Gå til innhold

Sort 2005 Saab 9-5 estate.


Donionz

Recommended Posts

Hei! :)

Jeg har en sort 2005 Saab 9-5 estate.

Leser her inne at Saab sin lakk skal være noe av det værre å jobbe med, vistnok veldig myk lakk (?) - så det var jo topp.

Jeg er helt nybegynner, men er altså på jakt etter diverse "entry" produkter og tips & triks.

Har ikke maskin så det kommer til å bli lagt på for hånd.

Det jeg vil tro jeg trenger er;

- Bøtte med gritguard.

- Børste + felgrens?

- Voks. Merker at jeg nok er en av dem som - enn så lenge - mener det er vel råflott å blåse 700+ på voks, men jeg tar vel gjerne feil ;)

- Muligens noe middel og påføringssvamp? for vedlikehold av sort skinninteriør. (uten skader enn så lenge).

Har fra før;

Høytrykksspyler

Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner

Autoglym Super Resin Polish,

Basta ? Mikrofiber washmit

Autoglym Hi-tech finishing cloth

Tutle Microfiber exteriør.

Veldig fint om noen tar seg tid til å komme med anbefalinger om hva, og ikke minst - hvor man kan skaffe det jeg måtte mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Blir ikke enkelt å ta mere enn litt swirls/vaskeriper for hånd da.. Du har jo det meste.Jeg ville kjøpt inn en billig roterende maskin og en finishing pad(fin pad). Om du bruker en god del produkt og jobber rolig med maskina på rundt 1000-1500rpm så tror jeg du skal få det til ganske bra :) Er en fin måte å lære å bruke roterende maskine på dette :) Bare legge få kg press på maskina om du kjøper en billig en da.Tåler ikke all verden altid.Jeg vet ikke hvordan Autoglym Super Resin Polish virker, for jeg er mest vant til sholl produkter.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,

Mon tro om man ikke skulle hatt noe Tar remover også ja... :o

Ser jo fort hvor dette kan ende med tanke på ting man bare må ha.....