trondw

Lexus IS250 2009 Starfire Pearl

23 innlegg i emnet

Tja,må vel legge ut bilder fra livet mitt de siste 5 årene.. Kan begynne me bilene jeg og samboer har idag :) Skal prøve å ikke legge ut alt for mye, dere kan heller spørre om dere lurer på noe eller vil se flere bilder etc :)

Lexus IS250 2009:
Hadde bare 2 bilder, akkurat kjøpt nemlig :thumbs: Planen til neste vår er leppekit, sideskjørt, noen 20" type Vossen CV3 og litt polering! ;) 208HK Automat m/rattgir og tiptronic. Eeen drøm å kjøree..!

post-4482-0-53796200-1346774756_thumb.jppost-4482-0-80857700-1346774757_thumb.jp

Honda Prelude 1997:
Som har blitt modifisert no så til de grader..er vel bare motor/eksos som skulle vært byttet, og fått på leppe på originale frontfanger. Bildet viser gamle stylingfangeren foran!

Kjøpte bilen som kondemnert så den er bygd opp fra scratch.. Byttet ting som; Alt av instrument lys til led pærer, farge utvendig og valset buer, badlook panser, 18" chrome felger, lakkert midtkonsoll/dørtrekk og trekt om.. Stereo,2din, 15" sub, 1 monoblokk, 1stk 4kanaler til 4høytalere + tweet. Integrert Iphone docking i bil og lagd bakluke trekk.
Ikke helt ferdig med stereo enda, innkledning igjen. Målt til 139DB.

post-4482-0-83473100-1346775404_thumb.jppost-4482-0-72155000-1346775412_thumb.jp

post-4482-0-14616000-1346775404_thumb.jp post-4482-0-25873300-1346777865_thumb.jp

post-4482-0-28133400-1346775406_thumb.jp post-4482-0-74351100-1346776297_thumb.jp

post-4482-0-91585200-1346776299_thumb.jp post-4482-0-89430300-1346775408_thumb.jp

post-4482-0-09950900-1346777866_thumb.jp

Mine 2 gamle biler:
Kia Ceed 2010 Exclusive kjøpt ny i 2010.

post-4482-0-52494100-1346776853_thumb.jp post-4482-0-61053600-1346776854_thumb.jp

post-4482-0-40691600-1346776855_thumb.jp post-4482-0-07560300-1346776856_thumb.jp

post-4482-0-25648100-1346778456_thumb.jp

Honda CRX 1991 Widebody
Brukt godt over 2000 arbeidstimer over 2.5 år på denne. Alt for mye og skrive..
Begynte da jeg var 16-17 år som lærling.
Også bygd opp på nytt fra scratch, var egentlig en stor rustbombe.. Brukte nesten 3 måneder bare på hver bakskjerm. Hele bilen var så å si glassfiber.. Men var 100% passform!
Desverre begynte det å komme fram rust her og der. Rundt tanklokk og div smått hvor det ikke var bra nok sveisa/grunnarbeid, så solgte den til gi-bort pris :(
Rødfargen på bildene varierer VELDIG, men dere ser nok hvilke bilder som får fram riktig lys og farge.. Kan og nevnes at den var sinnsyk artig og kjøre! Var som gokart..og ingen turtallssperre! :D

post-4482-0-86142800-1346777220_thumb.jp post-4482-0-83239000-1346777221_thumb.jp

post-4482-0-70781700-1346777222_thumb.jp post-4482-0-73337500-1346777224_thumb.jp

post-4482-0-72403900-1346777223_thumb.jp post-4482-0-76077900-1346777226_thumb.jp

post-4482-0-74033500-1346777227_thumb.jp post-4482-0-18309600-1346777226_thumb.jp

Håper duu hadde en fiiin titt på bilene minee og det kommer nok oppdateringer på Lexus! :fun:

Endret av trondw
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lexusen er jo bare ubeskrivelig nydelig!

Preludoen ble litt overkill for meg :P

Kiaen syntes jeg var tøff! Er ikke ofte man ser slike biler :thumbup:

Crx-en så utrolig overkill ut den også, samtidig var den gjennomført. Ble tøft!

Kreativ mann du! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Savnet av min sorte kom frem så fort jeg så bildene av bilen nå. Jeg hadde IS 220d i ca to år, og har hatt æren av ca 30 timer bak rattet på en ISF. Savner fortsatt IS gen. 2 i "tide og utide", men har skumle planer om å hoppe på gen. 3 når den kommer i 2014, så jeg skal holde ut.

