Gå til innhold

valg av felgrens til alufelg


spezzy

Recommended Posts

Er det egentlig noen av de felgrensene som lukter godt?

Så lenge man ikke brekker seg av å putte nesen i dunken er det vel greit nok, men P21`s lukter ihvertfall helt sykt til tider.

Men felgrens er vel generelt ikke de produktene som får mest "skryt" for lukta, men tror de har kommet med en ny versjon som ikke lukter mainnskjit lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å lukte på den da! Jeg synes Sonax lukter bedre enn Rim7 og P21S hvertfall :) Har tenkt til å prøve Bilberry også, ettersom det er mye positivt sagt om den..

QD'ers er vel de som lukter noe av det bedre? Føler ofte at jeg har lyst til å drikke flere av dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærsaft slik som morsan lager!!

Morsan klarer sikkert å "gjenskape" lukten til P21`s også, men det har ingenting med blåbær å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

For min del kan produktet lukte så dritt det bare orker så lenge det fjerner dritt fra felgene... slutt å sniffe produkter og vask i stedet! ;)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsan klarer sikkert å "gjenskape" lukten til P21`s også, men det har ingenting med blåbær å gjøre :P

haha! :D

For min del kan produktet lukte så dritt det bare orker så lenge det fjerner dritt fra felgene... slutt å sniffe produkter og vask i stedet! ;)

Siden man sitter såpass nærme når man rengjør felgene, så gjør det jo ikke noe om det lukter godt, og det er ikke unaturlig at dette emnet dukker opp :) mulig det har vært oppe før også, for alt jeg vet.. Bruker jo Scholl Rim7 og IronX selv om begge lukter dritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vent meg til lukta på det meste her jeg etterhvert.. P21s og Rim7 sliter jeg ikke med. De funker knall i allefall begge to :) Kan tynnes ut 1.1 el 1:2 også om en har midre dritt på felger..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rim 7 er grei å blande ut? Mener å ha lest at den mister mye effekt ved utblanding.. Kan hende jeg blander noe, men mener det var Rim7 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan ikke tenke meg at det er noe problem å blande ut Rim7, den og P21s er ikke så forskjellige mener jeg. Uansett blander jeg opp her til det forbruket jeg trenger den vaskerunden, jeg blander ikke opp 5 liter å har stående.

Når en vasker såpass som mange her gjør, trenger en ofte ikke det sterkeste alternativet, noen gange holder det med såpeskumet fra foamcanon alene, andre ganger trenger en litt mer, da er det ok å bløte opp litt møkk med en Rim7 "light" feks :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det er noe problem å blande ut Rim7, den og P21s er ikke så forskjellige mener jeg. Uansett blander jeg opp her til det forbruket jeg trenger den vaskerunden, jeg blander ikke opp 5 liter å har stående.

Når en vasker såpass som mange her gjør, trenger en ofte ikke det sterkeste alternativet, noen gange holder det med såpeskumet fra foamcanon alene, andre ganger trenger en litt mer, da er det ok å bløte opp litt møkk med en Rim7 "light" feks :)

Fikk jo litt P21S til prøving av Simen her, så jeg blandet ut det så det ble ett blandingsforhold som var litt sterkere enn 1:10. Denne fungerte lenge til vedlikehold på min bil. Men det var som å spraye vann på veldig møkkete felger, så da måtte ublandet Rim7 til.

Den P21S blandingen ble nylig tom, og da prøvde jeg Sonax. Nå er den tom, så da blir det å prøve en utblandet Rim7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blander jeg aldri P21`s mer enn 1:2, så hvis du blandet nærmere 1:10 så burde effekten og konsistensen minne veldig om vann ;)

Effekten var overraskende bra. Hadde ikke allverdens møkkete felger, men det var jo noe bremsestøv, og alt forsvant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Würth sin syrefrie felgrens fås til kr 140kr pr liter om man har ok rabatt det(noe man er 100% avhengig av på würth). Synes dette er rimeligere enn andre felgrenser som fås på mindre flasker rundt omkring. Den lukter bringebær, er geleaktig, og kan ligge på felgene opp til 30min. Når jeg skal vaske bilen, så skal jeg vaske bilen, ikke tenke på/forske og regne ut blandeprosenter med forskjellige middler :) Bilvaskingen tar nok tid uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry kamerat, men om du ikke er keen på blandingsforhold så går du harde tider i møte.. Jeg blander ut veldig mange av produktene mine for å opprettholde voks og andre forseglinger, men samtidig fjerne møkk.. Det er ett must å blande ut flere av produktene om du ikke vil lage stygge merker eller vokse bilen flere ganger i mnd.

En ting er å vaske bil, en annen er å bruke huet :) bland ut riktig, så vil du ha en bil som er lett og vedlikeholde og som ikke vil ha merker etter f.eks ren surfex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Sorry kamerat, men om du ikke er keen på blandingsforhold så går du harde tider i møte.. Jeg blander ut veldig mange av produktene mine for å opprettholde voks og andre forseglinger, men samtidig fjerne møkk.. Det er ett must å blande ut flere av produktene om du ikke vil lage stygge merker eller vokse bilen flere ganger i mnd.

En ting er å vaske bil, en annen er å bruke huet :) bland ut riktig, så vil du ha en bil som er lett og vedlikeholde og som ikke vil ha merker etter f.eks ren surfex..

Jeg blander på følelsen og tar det ikke så j***** nøye... Sliter ikke veldig med dårlig holdbarhet på de jeg legger på bilene her. Er enig med Iver ( og velkommen til forumet :) ), det blir for dumt å måle seg i hjel. Mye ligger i grunnarbeidet.

Det er klart at om man SKAL ta livet av all LSP så smeller man på med en super kraftig SurfexHD-blanding (eller ren), men et par ml til og fra har ikke den utslagsgivende effekten, det er det grunnarbeidet som har.

En ting er å teste f.eks REN P21S mot ca 1:3 P21S, men måle det dønn nøyaktig det gidder ikke jeg.

EDIT: Ved en liten kikk viser det seg at Iver har betraktelig lenger fartstid enn meg på forumet, så det er vel heller du som skal ønske meg velkommen, hehe :)

Endret av Christian / WeShine
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...