalogue_visua.asp?searchDone=1&id=4545&nazione=&numPage=1&listSelValue1=&listSelValue4=&tipoprodotti=&searchFieldCat=&category1=679&category1_1=&category4=&totSelect1=1&totSelect4=1

Er meget fornøyd, men den bruker en del produkt, men den har god spredning på munnstykket, så når du blir vandt med å bruke den, så tar det ca 10 sek å gå over hele bilen. Jeg bruker den til kaldavfetting.

Swissvax forhandler jo foma, så kansje de kan ordne et gruppekjøp, hvis flere er interisert.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Har wurth sine, har stått med PB og Surfex i 1,5 år nå uten lekkasjer fungerer helt fint enda. hender vel tilogmed de står med trykk på :)

Skrevet

Noen som vet om kwazar 6liter tåler og stå med surfex og/eller prickbort over lengere tid? :)

Jeg har en 6 L stående med Surfex HD hele tiden. Den er aldri tom. Eneste jeg gjør, etter vask, er å ta ut luften. Har også div 1 L og 0,5 L som hele tiden står med produkt i, f.eks Prickbort, Iron X, Greenclean m.m. Ingen problemer med noen av Kwazar flaskene så langt.

Skrevet

Jeg har en 6 L stående med Surfex HD hele tiden. Den er aldri tom. Eneste jeg gjør, etter vask, er å ta ut luften. Har også div 1 L og 0,5 L som hele tiden står med produkt i, f.eks Prickbort, Iron X, Greenclean m.m. Ingen problemer med noen av Kwazar flaskene så langt.

Høres bra ut, har også et par av de 1 liter kwazar med PB og Surfex stående, ser ut som de har overlevd siden i høst vertfall. Eneste jeg er litt usikker på er hva jeg skal bruke til Korrosol? De nye Kwazar 360 er det ivertfall noe metalldeler i, vet ikke om det er det i pumpemekanismen eller dysene på de gamle?

Saab 9-3, 2004 1.8t

• 2 months later...
Skrevet

Andre som har opplevd at slangen i Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 1 liter kannene blir stiv som en pinne når den blir eksponert for PB?

Kjøpte 5 flasker på ett gruppekjøp her tidligere og det er kun flasken med PB dette har skjedd på.

Tommy
Skrevet

Andre som har opplevd at slangen i Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 1 liter kannene blir stiv som en pinne når den blir eksponert for PB?

Kjøpte 5 flasker på ett gruppekjøp her tidligere og det er kun flasken med PB dette har skjedd på.

Har samme "problem" her.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet (endret)

Slangen har også begynt å falle av sprayhodet ved bruk.. Vurderer å bare ta ut slangen og holde flaska opp ned.

Så hvilke kanner er det som faktisk tåler PB? :)

Endret av lunde
Skrevet

Samme her.. På litersflasker bruker jeg utelukkende billigflaskene til bilnerden, med det grå chemical sprayhodet. Har ikke hatt feilskjær med ren Surfex, PB eller IX. Kwazar står å støver ned.

Ps. Har prøvd en periode nå med Kwazar 2L og PB og har ikke hatt problemer. 2L og 6L til Kwazar er noe av det bedre som finnes etter min mening. Jeg synes faktisk 6L er overlegen Gloria/Wurth etc. den mangler bare påfylling for trykkluft.

Skrevet

Jeg bruker noen sprayflasker fra clas ohlson... Jeg har ikke allverdens erfaring heller da, men jeg syns de er topp!

Justerbar tupp, god kraftig pumpe.

Skrevet (endret)

Til Prickbort bruker jeg Atomiza flaske med Atomiza Chemical Spray Head. Synes denne kombinasjonen fungerer fint og forstøver bra. Jeg bruker ca. 2 dl med produkt og sprayflaske fungerer således fint. Til Surfex HD derimot så er en pumpekanne å anbefale. Her bruker jeg en Kwazar Venus Super 360 Pro+ 1,5 liter. Begge flaskene er kjøpt hos Bilnerden.

Endret av NoBrain
Skrevet

Jeg bruker denne fra turtle wax. Kjøpt hos bilxtra. 7516B343-01C3-44E1-89CD-3F59222E60DD-466

Den forstøver fint. Bruker lite prickbort. Ingen lekkasjer foreløpig.

Man bruker jo ikke mye pb så lavrykkskanne er vel ikke absolutt nødvendig?

Til surfex bruker jeg cotech 7liter lavtrykkskanne fra clas ohlson. Funker bra, men bruker mye surfex.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår