WernerH

såpevalg?

22 innlegg i emnet

Må fylle opp beholdningen med såper her, og lurer på hva folket anbefaler

CG maxiSuds 2

CG Glossworkz

CG Citrus wash & gloss

CG EXTREME bodywash & gloss enhancer

kom gjerne med erfaringer og tips ;)

Skal brukes på både biler som er vokset og ikke vokset :P så helst ikke ei såpe som er slem mot voks :)

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muc-off Ubershine : En test av produktet her (http://www.detailers...ge__hl__muc-off)

Muc-off Ubershine får du på noen av Bil rekvisita buttikene som er med i "BGu conseptet"

Endret av GeirEM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de du nevner er gode såper. Selv har jeg kun prøvd CG MS II, CG CW&G og CG Glossworkz, men har hørt at Extreme BW&GE er en god såpe :)

Når det gjelder en som er mild så er jo Glossworkz en såpe som er fin til vedlikeholdsvask, og CW&G er fin til litt sterkere vask. Selv bruker jeg 2 korker med CW&G til en 18L bøtte ved sterk vask og en kork ved vedlikeholdsvask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes personlig alle de nevnte cg såpene er bedre enn ubershine ,gli,skum, effekt men igjen bare mine personlige mening og ikke noe fasit:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er godt fornøyd med maxisuds2, men ville prøve noe annet :P og kjøpe i gallon :P maxisuds2 gir et fint skum i cannon også :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er godt fornøyd med maxisuds2, men ville prøve noe annet :P og kjøpe i gallon :P maxisuds2 gir et fint skum i cannon også :P

Da kjøper du Citrus Wash&Gloss i gallon, det får ikke blitt feil ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både maxisuds 2 og Glossw. Jeg liker CG Glossworkz best. Synes den glir bedre på lakken og er snill mot voksen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gallon på både CG Glossworkz og cW&G bestilt xD

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wolf's Chemicals Satin såpe, Duragloss 900 serien, Meguiar's NXT og CG CW+G i bøtta. Bilt-Hamber Autofoam i skumkanon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den duraglossen med kirsebærduft og maxi suds2 er de jeg holder meg til.Har Meguiars nxt, men liker den ikke av en eller annen grunn(om det er den som er lilla).Prøvde den i skumkanon her en dag, og den ga lite skum.Vel, den skal brukes opp :) 1 dl pr bøttevask så går det unna, hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor liker du ikke NXT-såpa? Den bruker jeg på jobb daglig og synes den er knallgod. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor liker du ikke NXT-såpa? Den bruker jeg på jobb daglig og synes den er knallgod. :)

Jeg vet ikke helt :) Den er bare ikke så bra som de andre favorittene mine.Ikke mere glid eller masse skum.Har hørt om den i 2 år, så hadde vel for høye forventninger.Hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avgir ikke nok såpe på bilen, og da får man ikke godfølelsen når man kun ser vann og perler. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT-såpen synes jeg gir mye skum, og til bøttevask er det en av mine favoritter. Lukter godt, glir godt, skummer godt og ikke minst rengjør godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker både NXT og Ultimate Car Wash fra Megs veldig godt :) Flotte såper som ikke koster allverden, selv på Bilxtra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT såpa er klart en favoritt blandt de "billige" såpene :) fattern har sverget til den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT såpa har jeg klart å overdosere! Skulle bruke opp siste slant, og doserte følgelig sikkert dobbelt av hva jeg pleier å bruke og da var jeg glad jeg vasker med hanske, for det ble så glatt at jeg måtte krølle fingrene rundt foret inni hanska for å føle at jeg hadde litt styring.

Har ikke klart å finne noen favoritt ennå, har Glossworkz, Maxi Suds II, NXT, Wash and Wax (? den gule til MG), Citrus Wash. Pluss Jif bilshampo, Optimum No Rinse og Green Clean som folk ikke vanligvis har i bøtte for vask. Og så har jeg Bilthamber sin Auto-wash som er antikorrosiv, skal doseres 1ts til bøtta eller noe slikt, men den har jeg ikke rukket å teste. Skulle ikke forundre meg om det er mer også, gjemt unna i kaoset etter at jeg forsøkte å rydde

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker CG Citruswash&Gloss godt.

Tror alle har egne preferanser på såpe. Du må bare prøve og feile. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine to soleklare favoritter for bøttevask er NXT-såpen og CG Citrus Wash & Gloss. Og Bilt-Hamber Auto-foam eller Espuma Activo til skumkanonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alt for mange såper stående, har en nesten full MG NXT som jeg ikke likte i det heletatt, og diverse andre pluss de fire favorittene mine ;)

1. Nanolex Reactivating Shampoo

2. CG Citrus W&G

3. Scholl Shampol

4. CG Glossworkz

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive