truhaa

EBC bremseskiver, noen som har testet?

35 innlegg i emnet

Har kast i skivene på bilen (front) og skal bytte de ut, vi da ha slissende skiver på bilen. Fikk pris på EBC skiver fra brakes.no ved en feil, skulle hatt pris på Brembo slissede..

Hvordan er EBC skiver, har alltid fått dytta i øra at Brembo er det eneste som duger av skiver, noen som har noe erfaringer med EBC eller EBC vs Brembo?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke EBC tenker du på? Turbogroove el ultimax? Jeg har veldig god erfaring med turbogroove (borret og slisset) i sammen med red stuff klosser. De biter fra kaldt og bedre med litt temp. Har holdt lenge for meg :) thumbs up for EBC!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

USR975 EBC USR sport disc.. googla det og da kom Ultimax opp som navn utenlands i allefall..

Vil bare ikke ha noe som er feil "rettning" når jeg bytter ut noe ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mye godt om de USR Ultimax skivene også både med red og yellowstuff klosser:) yellowstuff trenger litt mere varme for og bite skikkelig men da biter de noe hinsides også;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsett med Brembo du.. Jeg har ikke mye positivt å si om både Brakes og EBC...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Kollevold forhandler skiver fra black diamond som også gjør en god jobb. De har sikkert på lager til evo.

På mr2en kjører jeg med ebc klosser (yellowstuff) og black diamond skiver. Disse har hvertfall gjort en sabla god jobb etter 300km med banekjøring på rudskogen. Ingen tegn til stor slitasje eller noen form for feil.

Har også hørt litt dritt om ebc, men så langt har jeg vært veldig fornøyd med klossene. Skal kjøpe samme type klosser bak også, siden det har fungert såpass bra :)

Men er du i tvil kan du jo alltids sammenlikne prisene du får på ferodo hos kollevold mot brembo prisene du har fått. Begge deler er jo kjent for å være "top of the line"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsett med Brembo du.. Jeg har ikke mye positivt å si om både Brakes og EBC...

Kan man spørre om hvorfor ikke?

I alle fall EBC?

Folk later til å være veldig polariserte rundt akkurat dette...vanskelig å bli klok på liksom...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet mange brembo skiver pga kast :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man spørre om hvorfor ikke?

I alle fall EBC?

Folk later til å være veldig polariserte rundt akkurat dette...vanskelig å bli klok på liksom...

Jeg brukte 2 sett med EBC klosser på Passaten min på mellom 20 og 25.000km. Det var masse belegg igjen, men når klossene faller fra hverandre, faktisk på begge settene.

Det ene settet var Greenstuff og det andre var Redstuff, og når Brakes ikke har hatt noen lignende tilfeller på maaaange år så er det merkelig at jeg får 2 sett som er like elendige..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er noe skeptisk til EBC sine skiver etter at jeg hadde den forrige bilen min en tur på Nürburgring.

3/4 inn i runde 2 etter en kraftig nedbremsning. Så begynte det å vibrerte så kraftig i rattet under ned bremsning at det var vanskelig og holde bilen på veien. Sånn var det resten av runden.

Ble til at det ble kjørt rolig ut av bannen. Så for morro skyld prøvde vi oss med en ordentlig ned bremsning utenfor bannen også kjørte vi ett kort stykke med svakt trykk på bremse pedalen. Så var de fine igjen...

Edit: Bilen var forresten en Saab 93 turbo, men slissede EBC skiver.

Endret av thomasll
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er godt fornøyd med EBC Redstuff klossene på Subaruen. De bremser bedre enn de originale og ikke minst støver de MYE! mindre.

Etter noen dager med original klossene var felgene nesten helt sorte foran. Mens nå er det bare litt bremsestøv som man ikke ser på avstand.

Hvilket merker de originale klossene er vet jeg ikke, men siden bremsene er Brembo er sikkert klossene det også.

Jeg kjøpte et sett med EBC redstuff klosser og skiver av ukjent merke fra brakedepot som kom på 4500,- og de har fint tålt mye juling. Her i Norge på Torshov og Mekonomen skulle de ha 4200,- pr skive foran :shocking2:

Har hørt fra flere at de anbefaler å styre unna skiver som er borra helt igjennom, da de kan sprekke og blir lettere kast i. Men er det kvalitets skiver i prisklasse høy så skjer nok ikke det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, deg tror jeg ikke på for fem flate øre Dennis :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, deg tror jeg ikke på for fem flate øre Dennis :)

Haha.. hva tror du ikke på? :D sier bare min erfaring til nå. Nå har jeg ikke hatt klossene så lenge så kan ikke garantere at de ikke ramler fra hverandre etter vært, men har holdt fint til nå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter bremsepedalen på en bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter bremsepedalen på en bil?

Til venstre for pedalen som er i gulvet nesten hele tiden :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case, derfor jeg ikke stoler noe på dine erfaringer rundt bremser :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rest my case, derfor jeg ikke stoler noe på dine erfaringer rundt bremser :)

hehe.. skjønte det var det du ville fram til :P Men er ganske vanskelig å bare bruke pedalen helt til høyere på norske veier, så pedalen i midten får kjørt seg den å, så har nok mer en nok erfaring til å komme med bremse anbefalinger ;) Er ganske gøy å henge i selene ved nedbremsing også :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. skjønte det var det du ville fram til :P Men er ganske vanskelig å bare bruke pedalen helt til høyere på norske veier, så pedalen i midten får kjørt seg den å, så har nok mer en nok erfaring til å komme med bremse anbefalinger ;) Er ganske gøy å henge i selene ved nedbremsing også :P

Du som har sånn artig bil bør jo lære deg kunsten å venstrebremse :) Men vil anbefale deg å gå forsiktig frem, for venstrefoten er ikke helt in tune med bremsepedalen :P

Kjekt å høre hva folk har å si om dette temaet, siden man alltid har hørt så mye forskjellig om EBC. Må fornye bremser foran til sommeren, og det med mindre støv er jo et ankepunkt i så måte!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du som har sånn artig bil bør jo lære deg kunsten å venstrebremse :) Men vil anbefale deg å gå forsiktig frem, for venstrefoten er ikke helt in tune med bremsepedalen :P

Fort gjort å sette tenna i frontruta første gang man prøver å bremse med venstrefoten ja hehe.. :P

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fort gjort å sette tenna i frontruta første gang man prøver å bremse med venstrefoten ja hehe..

Been there, done that! Auu:/ fikk kul i hode å blåveis:p hehehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive