Skulebollen

Ka gjer eg feil? ( Foamcannon )

46 innlegg i emnet

Har foamcannon som fulte med en nilfisk alto HT eg kjøpte.. Der blander eg oppi 1-2 cm ca. med orange prewash og så litt bilsåpe

Når eg spyler på dette så legger det seg ikkje som ett tjukt lag men renner av med engang, men all dritten ligger fortsatt igjen, virker som den ikkje tar noke.. Må eg blande sterkare?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok blande sterkere for å få løsnet opp møkka. Med tanke på skum er den kanonen ræv, kan ikke sammenliknes med de man kjøper hos scandicshine/blankbil/autobahn/shinearama etc

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fjerne møkk er avfetting det aller beste, så kan du evt. legge skum oppå der igjen for "morro skyld"... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "kanonen" som fulgte med er elendig og skummer ikke godt nok. Blandingsforholdet blir ufattelig tynt, selv med en god kanon er blandingsforholdet ut av kanonen ca 1:25.

Kjøp deg en skikkelig kanon med en gang, de er verdt pengene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Denne skal være god, og er på tilbud nå. Har bestillt en slik selv :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne litt jeg. Hvor sterkt blander man i en kanon? Rister man for å skumme den før man begynner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heller en 2-4 cm i flasken av kanon... så fyller jeg på vann til det skummer over i flaska. Så justerer jeg "lufteskruen" slik at skummet ikke blir for tørt, eller for tykt eller renner for fort av. Rister på flaska slik at såpen blir blandet godt med vann ja. Kan være lurt med varmtvann slik at såpen løser seg bedre opp...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvordan justerer du lufteskruen rett? Fikk min fra Bilnerden.no rett før helga og skal vaske idag :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å skru igjen lufteskruen helt igjen... mot - hvis jeg ikke husker helt feil... (Vrir med klokka).... så spyler du litt så ser du hvordan skummet fungerer og event justerer ut mot + (mot klokka)for mer vann...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører ren såpe, feks Bilthamber Autofoam el VP OPW, i kanonen og justerer skruen etter behov :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bruker" du ikke mye såpe da? Hva justerer skruen egentlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpetanken på kanonen min er 1l, den har jeg brukt på 9 biler nå hvor jeg kjører den nesten på full styrke.. Og jeg har fortsatt igjen til minst 3 biler. Så jeg synes ikke det er så galt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Såpetanken på kanonen min er 1l, den har jeg brukt på 9 biler nå hvor jeg kjører den nesten på full styrke.. Og jeg har fortsatt igjen til minst 3 biler. Så jeg synes ikke det er så galt..

Er ikke det litt kjedelig å bruke samme såpe på 11 biler da? ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer den skumkanona der min HT spyler? Eller passer den kanskje alt av kanoner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg litt på sida no og fann kobling til nilfisk.. Men kas såpe anbefalest? Bør vel vere billig og bra sia det går med litt.. Orange prewash? er den eg har brukt til no men er tom

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har eg og prøvd litt med, men synst den løyser opp så mykje. Er den egentlig så god i skumkanon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man løse opp noe mer enn støv og få det RENT så bruker man ikke skumkanon. Surfex, orange prewash eller nesten hva som helst annet har MYE større effekt lagt på med en lavtrykksprøyte i 1:20 konsentrasjon. Til sammenligning må man med skumkanon og en gjennomsnittlig høytrykksvasker bruke ca 0.75L såpe per bil for å få 1:20 konsentrasjon på lakken. Morsomt, ja.. Effektivt, nei..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive