DavidRS

Ford Grand C-max 2011

Her er bilen, en Ford Grand C-max 2011 modell.

Eiere av bilen har overhodet ingen interesse av å vaske eller vedlikeholde utseendet på bilen generelt, noe utsiden bar greit preg av. De hadde egentlig bestilt time til DiTecbehandling, men jeg fikk de til å avbestille timen den dagen bilen skulle inn til behandling.

Ankomst:

IMG_4705.JPG

Relativt møkkete og jævlig.

IMG_4706.JPG

IMG_4707.JPG

Bakruta og hele bakluka generelt bar preg av at bakrutepusser ALLTID brukes. :P

Tid for vask.

Vasketeamet bestod av:

Wurth felgrens

Prickbort

Surfex HD 1:10 ca

Iron-X

Stjärnagloss Mild Clay

CG CW&G

Bøtte med GG

Carpro washmit

Div. børster

Tørket med Miracledryer og Carpo håndkle.

Wurth felgrens in action:

IMG_4710.JPG

IMG_4711.JPG

Så la jeg Prickbort, fikk ca 7 minutter virketid, virketid på felgrens blei ca 10 min.

IMG_4712.JPG

Så spylte jeg av Prickbort og felgrens, la et lag med Surfex på hele bilen, spylte og la et lag med Iron-X.

Iron-X finner litt på felger:

IMG_4719.JPG

Ferdig avspylt og håndvasket.

Har dessverre ingen bilder av håndvask på grunn av dårlig tid.

IMG_4728.JPG

Inspeksjon:

Noen veskemerker:

IMG_4730.JPG

IMG_4731.JPG

IMG_4734.JPG

Pakket vekk sakene for dagen for å gyve løs med nytt mot neste dag.

Selvfølgelig glemte jeg jo kameraet hjemme, så bildene uteblir fra korrigering. :P

Startet med kombotesting på panser.

S40 på orange scholl på roterende, tok swirls, men ikke noe RDS, prøvde deretter gul scholl på samme polish, med samme resultat.

Gikk over til S17 på gul scholl, heller ikke dette tok nok, så byttet til lilla scholl. Da blei det fart på sakene. Etterhvert kom samboer med kameraet mitt, men da var grovkorrigering ferdig.

Det blei lettere skydekke over hele bilen etter S17 med lilla pad, så måtte kjøre en koserunde med s40 på sort Scholl på DA-maskin.

IMG_4753.JPG

Ferdig med korrigering.

IMG_4759.JPG

På grunn av tidspress igjen blei bilen kjørt inn i garasjen. Morgenen etter leverte jeg guttingen i barnehagen og dro for å legge første lag med LSP. Eier ville ha noe som var holdbart og jeg hadde skikkelig lyst til å prøve Wolf Chemicals Hard Body, så jeg hadde handlet inn en flaske med det og satte i gang. Tok en wipedown før jeg avsluttet søndag kveld og en ny wipedown med CF02 mandag morgen før jeg gikk i gang for at overflaten skulle være klar. På alt av plast blei det lagt på Wolf Chemicals Trim Coat. Vinduer fikk Clear-Vue fra Turtle Wax, samme med panoramataket.

Felger fikk et lag med SV Autobahn.

Ferdig buffet LSP:

IMG_4769.JPG

IMG_4771.JPG

Glemte å ta bilde av veskeripene på dørene etter korrigering, men de to groveste kan såvidt skimtes.

Total tidsforbruk er ca 16 timer.

Satser på at neste S&S inneholder litt flere bilder. :)

Takk for titten.

David

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du det holofritt med sort vaffel fra scholl og S40? For den kombinasjonen anbefales ikke av produsenten selv.. Er kjent som hologramfabrikk, og ikke holokiller dessverre :( Men kjørestil og lakk påvirker jo også.

Bilen ser jo bra ut nå :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du det holofritt med sort vaffel fra scholl og S40? For den kombinasjonen anbefales ikke av produsenten selv.. Er kjent som hologramfabrikk, og ikke holokiller dessverre :( Men kjørestil og lakk påvirker jo også.

Bilen ser jo bra ut nå :thumbup:

Jada, var faktisk ikke noe problem det. Har sett folk her inne har slitt med at det er jo reine holofabrikken, men tenkte å prøve selv siden det var første gang jeg prøvde Scholl. Liker å ha egne erfaringer også, ikke bare alle andres! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde da gul pute hadde mer cut enn lilla jeg da men.... Er da slik det fremstår i diverse nettbutikker samt min egen erfaring i hvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde da gul pute hadde mer cut enn lilla jeg da men.... Er da slik det fremstår i diverse nettbutikker samt min egen erfaring i hvertfall.

Det skal stemme det, men virker som om den blei for hard eller noe. Fikk uansett best resultat med lilla! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive