Gå til innhold
Anders_Aa

Swirls av S40 og sort scholl pad kombo

Recommended Posts

Anders_Aa    151
Anders_Aa

Hallo,

I dag har jeg fått kommet i gang med polering ved å polere fronten på én C30. Gikk da over med komboen S17 og oransje pad. Ble en del holos, så jeg tenkte jeg skulle gå over med noe finere polish.

Eneste jeg hadde var S40. Tenkte jeg kunne prøve den med Sort Scholl pad.

Etter jeg hadde testet så jeg flere nye swirls som hadde kommet!

Hva er feil her ?

Hvilken kombo burde jeg da bruke til å fjerne holos, men samtidig få en blank og fin overflate ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Da jeg var på kurs hos Scandicshine mener jeg han sa at S40 og svart Scholl pad ikke skulle brukes sammen. Da dette ble en altfor "fin" kombinasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Detailmafia Norway    346
Detailmafia Norway

17+ og sort scholl pad er vel den rette comboen som funker.

Så er det mange som kjører S30 eller S40 på orange scholl pad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 027
_Makki_

Du har ikke prøvd S40 med orange Scholl pad? Ny pad altså :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Prøv med s17 på den sorte paden. Tror det er en vinner uten å vite fargen på c30n..

Evt bruke den orange padden sammen med s40.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Sort farge på C30'n. Den virker relativt myk synes jeg.

Men er da S17 og sort pad lurest ?

Og burde jeg ha litt press for å fjerne hologrammene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan B    0
Jan B

S40 og sort pad lager krøll ja, skal ikke brukes sammen. Ta en orange scholl pad å kjør s 40, så er det i boks igjen. Gjorde samme tabben med min sorte opel med myk lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stigtm    42
Stigtm

Prøv med s30+ med scholl orange pad..spre produkt på lav hastiget så øker du hastigheten litt med medium press 2-3 pass så avslutter du med maskin vekt 1 -2 pass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Hvorfor er igrunnen S40 og sort pad dårlig kombo når Blå 3m med blå pad er god kombo? Jeg bare lurer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Prøv med s30+ med scholl orange pad..spre produkt på lav hastiget så øker du hastigheten litt med medium press 2-3 pass så avslutter du med maskin vekt 1 -2 pass :)

Har ikke skaffet meg S30+ enda, men er et "må ha" produkt ;)

S40 og sort pad lager krøll ja, skal ikke brukes sammen. Ta en orange scholl pad å kjør s 40, så er det i boks igjen. Gjorde samme tabben med min sorte opel med myk lakk.

Prøver ut S17 og sort pad i morgen. Blir vanskelig å bruke den oransje padden med S40, som jeg bruker med s17, fordi da må jeg vaske den hele tiden. Tar nemlig én og én del av bilen om gangen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Kan godt hende at s40 og sort er dårlig kombo, men at den skal være for fin slik at den lager swirls høres merkelig ut for meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Ja syntes det var merkelig jeg å. Men testet to steder, og det skjedde på begge steder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Tok du wipedown etter s17 og orange? Kan jo hende disse var der allerede, hvis du ikke tok wipedown før du hadde kjørt s40 og sort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det kan jo være at du ser microswirls etter S17, som S40 og sort pad er for fin til å fjerne.

Evt. lager du swirls med MF når du buffer produktrester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Tok du wipedown etter s17 og orange? Kan jo hende disse var der allerede, hvis du ikke tok wipedown før du hadde kjørt s40 og sort.

Tok ikke Wipedown nei. Tenkte det ikke var nødvendig.

Det kan jo være at du ser microswirls etter S17, som S40 og sort pad er for fin til å fjerne.

Evt. lager du swirls med MF når du buffer produktrester.

Så microswirlsene kun etter S40. Brukte en ultra myk microfiber til S40'n. Så det er merkelig at det skulle bli riper av det.

Men tror jeg skal teste ut S17 på sort pad straks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

NEI!

Prøvde komboen S17 og sort pad på en del av panseret. Kom masse swirls og hologrammer. Og når jeg tørket med microfiber én retning for å teste det, ble det riper. Er akkuratt som én grå hinne der jeg har polert. Hva gjøre jeg feil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg mener jeg har kjørt sort scholl og S17 på Yarisen min uten å lage holos (i det minste så ser jeg ikke lenger de holosen jeg laget sist da jeg raste over med først S03gold på gul og deretter A15 på spider).

Men da brukte jeg DA... Det skal egentlig være relativt bankers på myk lakk

edit:

Jeg har også klart å lage microswirls av mikrofiber på varmt panel. I og med at jeg har to Toyotaer så har jeg rett og slett lagt inn en kunstpause, tar neste panel/seksjon før jeg tørker det første.

Endret av Gry

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Jeg mener jeg har kjørt sort scholl og S17 på Yarisen min uten å lage holos (i det minste så ser jeg ikke lenger de holosen jeg laget sist da jeg raste over med først S03gold på gul og deretter A15 på spider).

Men da brukte jeg DA... Det skal egentlig være relativt bankers på myk lakk

edit:

Jeg har også klart å lage microswirls av mikrofiber på varmt panel. I og med at jeg har to Toyotaer så har jeg rett og slett lagt inn en kunstpause, tar neste panel/seksjon før jeg tørker det første.

Javell. Har vært nedi garasjen igjen og gått over med det første jeg gjorde. S17 og Oransje pad. Da ble det et greit resultat. (Er ikke meningen å få det perfekt første gang, men skal gjøre det bedre seinere når jeg har fått litt mere kunnskap)

Jeg tror nå at det må være den sorte padden som lager det meste av swirlsa, men microfiberen lager noe ørsmå når jeg tørker av med en gang også. Skal teste ut det du sa i morgen, ved å vente litt før man tørker av.

Men er ganske så sikker på at det er den sorte padden som lager swirlsa. Det kan jo være at jeg kjører feil med den. Eller at jeg presser for hardt ? (Har medium press)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg ser når jeg kjører at paden blir ganske flat, mer enn 50% komprimert. Men den må jo komprimeres endel for å få hullene i vaffelmønstret nedpå lakken. Og bortsett fra når jeg bevisst forsøker å kjøre minimalt press (DA min stopper opp ganske lett, spesielt med liten pad og lav hastighet)

Det kan ikke ligge noe dritt i den? Mistet på bakken en gang, eller smitte fra annet under oppbevaring? Bare gjetter her nå... Da ville du kanskje se er mer markant mønster hvis det var snakk om et sandkorn eller to, heller enn masse swirls hvis det gjaldt selve paden..

Det snakkes litt om cd-testen når det gjelder mikrofiber, vet ikke om det er noe tilsvarende du kan gjøre for å teste for urenheter i en pad. Antar at paden i seg selv uansett vil ripe en cd(?). Begge mine er fulle av polish så jeg kan ikke sjekke selv nå

Håper noen med mer erfaring har noen bedre tips, jeg er sliten i hodet etter å ha tilpasset baderomsplater hele dagen og fylt opp på toppen med en cider :fun:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig