Gå til innhold

valg av felgrens til alufelg


spezzy

Recommended Posts

Jeg blander på følelsen og tar det ikke så j***** nøye... Sliter ikke veldig med dårlig holdbarhet på de jeg legger på bilene her. Er enig med Iver ( og velkommen til forumet :) ), det blir for dumt å måle seg i hjel. Mye ligger i grunnarbeidet.

Det er klart at om man SKAL ta livet av all LSP så smeller man på med en super kraftig SurfexHD-blanding (eller ren), men et par ml til og fra har ikke den utslagsgivende effekten, det er det grunnarbeidet som har.

En ting er å teste f.eks REN P21S mot ca 1:3 P21S, men måle det dønn nøyaktig det gidder ikke jeg.

EDIT: Ved en liten kikk viser det seg at Iver har betraktelig lenger fartstid enn meg på forumet, så det er vel heller du som skal ønske meg velkommen, hehe :)

Jeg blander jo på gefilen, men jeg blander :P Ikke så veeldig mye jeg bruker rent, annet enn forseglinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt P21`s ren i år, og det eneste jeg kan konkludere med foreløpig er at den funker mye raskere. Autobahn ser tilnærmet nylagt ut etter mange runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har testet i det siste så GRUSER bilt hamber auto-wheel alt annet jeg har prøvd. Den er nesten på høyde med iron-x på metallpartikler og bedre på annen skitt. Mot p21s på felg er det i allefall som natt og dag. Den reagerer akkurat som iron-x mtp blødning osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilberry lukter helt forferdelig og ikke synes jeg det er et spesielt bra produkt heller, husker ikke helt blandingsforholdet, mener det var sterkt, ca 1:3 til 1:5. Produktet er så dårlig at det tar ikke noe av møkka som har kommet på felgene i løpet av de tre ukene det har gått siden forrige storvask selv om det ligger på felgene i 10 minutter. Aldri mere Bilberry på denne karen :)

Vet flere som har sagt at de opplever at bilberry matter ned finishen på høyglansfelger (pga.ph-verdi) i mye svakere blanding enn det du nevner, har ikke prøvd denne selv men den burde jo vært bare litt effektiv når den blandes såpass sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere produkter ble brukt, den gang var inntrykket at Bilberry tok noe av den møkka, men når jeg nå vasket sommerfelgene i helgen så tok det ikke noe av det fine laget som hadde kommet på i løpet av 3 uker. Overhode ikke noe som helst. Kommer til å teste en annen felgrens når bilberry flaska er tømt :)

Enig på den der, at bilberry ikke tar så veldig mye på bare noen få uker.

jaja, hva syns folk om sonax sin felgrens?

Er det bare ræva eller fungerer den bra? :)

Endret av Rune90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg digger sonax rensen. Den tar både bremsestøv og oljeflekker i allefall (kjører bil med lekkasje, så har testet sonaxen sjøl på den.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

jaja, hva syns folk om sonax sin felgrens?

Er det bare ræva eller fungerer den bra? :)

Sonax Extreme felgrens er et knallprodukt, løp og kjøp.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har testet i det siste så GRUSER bilt hamber auto-wheel alt annet jeg har prøvd. Den er nesten på høyde med iron-x på metallpartikler og bedre på annen skitt. Mot p21s på felg er det i allefall som natt og dag. Den reagerer akkurat som iron-x mtp blødning osv.

Jeg testet denne her om dagen. Det ble veldig rødt og jeg fikk store forhåpninger, men etter avspyling ble jeg litt skuffet. Følte ikke den tok noe mer enn P21S. Har bare testet en gang da, så kan hende jeg får annen oppfatning neste gang. Hvorfor er det slik at alle nye felgrenser og nye versjoner blir røde når de reagerer? Til og med Turtle Wax har jo denne effekten. Hvilken ingrediens er det som gjør dette? Har det vært nevnt eller diskutert før her inne?

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg kjøpte Wurth sin felgrens heromdagen. 1 1/2 liters flaske med rosa veske som ikke renner. Sprayes på og la det ligge i 5 minutter. Gjorde underverker på vitoen på jobben som har gått 67000 siden desember og aldri sett annet en vanlig avfetting, skum og ht fra selvvask på Rud i Bærum.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Wurth sin felgrens heromdagen. 1 1/2 liters flaske med rosa veske som ikke renner. Sprayes på og la det ligge i 5 minutter. Gjorde underverker på vitoen på jobben som har gått 67000 siden desember og aldri sett annet en vanlig avfetting, skum og ht fra selvvask på Rud i Bærum.

Synes würth sin felgrens og P21`s er ganske lik i bruk, men würth sin koster jo nesten like mye for 1 liter som P21`s koster for 5 liter :o

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bilberry lukter helt forferdelig og ikke synes jeg det er et spesielt bra produkt heller, husker ikke helt blandingsforholdet, mener det var sterkt, ca 1:3 til 1:5. Produktet er så dårlig at det tar ikke noe av møkka som har kommet på felgene i løpet av de tre ukene det har gått siden forrige storvask selv om det ligger på felgene i 10 minutter. Aldri mere Bilberry på denne karen :)

Selv har jeg en annen erfaring med Bilberry enn deg og er kjempe fornøyd med produktet. På skikkelig møkkete hjul blander jeg 1:5 (dette matter ned polert alu, så det er ikke et blandingsforhold til hverdagsbruk). 1:5 fungerer også fantastisk bra på dekksider. På hverdagsvask har jeg i det siste brukt 1:20 med stort hell. Felgene er dog vokset og de blir ikke så møkkete før bilen blir vasket.

Ang. lukta, så synes jeg ikke denne lukter vondt uten at dette egentlig har noen betydning.

I forhold til pris synes jeg dette er et fanastisk bra produkt som er mer en godt nok for mitt bruk.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Synes würth sin felgrens og P21`s er ganske lik i bruk, men würth sin koster jo nesten like mye for 1 liter som P21`s koster for 5 liter :o

Det går ikke å handle på wurth uten rabattavtale. Det er jo en typisk butikk som er for proffmarked. De skulle ha 6000,- + mva for roterende :o

Polish var jo 329 + mva per liter eller noe også.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups. Nå fikk Øyvind G en cred. Ikke fordi jeg syntes bilberry er bra, men fordi jeg satte fingeren på feil sted på ipaden.

Bilberry har jeg aldri kommet helt overens med. Brukte den nesten ren en periode, men var fortsatt ikke imponert. Den tar vanlig løst bremsestøv, men det tar vanlig såpe også.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...