Regner med at senking er med i planene når du skal ha på skjørter og 20"? Bare fjærer på 30/30 holder ikke på denne bilen. Den blir ikke lav nok i mine øyne. Ta kontakt hvis du vil ha noen bilder av hvordan 30/30 ble på min.

Jeg kan forresten også finne frem en combo (ja, du har faktisk kjøpt en spillkonsoll, hæhæ) for å skru av antispinn helt hvis du blir lysten på det utover vinteren. Knappen for å skru av antispinn i dashboardet er ikke verdt en dritt. Du utsetter kun funksjonen noen km/t ekstra ved bruk av den knappen.

Håper du holder oss oppdaterte med planene for IS-en, men vær grei og la den beholde linjene nå, da :D

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, har man japsebil som 18-20 åring og utdanner seg innen lakk blir det nok fort litt overkill... heheehe, men takk for tilbakemeldinger! Det er jo tross alt ungdomsbilene! :)

Må se ann senking ennå.. Bor tross alt i Finnmark! B) Mye brae veia her..... Og den knappen i dashborde gjør jo ikke en dritt!? :unsure:

Såå jaa må få slått den av på ett vis? Har ikke sjekket opp eller noe slikt ennåå..

Det blir jp vizage frontspoiler og sideskjørt og muligens lakke taket sort blank så linjene blir :thumbup:

Har ikke bestemt meg for hvilken leppe/spoiler jeg skal ha bak..

Har tross alt soltak så blir litt bedre look tror jeg ved å lakke taket svart!

Drømmen må jo være IS-F Sport, misunner deg litt der ja..! de hadde en inne hos Lexus tromsø da jeg hentet denne.. Men er helt sykt fornøyd med bilen. Og gla den var helsvart inni. Ikke delt som de bruker å være!

Endret av trondw
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET smykke av en bil! :thumbs:

Kjøre du preluden vinterstid og lexus på sommer halvåret eller det er gjerne ikke så mye salting der du holde te.. Nordlendingene kan jo kjøre på vinterføre ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lexusen er min favoritt av dine biler! Ville holdt plastikkbitene unna den... Kiaen så også grei ut. CRXen var ganske penest av de stylede bilene, da den passer med litt plastikk,. Preluden ble alt for overkill etter min smak, også. Men skjønner såklart at det er ungdomsbiler, og at man gjerne prøver slike ting da. :P

Men Lexusen ville jeg holdt mer eller mindre original, om det var opp til meg. Kanskje nye felger og muligens en moderat senk (om felgene gir bilen "traktorpreg"). ;) Grei bilpark!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Og den knappen i dashborde gjør jo ikke en dritt!? :unsure:

Såå jaa må få slått den av på ett vis? Har ikke sjekket opp eller noe slikt ennåå..

Jeg måtte gjøre følgende for å skru av antispinn helt på min:

1. Start motoren med clutchen inne. Hold clutchen inne mens du gjør de andre punktene. Ha brekket på.

2. Trykk inn bremsepedalen to ganger. Hold den inne når du har trykket den inn andre gangen.

3. Ta av brekket, sett det på igjen, ta det av igjen og sett det på igjen.

4. Gjenta punkt 2 med brekket på.

Dette fungerte dog kun på IS 220d og IS350. IS250 tror jeg hadde egen combo.

Når det er sagt, så vet jeg at det begynte å bli mulig å få den av permanent ved å holde antispinnknappen inne i 5 sek fra 2008/2009-modellen kom. Du får prøve. Når den skrus av helt går den ikke på igjen før bilen skrus av.

NB: Ikke gi meg skylda om du drar av, hehe!

Lykke til :)

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET smykke av en bil! :thumbs:

Kjøre du preluden vinterstid og lexus på sommer halvåret eller det er gjerne ikke så mye salting der du holde te.. Nordlendingene kan jo kjøre på vinterføre ;)

Takk for det, er og veldig enig i den beskrivelsen! :thumbs: Begge biler blir brukt hele året, men Preluden blir nok lagt ut for salg utover vinteren siden vi egentlig ikke har bruk for 2 biler. :)

Men skal bygge den ferdig først, liker ikke og selge videre halvferdig prosjekter :rolleyes:

Lexusen er min favoritt av dine biler! Ville holdt plastikkbitene unna den... Kiaen så også grei ut. CRXen var ganske penest av de stylede bilene, da den passer med litt plastikk,. Preluden ble alt for overkill etter min smak, også. Men skjønner såklart at det er ungdomsbiler, og at man gjerne prøver slike ting da. :P

Men Lexusen ville jeg holdt mer eller mindre original, om det var opp til meg. Kanskje nye felger og muligens en moderat senk (om felgene gir bilen "traktorpreg"). ;) Grei bilpark!

