Marius1

Falmet plastikklist langs hjulbuer

41 innlegg i emnet

Listen som går rundt hele bilen har falmet og mistet dybden/finishen spesielt rundt hjulbuer.

Er SV Protecton Matt et produkt som kan få tilbake finishen, eller må det maskin til?

Eventuelt kan man bruke Black Wow for å få disse listene svarte, eller vil ikke dette holde over tid, eventuelt hvor lenge holder det?

Takk for svar!

post-5461-0-66220700-1353541335_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Protecton Matt vil få til en finish nær nybilstand, men den bør påføres/fornyes 1-2 ganger pr måned avhengig av hvor grundig plasten rengjøres på forhånd, og hvordan produktet responderer på akkurat denne plasten.

En langt mer holdbar løsning (6-12 mnd) er Owatrol Polytrol. Men den er mer tidkrevende å legge på, og vanskeligere å få skjoldfri. Konsekvensene av få den på steder den ikke skal være, er også langt mer pes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Protecton Matt vil få til en finish nær nybilstand, men den bør påføres/fornyes 1-2 ganger pr måned avhengig av hvor grundig plasten rengjøres på forhånd, og hvordan produktet responderer på akkurat denne plasten.

En langt mer holdbar løsning (6-12 mnd) er Owatrol Polytrol. Men den er mer tidkrevende å legge på, og vanskeligere å få skjoldfri. Konsekvensene av få den på steder den ikke skal være, er også langt mer pes.

Hva hadde du valgt? Har nåkk av tid å maskeringstape til polytrolen ;) takk for rask respons forresten :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva hadde du valgt? Har nåkk av tid å maskeringstape til polytrolen ;) takk for rask respons forresten :thumbup:

Har du nok av tid, ville jeg valgt å legge flere tynne lag Polytrol "vått i vått" for å mette plasten skikkelig og få god dekning. Dette blir du sikkert fornøyd med, siden det virker som du har skjønt hvordan produktet bør brukes mht maskeringstape etc. Uten maskering bør du fjerne søl på lakk umiddelbart, og før det tørker. Ei fille med white spirit kan være kjekt til slikt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegreier, skal prøves så snart jeg kommer hjem!

kommer tilbake med et 50 bilde! tusen takk for svar igjen Øyvind :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker dog ikke å bruke maskeringstape sammen med ovatrol..

Den kan komme seg under maskerinstapen enkelte plasser og da er du like langt, så jeg liker best å legge den på med forsiktighet og ha en klut lett tilgjengelig i tilfelle søl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker dog ikke å bruke maskeringstape sammen med ovatrol..

Den kan komme seg under maskerinstapen enkelte plasser og da er du like langt, så jeg liker best å legge den på med forsiktighet og ha en klut lett tilgjengelig i tilfelle søl.

Ved at man legger flere tynne lag slik ØHN sa så slipper du fort unna søl. Jeg har ikke hatt noen problemer med det. Man må uansett være forsiktig. Men hvis det kommer seg under teipen kan du jo ikke ha teipet godt nok? Maskering er veldig tidkrevende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved at man legger flere tynne lag slik ØHN sa så slipper du fort unna søl. Jeg har ikke hatt noen problemer med det. Man må uansett være forsiktig. Men hvis det kommer seg under teipen kan du jo ikke ha teipet godt nok? Maskering er veldig tidkrevende.

Det er så du sier Kristian, for meg er maskering nesten halve jobben når det trengs! men takk for tipset OAS, skal hålle øye med det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker nå mindre tid og det blir minst like pent.

Jeg har ganske mye erfaring med lakkering og vet hvordan man maskerer. det kan likevel oppstå problemer.

man får finne sin måte som fungerer.

som sagt tidliger maskering er veldig tidkrevende.

for tidkrevende for min del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Nanolex Rejuvenator eller Wolf Chemicals Trim Guard? :)

Forløpig har jeg kun brukt Wolf sin av de to, men jeg la det på en plastlist nederst på en Ford Grand C - max i August. Og den beader enda og holder fargen bra. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Nanolex Rejuvenator eller Wolf Chemicals Trim Guard? :)

Forløpig har jeg kun brukt Wolf sin av de to, men jeg la det på en plastlist nederst på en Ford Grand C - max i August. Og den beader enda og holder fargen bra. :)

Takk for innlegg David!

Hvordan er tilgjengeligheten på disse 2? selge noen av dem i butikkutsalg eller bare nett?

jeg bruker nå mindre tid og det blir minst like pent.

Jeg har ganske mye erfaring med lakkering og vet hvordan man maskerer. det kan likevel oppstå problemer.

man får finne sin måte som fungerer.

som sagt tidliger maskering er veldig tidkrevende.

for tidkrevende for min del.

Tviler ikke ett sekund på resultatet du får OAS! Men med nøye maskering og forsikighet så ender vel man bare opp med tidkravet til maskeringen? Takk for inspillene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent er de bare tilgjengelig på nett. Men begge nettbutikkene som selger har så suveren service at det er nesten kjappere å bestille på nett. Hehe. Rbtuning har Wolf og Nanolex har Rejuvenator. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Øyvind, sitter med Tapatalk. Så orka ikke finne linker. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol Polytrol finnes ikke lenger - de produserte på lisens fra eier av lisensen (Respect Colour Up). Så jeg har ikke klart å finne Polytrol i butikker i nærområdet mitt på over 1 år. Kjøpte tilslutt Respect Colour Up på en marine-sjappe. Fungerer på samme måte. Jeg skal kjøre test av Respect <-> Rejuvenator på min V70CX (som har like mye plastikk som lakk) framover.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Owatrol Polytrol finnes ikke lenger - de produserte på lisens fra eier av lisensen (Respect Colour Up). Så jeg har ikke klart å finne Polytrol i butikker i nærområdet mitt på over 1 år. Kjøpte tilslutt Respect Colour Up på en marine-sjappe. Fungerer på samme måte. Jeg skal kjøre test av Respect <-> Rejuvenator på min V70CX (som har like mye plastikk som lakk) framover.

Nerden har Polytrol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kanskje det finnes noen steder ennå - Owatrol produserte helt fram til "siste slutt" så det er sikkert en del bokser igjen "der ute". Men karen jeg snakket med på marine-sjappa forklarte meg at Owatrol hadde lisensproduksjon på dette inntil for et par år siden, og etter det har de "måttet" ta inn Respect istedet (som er samme produktet, bare produsert av opprinnelige eiere).

edit: etter litt googling så tror jeg at jeg har fått en litt "enkel" forklaring på dette fra marine-sjappa.... Lisensproduksjonen på dette i Norge har blitt _tatt over_ av de som lager Respect Colour Up.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kanskje det finnes noen steder ennå - Owatrol produserte helt fram til "siste slutt" så det er sikkert en del bokser igjen "der ute". Men karen jeg snakket med på marine-sjappa forklarte meg at Owatrol hadde lisensproduksjon på dette inntil for et par år siden, og etter det har de "måttet" ta inn Respect istedet (som er samme produktet, bare produsert av opprinnelige eiere).

Samme produkt, annet navn. Skjønner :)

Selv er jeg ikke så voldsomt begeistret for Polytrol. Derfor skal jeg teste Rejuvenator, Wolf's Trim coat og Carpro Perl og se om jeg blir fornøyd men av disse.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker Polytrol / Respect. Med et par børster så er fordeling av produkt enkelt også. Skal som sagt da teste mot Rejuvenator, og basert på de tilbakemeldinger hittil her på DCN så er det også et fortreffelig produkt. Det er hovedsaklig long term effect (LTE) jeg ser mest på, i tillegg til da utseende og brukervennlighet. Men LTE er viktigst for meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive