Jozinho

Detailing og kulde :(

27 innlegg i emnet

Hva gjør egnetlig folket når den værste kulda setter inn?

Mtp at jeg IKKE har oppvarmede lokaler, ser jeg egentlig ikke annen mulighet enn egen avfetting og høytrykk på selvvask?

Om sommeren pleier jeg hverfall å legge inn tørk og litt QD etter hver vask. Men det funker dårlig i minusgrader..

Skulle gjerne ha vokset og gjort en "skikkelig" rengjøring rundt Januar tenker jeg. Og det er kipt å legge ut 3-4 lapper for å få jobben gjort proft, når man egnetlig skal kunne gjøre det selv og har produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasket bilen min DCN style i en vaskehall for nøyaktig 10 min siden, og det var no problemo!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaa, men lite med vaskehaller rundt her jeg bor. Er bare utendørs selv-vask. Og der det evt er innendørs, er det kun et stk. Ooog 3-4 biler i kø :P

Menmen, får finne på noen lure ting da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaa, men lite med vaskehaller rundt her jeg bor. Er bare utendørs selv-vask. Og der det evt er innendørs, er det kun et stk. Ooog 3-4 biler i kø :P

Menmen, får finne på noen lure ting da.

Du må bare holde deg våken lenge! Seint på natta er det sikkert ikke kø! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men da er de stengt! xD

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er kjedelig med selv vask hall er at sure gammle menn har så fryktelig dårlig tid. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men da er de stengt! xD

Da får du dra dit når de åpner! ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På SoftWash kan man stå så lenge man vil, og bruke hvilke produkter man vil, guds lykke :) Og om sure gamle menn kommer til deg for å bjeffe litt, så får du bare smile pent og fortsette bilvasken, de var nok sure før de kom bort uansett!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rører ikke bilen om vinteren, men har 1-2 spylinger etter prickbort eller surfex i uka.Legge ny voks igjen i romjula om det blir tid.Bruker sjeldent bøttevask på egen bil da den blir maskinpolert med DA en rask runde før voks 3-4 ganger i året :P Lakken begynner å bli litt ru på nederste del nå, men det går bra en stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder meg unna selvvasken på dager med pent vær. Det er tak over den jeg bruker, så jeg kan like gjerne vaske om det snør ute. Og om det snør, er det ingen andre som står der. :)

Dynker godt med surfex og prickbort i flere omganger før jeg tar håndvasken. Viktigst av alt syns jeg er å tørke bilen godt etterpå, fordi jeg syns den nye dritten sitter mye dårligere om jeg tørker den fremfor å kjøre videre med våt bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rører ikke bilen om vinteren, men har 1-2 spylinger etter prickbort eller surfex i uka.Legge ny voks igjen i romjula om det blir tid.Bruker sjeldent bøttevask på egen bil da den blir maskinpolert med DA en rask runde før voks 3-4 ganger i året :P Lakken begynner å bli litt ru på nederste del nå, men det går bra en stund.

Jeg har drøyet med å bruke prickbort når jeg bare skal spyle av bilen fordi jeg synes å huske det ble en grå hinne der den hadde vært.. Tar surfex med vedlikeholdsvask-blanding (1:20-1:30) denne greit bort uten berøring?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har drøyet med å bruke prickbort når jeg bare skal spyle av bilen fordi jeg synes å huske det ble en grå hinne der den hadde vært.. Tar surfex med vedlikeholdsvask-blanding (1:20-1:30) denne greit bort uten berøring?

Tror det skal gå vekk da ja..Viktig at ikke prickborten tørker for mye på lakken.Da blir det grå hinne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjedelig nå i kulden, ekstremt møkkete bil, lite dagslys, eneste i helgen, men funker dårlig å vaske i -12 grader.

Støvsuga hele bilen på fredagskvelden, var ca -10 grader, gikk greit til jeg skulle ha såpe på gummimattene pga såpen (APC) frøys til is med en gang :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker folk noe inni dørene for å forhindre at låser og døråpnere fryser fast disse kalde tider? Vaska bilen igår og satte den inn i garasjen når jeg kom hjem fra jobb. Ikke noe problem idag tidlig selvfølgelig, men når jeg satte bilen på jobb idag frøs dørlåsen på førerdøra fast så jeg måtte hoppe inn fra passasjerstolen når jeg skulle ut i lunsjen. Tungvint å holde på sånn :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hvertfall veldig deilig med servolås, slippe det problemet med nøkkel. Bare tatt på litt olje fra CRC, funker fjell d :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker folk noe inni dørene for å forhindre at låser og døråpnere fryser fast disse kalde tider? Vaska bilen igår og satte den inn i garasjen når jeg kom hjem fra jobb. Ikke noe problem idag tidlig selvfølgelig, men når jeg satte bilen på jobb idag frøs dørlåsen på førerdøra fast så jeg måtte hoppe inn fra passasjerstolen når jeg skulle ut i lunsjen. Tungvint å holde på sånn :P

Jeg måtte inn via bakdøren, så blæ på deg :P

Ellers er jeg veldig interessert i å få vite hvor folk kjøper CRC Multilube og om det kan brukes inni låsesylinderne for å unngå at de fryser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På V40en har jeg ingen låssylinder (bare en skjult en), så det problemet utgår. Med Seal Feed, så holder pakningene seg, men selve dørhåndtaket på bakre, høyre dør har fryst. Plagsomt. Må ta den med inn i garasjen og varmeovn idag tenkte jeg, få tint opp og tørka. Når jeg vaska den her om dagen - i minus 17 - så tørket jeg alle dørhåndtakene godt, men ikke godt nok tydeligvis.

V70en har andre håndtak, og de har ikke fryst. Slike som er "flush" med bilen. V40en har gode gammeldagse håndtak, virker som de er har lettere for å fryse fast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer sa:

Ellers er jeg veldig interessert i å få vite hvor folk kjøper CRC Multilube og om det kan brukes inni låsesylinderne for å unngå at de fryser.

Trur jeg kjøpte min Multilube på Jula.

Siterer fra boksen (det er bilde av en dørhengsel så trur kanskje låsesylinder ikke innenfor tiltenkt bruksområde):

CRC MULTILUBE er et transparent universalsmøremiddel med en midlertidig svak blåfarge. For bruk i bil, på verksted og i hjemmet. Produktet har god inntrengningsevne, smører godt, er dryppfri, tåler høye trykk og er en utmerket vannfortrenger. Fungerer i temperaturer fra -35 til 200 grader Celsius. Benyttes når høy friksjon oppstår, eller når langtids smøreeffekt er ønsket. Eksempel: dørhengsler, glideskinner, lukkemekanismer, ledd og skrueforbindelser, ventiler, aksler, vannarmatur etc.

Bruksanvisning: 1 Rens først med CRC QUICKKLEEN/CRC BRÄKLEEN. 2 Tilfør rikelig med CRC MULTILUBE mens delene beveges. 3 La det tørke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte inn via bakdøren, så blæ på deg :pEllers er jeg veldig interessert i å få vite hvor folk kjøper CRC Multilube og om det kan brukes inni låsesylinderne for å unngå at de fryser.

Christer: Hehe ok da den er litt verre. Men det var bare så typisk, alle dørene ville åpne seg utenom førerdøra. Kunne heller vært omvendt :P

Det er hvertfall veldig deilig med servolås, slippe det problemet med nøkkel. Bare tatt på litt olje fra CRC, funker fjell d :)

Har fjernstyrt fjernlås jeg også. Menneh, hvor har du smurt på CRC?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt div deler på selve låsemekanismen i døra. Bare gjort det på fam. sin Golf. XC60 og 1-serie er det ikke noe problem å vaske i det heletatt sånn sett ;) Har alltid vært Golfen som sliter med fryste dører og låser, aldri problem med C-klasse eller XC70 heller her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive