Gå til innhold

valg av felgrens til alufelg


spezzy

Recommended Posts

BjørnarMS

Autoglym sin Wheel Cleaner er noe av det råeste du får (syrebasert og du bør ikke puste inn mens du sprayer på denne). den koster litt men den river av det som er av bremsestøv. kun 1 gang jeg ikke har fått av alvorlig fastbrent bremsestøv med den og da ble alternativet malingsfjerner :eek:

Sonax sin er knall til normalt skitne felger, fås også kjøpt i 5l og 25l.men den lukter hoggorm og permanent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Et lite spm. Jeg har jo litt IronX, dog 500ml. Er dette noe som egentlig kan blandes ut? Noen som har testet? Hvis ikke, så kjøper jeg meg noe som er blitt anbefalt her på forumet :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

IronX nytes best ren, men kan blandes 1:1 hvis du har lite igjen og trenger å dekke større områder. Virkningen blir dog svakere og produktet trenger lenger virketid, samt blir tynnere og renner mer.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Skjønner. Best å kjøpe annen felgrens til der det ikke er så ille da ;-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

IX er jo egentlig ikke en felgrens selv om den gjør jobben utmerket på det området også :)

Var akkurat ute å testet en ny innkjøpt felgrens, nemelig Bilthamber Auto-wheel. Virker som et veldig bra produkt (har også lest at andre her er fornøyd med denne). Den er ganske tykk, så den henger lenge. Lukta er ganske lik IX (mao lukter den ikke noe godt).

Sprayet på en felg med bremsestøv, ventet i noen minutter og skyllte av med hage slange. Helt rent etter dette.

Skal få laget en skikkelig test på denne om ikke så alt for lenge.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Autoglym sin Wheel Cleaner er noe av det råeste du får (syrebasert og du bør ikke puste inn mens du sprayer på denne). den koster litt men den river av det som er av bremsestøv. kun 1 gang jeg ikke har fått av alvorlig fastbrent bremsestøv med den og da ble alternativet malingsfjerner :eek:

Da burde du prøve litt andre felgrenser også da denne tar dårlig ift feks Megs All Wheel Cleaner, Wheel Brightener og ikke minst Ferrobet Alurens..

Og Scholl Rim7, P21S PowerGel, CarPro Iron-X og også Bilthamber sin ettersom jeg har forstått er helt rå og ikke minst mye mer skånsomme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BjørnarMS

Da burde du prøve litt andre felgrenser også da denne tar dårlig ift feks Megs All Wheel Cleaner, Wheel Brightener og ikke minst Ferrobet Alurens..

Og Scholl Rim7, P21S PowerGel, CarPro Iron-X og også Bilthamber sin ettersom jeg har forstått er helt rå og ikke minst mye mer skånsomme..

Har i bestilling noe Iron-X som skal testes ut, ser mange er fornøyd med den :) Ferrobet har jeg hørt mye bra om, har prøvd mye rart men ikke så mange av de du nevner over her. Må kjøpe inn en liten samling å teste tenker jeg :thumbup:

Endret av BjørnarMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Av erfaring liker jeg Sonax sin bedre enn Turtle, P21s Gel og AG Wheel Cleaner.

Syns den tar mye bedre skiten på felgene.

P21s Gel måtte jobbes inn for og få samme resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring liker jeg Sonax sin bedre enn Turtle, P21s Gel og AG Wheel Cleaner.

Syns den tar mye bedre skiten på felgene.

P21s Gel måtte jobbes inn for og få samme resultat.

Blir litt feil å sammenligne P21s og Sonax sin, ettersom Turtle og AG Wheel Cleaner er syrebaserte.

Hvor lenge lot du P21S være på før du begynte å jobbe den inn, var den blandet ut?

Jeg foretrekker Sonax sin, den er veldig god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil å sammenligne P21s og Sonax sin, ettersom Turtle og AG Wheel Cleaner er syrebaserte.

Hvor lenge lot du P21S være på før du begynte å jobbe den inn, var den blandet ut?

Jeg foretrekker Sonax sin, den er veldig god :)

Blir det feil å sammenlikne p21s og sonax fordi turtle og ag wheel cleaner er syrebaserte? :P

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...