Takk for respons :thumbup:

Blir nok litt plastikk siden jeg allerede vet hvordan jeg vil ha bilen. Har bare ikke bestemt bak. Blir nok og bestille neste vår og senk skal legges til vurdering. :)

Jeg måtte gjøre følgende for å skru av antispinn helt på min:

1. Start motoren med clutchen inne. Hold clutchen inne mens du gjør de andre punktene. Ha brekket på.

2. Trykk inn bremsepedalen to ganger. Hold den inne når du har trykket den inn andre gangen.

3. Ta av brekket, sett det på igjen, ta det av igjen og sett det på igjen.

4. Gjenta punkt 2 med brekket på.

Dette fungerte dog kun på IS 220d og IS350. IS250 tror jeg hadde egen combo.

Når det er sagt, så vet jeg at det begynte å bli mulig å få den av permanent ved å holde antispinnknappen inne i 5 sek fra 2008/2009-modellen kom. Du får prøve. Når den skrus av helt går den ikke på igjen før bilen skrus av.

NB: Ikke gi meg skylda om du drar av, hehe!

Lykke til :)

Kjøpte min med automat gir siden det ikke var flere til salgs, vet heller ikke om 250'n leveres i Norge med manuell? Har ikke sett flere 250, men bor jo langt oppi gokk så kan vel ha noe med det å gjøre.. :ph34r: Prøvde holde inne TRC knappen men ble ikke slått av. Tenkte dra til Toyota/Lexus og høre om de vet. ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøpte min med automat gir siden det ikke var flere til salgs, vet heller ikke om 250'n leveres i Norge med manuell? Har ikke sett flere 250, men bor jo langt oppi gokk så kan vel ha noe med det å gjøre.. :ph34r: Prøvde holde inne TRC knappen men ble ikke slått av. Tenkte dra til Toyota/Lexus og høre om de vet. ^_^

Jeg forhørte meg med Lexus Norge og Lexus Europa da jeg jaktet på komboen, men de "visste ikke". De vet det nok, men ønsker ikke ha noe ansvar i at folk drar av veien. Du får prøve, men nå har jeg funnet linken jeg fant det på den gangen:

http://www.clublexus.com/forums/is-second-generation/187987-wanna-turn-off-vdim.html

Tror ikke IS250 ble solgt med manuell ny her i Norge. Kun IS 200d og IS 220d selges med manuell. Også finnes det jo langt flere 220d enn 250 her til lands, så når du først møter en IS gen. 2 er det høyst sannsynlig en 220d :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja er en til 220D her, og er jo en del til salgs. Derfor litt stasliere med en 250 synes jeg, om dere ikke har merket det så liker jeg å skille meg ut og helst ikke ha samme bil som andre :thumbup:

Googla litt etter å ha sett på linken din! Kan medele at de går gått fra combo(noe jeg tror de har fra Playstation??) til å bare gjøre noe så enkelt som:

1 Skru på tenninga uten å starte bilen.

2. Hold inne TRC knappen i ca 3 sek.

3 ESP lampen lyser med "OFF"

4. Start bilen å leeggg'an breeii! :thumbs: :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja er en til 220D her, og er jo en del til salgs. Derfor litt stasliere med en 250 synes jeg, om dere ikke har merket det så liker jeg å skille meg ut og helst ikke ha samme bil som andre :thumbup:

Googla litt etter å ha sett på linken din! Kan medele at de går gått fra combo(noe jeg tror de har fra Playstation??) til å bare gjøre noe så enkelt som:

1 Skru på tenninga uten å starte bilen.

2. Hold inne TRC knappen i ca 3 sek.

3 ESP lampen lyser med "OFF"

4. Start bilen å leeggg'an breeii! :thumbs: :thumbs:

IS 250 er råere enn 220d. Det er det ingen tvil om. Seksersnerr :D

Bra det er blitt såpass lett, da! Jeg kan se for meg hva folk trodde dersom de stod bak meg når jeg skrudde av alt. Bremselysdisco!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det er blitt såpass lett, da! Jeg kan se for meg hva folk trodde dersom de stod bak meg når jeg skrudde av alt. Bremselysdisco!

Hahahah!

Med mindre jeg får noe polerings eller vaske jobber til helgen så blir det polering på Lexine! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haallo.. Har skjedd veldig mye iløpet av det siste (halv)året så har ikke vært så veldig aktiv her inne, men skal endre litt på det :)

Kan nevne at jeg har hatt veldig mye å gjøre med tanke på jobb, skolegang, polering på fritid, prøve å fradele tomt for og bygge hus og blitt pappa.

Kan begynne og legge ut ett fersk bilde av familiebilen som har blitt diskutert litt her oppe, som den ser ut pr idag!

Bilen er selvfølgelig polert og behandlet, last touch ble Swissvax Reflexus. Funker helt sykt bra, pga lakken var veldig sticky og fikk ikke Shield voksen til å feste seg godt nok. Det var akkurat som om grus og asfalt klistret seg fast i voksen før jeg polerte en runde og la ett strøk Reflexus.

Ble desverre ikke S&S på denne siden JR kom uka før og jeg bare måtte få den polert til sommeren så fikk ikke tid til å ta detalj bilder :(

Får heller ikke til å laste opp bilder av bilen fra siden eller bak pga de er for store.

Det som er gjort ellers:

Blackhousing lykter foran

Klarlakk med sort transparent på baklykter.

Lakkert grill sort.

Lakkert bak/frontfanger pga fargeforskjell og steinsprang.

Bakrutesenker.

Baklukespoiler.

Leppe bak.

Nye sideskjørt.

Frontleppe kommer denne uken.

Nye felger i farge hvit perlemor i 19x8.5" med svarte detaljer.

Lakkerte motordeksler, sort blank og hvit perlemor (077, bilens farge).

Vurderes også solgt så om du er interessert ta kontakt..

988604_10151438063816736_1333525262_n.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lexus er fine åss, og spesielt den du har! Hvit Lexus slår aldri feil! :) Flott bil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, er storfornøyd ja! Må muligens selge til fordel for stasjonsvogn etterhvert.. Da blir det nok E91 3 Serie.. Helst blå :thumbs: Har tross alt hatt rød,svart,lilla og hvit nå :D

Endret av trondw
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut noen bilder fra Døgnvill helgen hvor vi var i Tromsø. Benyttet anledningen til å ta bilder hos en fotograf med RIGPRO utstyr. Ble heelt råe bilder! :thumbs:

Har flere om dere ønsker og se de. Er forøvrig webkvalitet og ikke full oppløsning :)

post-4482-0-23557200-1380116651_thumb.jp

post-4482-0-49195300-1380116657_thumb.jp

post-4482-0-69126800-1380116666_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niiice!

Noen som kjenner til fotografer som tar slike oppdrag i vestfold?

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kongebilder. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niiice!

Noen som kjenner til fotografer som tar slike oppdrag i vestfold?

Hør med Eirik. Han er helt rå på dette, og har mye kontakter rundt om i Norge. Han hadde nylig en artikkel i Gatebil også :)

Er så fornøyd med bildene, eneste var at jeg ikke nådde å få spacere bak på før vi dro til Tromsø. Men ble superbra.

Blir garantert flere bilder senere så lenge jeg ikke må selge til fordel for stasjonsvogn. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forøvrig gjort det siste året:
Leppekit
Sideskjørt i glassfiber (Wald, passet sinnsykt bra)
Baklukespoiler

Bakrutesenker

Nye 19x8.5" 3sjikts ferdig lakkerte kantfelger

25MM Spacere bak.

Solfilm

Demontert hovedlykter og hatt dem på ca 100grader i stekeovn for å kunne splitte glasse fra "housingen" og lakkert innmaten som var chrome til svart. Monterte de ved samme prosedyre, varme opp å klistre de sammen igjen.

Sotet baklykter og reflekser

Xenon i alle lys

Lakkerte motordeksler i bilens farge.

Sparklet igjen skruhullene etter skiltplate i frontfanger og lakkert opp.

Alt er lakkert i Starfire Pearl (3sjikt) og helt sort blank på detaljer :)
S&S kommer garantert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive