Gå til innhold

Div Poleringsjobber Som Har Trilla Ut Av Min Garasje!


Cossyboy

Recommended Posts

En Merce jeg tok får en nabo her før han skulle selge den.

Gikk fra dette:

01.jpg

06.jpg

05.jpg

Til dette:

09.jpg

11.jpg

08.jpg

Liten "felghjelp".

Felgfr01.jpg

Felgfr02.jpg

Og etter alle kunstens regler og vaskemidler ble det da blankt igjen:

Felgetter01.jpg

Og så litt bilder av mine to aller jævligste jobber som jeg har hatt siden dette tok av:

Først ut min egen VW Transporter 2,5 tdi som hadde levd med dekor fra den var ny i 99 og frem til jeg kjøpte den våren 2006.

Etter at dekor er tatt av:

Transporterfrpolering.jpg

Hmmmm.... 50/50.

Transporterbakluke02.jpg

Tror jeg brukte 4 dager på alt på denne bilen, men ble meget fornøyd etterpå.

Transporteretter01.jpg

Og mitt andre mareritt...Herregud for en jobb, håper bare han for gudsskyld ikke vasker denne bilen igjen med avfetting for lastebiler.

IMG_2653.jpg

IMG_2654.jpg

IMG_2676.jpg

IMG_2682.jpg

Og etter mye banning, og et par VELDIG lange dager så fant jeg da litt bra lakk...Perfekt ble ikke denne bilen, da hadde jeg nok måtte slipe hele vogna først. men men

Hva tycks?

IMG_2698.jpg

IMG_2705.jpg

Avslutter denne posten med et par bilder av symaskina i min gamle firmabil:

MotorvaskBerlingofr.jpg

MotorvaskBerlingoetter2.jpg

MotorvaskBerlingoetter.jpg

Her ble det mye bilder og lite skrift, men spør heller hvis det er noe dere lurer på, så skal jeg prøve å svare...Håper dette var interresant skue?

Legger nok ut et par biler til etterhvert, bare sortere litt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett bare produkter fra Mirror Glaze og Detailer serien til Meguiars.

Merca ble tatt med M83 og m83 på gulpute og Meguiars DA-maskin, sealet med M21.

Felgene vasket med Meg All Wheel Cleaner, NXT shampo og vaskevott, clayet og polert med NXT Metal Polish.

Transportern og Audien måtte det en del grovere skyds på. Der ble det brukt M85 i kombo med ull og rødskum pute og Roterende, etterfulgt med M80 og gul pute, Da maskin.

På Audien ble det også utført litt våtsliping på de jævligste plassene.

Til motorvask, Super Deagreser, All Purpose Cleaner, div koster og varmtvannsvasker og hageslange.

Fort forklart, men det forklarer da hva som er blitt brukt.

Men viktigs av alt, så er det tiden som ble lagt ned får at ting ble bra, hjelper ikke med gode produkjter hvis man brasker over på en time..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for tilbake meldinger, alltid morro å få vite at folk synes det man gjør blir bra.

Kan iallefall konstantere at de jeg har polert får har reist hjem herfra med et stort bredt smil i ansiktet.

Har flere bilder på lager, se om jeg slenger ut et par til etterhvert, men først skal jeg hjelpe lillebror med å klargjøre litt understellsdeler til sandblåsing og pulver lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, det bilde av CLK'en hjalp til med å gjøre meg hekta på bilpleie faktisk;)

Hehe, smittsomt med shiny biler ja...

Probleme med å få denne hobhyen, eller sjuken om man vil, er at det gjør at en garasje blir kosten flere ganger mer enn hva den hadde trengt :S hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og artige tilbakemeldinger.

Synes nesten dette kvalifiserer til noen nytelser til, iallefall i mine øyne. synes det er vanskelig å fange "bløtheten" i sølvfargen, men har da prøvd, bilen var iallefall meget blank og bra i sommer, og eiern synes det forstatt er en lek å vaske den, etter en halv vinter med salt og dritt!

Samme eier som hadde den sorte CLK`n som står først i tråden.

Allroad03.jpg

Allroad02.jpg

Allroad04-1.jpg

Så et lite "In Action" bilde fra jeg dro over bilen med M07 Show Car Glaze før vi skulle ta oss en tur på et lokalt VW-Audi lokallag Mjøsa treff her i fjor høst.

PICT1204.jpg

PICT1205.jpg

jC3B8ran.jpg

Btw, denne bilen er tilsalgs, kan sette deg i kontakt med eier, hvis det er av intresse.

Tok bilen en runde da den kom til Norge våren 2007, levert til meg rett etter registrering, hvor jeg gikk over visse riper med nødvendig utstyr før jeg tok hele bilen en runde med M66 og Cyclo, etterfulgt av et lag M07 og M21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra arbeid du gjør! Skulle gjerne satt Integraen hos deg til våren, men har omsider fått tak i den

etterlengtede omformeren til Porter Cable-maskina så jeg får nok sette igang selv.

Legg ut flere bilder etterhvert da, og gjerne beskrivelse på hver bildeserie hva som er brukt av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Den blå audien er skikkelig WOW, greit å droppe industri avfetting je....

Bra jobb du gjør cossy...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Oi, det får'n si Cossyboy! :) Mye strøkent der! Fortsett med sånne updates, med litt mer utfyllende info ;)

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...