Gå til innhold

Swirls av S40 og sort scholl pad kombo


Anders_Aa

Recommended Posts

Hallo,

I dag har jeg fått kommet i gang med polering ved å polere fronten på én C30. Gikk da over med komboen S17 og oransje pad. Ble en del holos, så jeg tenkte jeg skulle gå over med noe finere polish.

Eneste jeg hadde var S40. Tenkte jeg kunne prøve den med Sort Scholl pad.

Etter jeg hadde testet så jeg flere nye swirls som hadde kommet!

Hva er feil her ?

Hvilken kombo burde jeg da bruke til å fjerne holos, men samtidig få en blank og fin overflate ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med s30+ med scholl orange pad..spre produkt på lav hastiget så øker du hastigheten litt med medium press 2-3 pass så avslutter du med maskin vekt 1 -2 pass :)

Har ikke skaffet meg S30+ enda, men er et "må ha" produkt ;)

S40 og sort pad lager krøll ja, skal ikke brukes sammen. Ta en orange scholl pad å kjør s 40, så er det i boks igjen. Gjorde samme tabben med min sorte opel med myk lakk.

Prøver ut S17 og sort pad i morgen. Blir vanskelig å bruke den oransje padden med S40, som jeg bruker med s17, fordi da må jeg vaske den hele tiden. Tar nemlig én og én del av bilen om gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du wipedown etter s17 og orange? Kan jo hende disse var der allerede, hvis du ikke tok wipedown før du hadde kjørt s40 og sort.

Tok ikke Wipedown nei. Tenkte det ikke var nødvendig.

Det kan jo være at du ser microswirls etter S17, som S40 og sort pad er for fin til å fjerne.

Evt. lager du swirls med MF når du buffer produktrester.

Så microswirlsene kun etter S40. Brukte en ultra myk microfiber til S40'n. Så det er merkelig at det skulle bli riper av det.

Men tror jeg skal teste ut S17 på sort pad straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!

Prøvde komboen S17 og sort pad på en del av panseret. Kom masse swirls og hologrammer. Og når jeg tørket med microfiber én retning for å teste det, ble det riper. Er akkuratt som én grå hinne der jeg har polert. Hva gjøre jeg feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har kjørt sort scholl og S17 på Yarisen min uten å lage holos (i det minste så ser jeg ikke lenger de holosen jeg laget sist da jeg raste over med først S03gold på gul og deretter A15 på spider).

Men da brukte jeg DA... Det skal egentlig være relativt bankers på myk lakk

edit:

Jeg har også klart å lage microswirls av mikrofiber på varmt panel. I og med at jeg har to Toyotaer så har jeg rett og slett lagt inn en kunstpause, tar neste panel/seksjon før jeg tørker det første.

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har kjørt sort scholl og S17 på Yarisen min uten å lage holos (i det minste så ser jeg ikke lenger de holosen jeg laget sist da jeg raste over med først S03gold på gul og deretter A15 på spider).

Men da brukte jeg DA... Det skal egentlig være relativt bankers på myk lakk

edit:

Jeg har også klart å lage microswirls av mikrofiber på varmt panel. I og med at jeg har to Toyotaer så har jeg rett og slett lagt inn en kunstpause, tar neste panel/seksjon før jeg tørker det første.

Javell. Har vært nedi garasjen igjen og gått over med det første jeg gjorde. S17 og Oransje pad. Da ble det et greit resultat. (Er ikke meningen å få det perfekt første gang, men skal gjøre det bedre seinere når jeg har fått litt mere kunnskap)

Jeg tror nå at det må være den sorte padden som lager det meste av swirlsa, men microfiberen lager noe ørsmå når jeg tørker av med en gang også. Skal teste ut det du sa i morgen, ved å vente litt før man tørker av.

Men er ganske så sikker på at det er den sorte padden som lager swirlsa. Det kan jo være at jeg kjører feil med den. Eller at jeg presser for hardt ? (Har medium press)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser når jeg kjører at paden blir ganske flat, mer enn 50% komprimert. Men den må jo komprimeres endel for å få hullene i vaffelmønstret nedpå lakken. Og bortsett fra når jeg bevisst forsøker å kjøre minimalt press (DA min stopper opp ganske lett, spesielt med liten pad og lav hastighet)

Det kan ikke ligge noe dritt i den? Mistet på bakken en gang, eller smitte fra annet under oppbevaring? Bare gjetter her nå... Da ville du kanskje se er mer markant mønster hvis det var snakk om et sandkorn eller to, heller enn masse swirls hvis det gjaldt selve paden..

Det snakkes litt om cd-testen når det gjelder mikrofiber, vet ikke om det er noe tilsvarende du kan gjøre for å teste for urenheter i en pad. Antar at paden i seg selv uansett vil ripe en cd(?). Begge mine er fulle av polish så jeg kan ikke sjekke selv nå

Håper noen med mer erfaring har noen bedre tips, jeg er sliten i hodet etter å ha tilpasset baderomsplater hele dagen og fylt opp på toppen med en cider :fun:

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...