Gå til innhold

Elite Car Care(.co.uk)


Geir

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Bestilte en liten pakke under 200-kronersgrensa 3. november. Fikk pakken rett i postkassa 12. november. Synes ikke det er værst jeg! :thumbup: En av varene jeg bestilte var ikke på lager, så da fikk jeg mail om jeg ville ha pengene tilbake eller tilsvarende produkt. Jeg ønsket et tilsvarende produkt, og etter 20 min fikk jeg mail tilbake om at ordre var oppdatert og sendt. Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som vet om Elite Car Care bruker andre leverandør enn DHL. Synes siste regning fra DHL var drøy.

Blei dobbelt så dyrt som beregna (mva 132kr, utleggsgebyr 110kr og formal clearence 469kr) totalt 711 kr for varer som kosta 500-600kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Siste forsendelsen min fra Elite måtte jeg hente selv hos DHL, til tross for at de ringte dagen før og avtalte utkjøring og tidspunkt. Endte opp med å måtte ta fri fra jobb hele dagen og hente pakken selv på kvelden, fordi "sjåføren var ny og ikke hadde klart å holde ruten sin og måtte kjøre tilbake til depoet". Det er da for #!%(& ikke MIN feil at de har ubrukelige sjåfører? Har de avtalt levering så har de avtalt levering! Ikke ringte de for å si at de ikke kunne levere heller, jeg måtte selv ringe dem for å få status.

Mens jeg sto og ventet på at de skulle finne pakken min, kom en sjåfør innom "ordrebua". Ordvekslingen gikk som følger:

Sjåfør: Jeg har tre pakker jeg skulle ha levert, men jeg rekker ikke det før seks i dag.

Ordremishandler: Det går bra, bare skriv "forsøkt levert/har ringt/har lagt igjen lapp" og før det i systemet, så tar vi det over helgen.

Sjåfør: Okei, da stikker jeg hjem.

(klokken var da 17:10)

Noen som vet om Elite Car Care bruker andre leverandør enn DHL. Synes siste regning fra DHL var drøy.

Blei dobbelt så dyrt som beregna (mva 132kr, utleggsgebyr 110kr og formal clearence 469kr) totalt 711 kr for varer som kosta 500-600kr.

Formal Clearance fakturerer de bare for dersom avsender ikke har lagt ved alle nødvendige dokumenter for eksport. Ta kontakt med Elite og forklar situasjonen og prøv å få pengene refundert.

Jeg har uansett tenkt å spørre dem om de kan være så hyggelige og IKKE sende pakken med DHL neste gang, for jeg kan helt seriøst ikke fordra den norske delen av det firmaet. Makan til gjeng med fåreskaller skal en pinadø lete lenge etter.

Jeg har fått flere pakker fra dem med DHL, men aldri det "formal clearance" gebyret..

Ikke jeg heller. Dvs, ikke fra DHL, men har fått det fra UPS.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om en annen forsender enn DHL men da måtte jeg ut med 3-4 x så mye i frakt og da var det ikke verd det synes jeg.

Forøvrig er jeg en sporings-narkoman så jeg fulgte med at ca kl 7 om moran var min pakke (ENDELIG) i Norge og på bil, og satt foran døra som en bikkje å venta, alle andre planer måtte skrinlegges fordi jeg skulle ha denne pakka umiddelbart.

Når klokka var godt over 15 ringte jeg og hørte med de og de kunne ikke si noe.

Ringte igjen etter 16 og da kom de frem til at sjåføren ikke hadde tid til å levere til meg og jeg måtte vente til en annen dag....

Når sjåføren kom påfølgende dag var forklaringen at det var mye å gjøre den dagen og at jeg ikke bodde der de hadde mange kunder og da rakk han ikke det..

Ingen beklagelse eller noe annet, så var kanskje min feil at jeg bodde et sted som de ikke kjører så ofte, er jo tross alt nesten kvarter å kjøre til terminalen dems......

Så skal jeg bestille på nytt derfra skal jeg bare smøre meg med tolmldighet og selvfølgelig ikke bestille noe som haster...

Sjappa ellers er jo kurant, trekker av mva og sender hurtig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jada, sjappen er veldig bra, for all del. Godt utvalg, gode priser, knall service og det at de trekker av UK VAT og sender i løpet av samme eller neste dag. Helt suverent, helt til DHL overtar pakken. Skjønt, det er ikke et problem at de sender med DHL heller, før pakken kommer til depotet og skal kjøres ut til kunden. Det er da det rakner helt og ting slutter å virke.

Da det er sagt, så er ikke fraktprisene til Elite skremmende i utgangspunktet. Jeg betalte 120 kroner for 14kg da jeg bestilte fra dem sist, så om den prisen plutselig blir 350 kroner er det faktisk fremdeles akseptabelt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke samme problem her i Trondheim. Fikk tlf om at de tenkte å kjøre ut pakken til meg, og vi avtalte at de kunne levere den til meg på jobb. Enkelt, greit og smertefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, helt til sjåføren ikke gidder kjøre mer etter lunsj, returnerer til depotet og merker alle ikke-leverte pakker som "ringte/kunde ikke hjemme/la igjen lapp" selv om man sitter på trappen hjemme og venter på jævelen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Elite i stad angående annen leverandør enn DHL.

"Yes we can ship with DPD instead. However they are more expensive, plus you

pay the customs clearance charge to us rather than to them direct with any

taxes due. Also, they need your ID number to clear your goods through

Customs and in the past we have found some customers are uncomfortable with

supplying that personal information to us. If you still wish to pursue this

alterative please let me know what you wish to order and I can get a quote

for you."

Så blir nok til at en forsetter å DHL. Har aldri hatt noe problem med levering fra de da jeg har fått den levert på jobben selv om hjemadressa er oppgitt pga sjåføren leverer varer til jobben også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som har prøvd å kontakte Elite Car Care angående "Formal Clearance" ?

Mottok faktura fra DHL i dag, på 724 kr. Syns det er drøyt for varer som kostet 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har gjort det og fikk beskjed om at jeg måtte ta det med DHL. DHL sier jeg må ta det med Elite, men det er DHL som er speditør og de som pålegger gebyret.

Kom pakken med fly til Norge? Isåfall kan du klage og si at dette gebyret er feilaktig ilagt da de selv sier de bare legger det på pakker som kommer med bil.

Jeg fikk dette på siste større pakken jeg mottok (og måtte hente på depoet selv). Jeg nektet å betale det da det effektivt sett er fortollingsgebyr, samtidig som at "Utleggsgebyr" også er fortollingsgebyr. Det minnet om svindel, særlig siden ingen kunne komme med en god forklaring på hva FC faktisk var for noe. I tillegg klaget jeg på det generelle servicenivået og serviceinnstillingen til de ansatte i DHL og at jeg så langt det er mulig, vil unngå å bruke dem i fremtiden. Jeg fikk til slutt ettergitt både FC og utleggsgebyr som plaster på såret (for råtten service), men fremdeles ingen fornuftig forklaring på hva FC-gebyret egentlig er, eller hvorfor de legger det på pakker som komme rmed bil, men ikke med fly, eller hvorfor det ble lagt på min pakke når den kom med fly... idioter.

Angående Elite, så kan du spørre om de kan bruke en alternativ speditør (DPD), eller holde vekten under 2kg; da kan du få den tilsendt via Posten.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dette som svar da jeg spurte hva Formal Clearence var for noe, og hvorfor jeg måtte betale det :

Formal Clearance

Ved sendinger med vårt Economy Select -produkt, inngår ikke kostnader for fortolling i frakt når avsender velger frankatur 022 DDU, kode 4. I slike tilfeller vil da du som importør motta fortollingsgebyr pålydende 469 NOK.

Dette er standard pris for fortollingsjobben vi utfører for deg, uavhengig av pakkens størrelse eller verdi.

Hvis avsender har benyttet feil frankatur ber vi deg vennligst ta direkte kontakt med avsender for å avklare forholdet.

Faktura må betales i sin helhet.

Trur jeg bare betaler jeg, orker ikke styre så mye for å kanskje få igjen 500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...