Gå til innhold
Jørgen

Vask "inni" dører

Recommended Posts

Jørgen    15
Jørgen

Hei!

Hva bruker dere til å vaske innvendig i dørterskler osv, hvis man ikke bruker vann til å spyle av med? Og hva polerer man med, det er jo ikke så lett å bruke maskin der..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Sprayer på litt avfetting inni dørkarmer jeg. Børster med en kost og spyler/børster samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Hvis det er skikkelig møkkete - APC / avfetting og børster. Så kan man bare vaske over med vott og såpe etterpå. Tar alltid dørkarmer og bakside/underside på dører når jeg vasker bil. Er ingen fare å spyle rent med vann heller. Start høyttrykksvaskeren litt før du sikter deg inn på karmen, så slipper du fullt av vann inni bilen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Takk for tipsene, da har man noe å gjøre på ikveld også!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Techwax er kjekt inni dørterskler....vask med en god APC og en myk kost ja. Spyl av med hangeslange som renner..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Uff dette er pinlig men hva er APC? All Purpose Cleaner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Føler jeg aldri blir ferdig med å tørke inni døråpning, bensinluke og bagasjerom. Kommer alltid noen nye dråper rennende fra de merkeligste steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

APC er All Purpose Claner ja.

Du kan bruke det eller ein avfetting som fungerer bra i døråpningene. Målerkost fungerer fint for å komme til alle plasser

Er litt trangt i døråpningene, so der blir det polering for hånd før påføring av voks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MikTor    1
MikTor

eg bruker trykkluft. funker gull ved dører, lister, felger, osv osv:D mitt tips:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DunnDunn    1
DunnDunn

hvordan får dere til å spyle inni dørsidene uten å få masse inn i bilen? =P hehe eller bryr dere ikke dere om det kommer litt inni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 521
truhaa

Vinkler strålen riktig så går det bra det, litt vann kan det dryppe inn i bilen, men ikke mengder..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 908
Christer

hvordan får dere til å spyle inni dørsidene uten å få masse inn i bilen? =P hehe eller bryr dere ikke dere om det kommer litt inni?

HT-skillz :D

Som det ble nevnt lenger oppe i tråden har det alt med vinklingen på lansen å gjøre. Litt sprut blir det jo, men det er snakk om dråper. Jeg har enda ikke fått store mengder vann inn i bilen, og om det kommer en litt større skvett er det jo bare å tørke det vekk med en gang. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Pleier å vaske dørkarmene med vaskehanske og spyle av igjen med HT. Kommer mer vann inn når jeg åpner døren i en regnskur enn det lille som kommer av HT'en. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Bruk en hageslange med munnstykke på og vri så det kommer lite vann ut. Da unngår du at det spruter inn i kupeen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Bruker prickbort og en liten kost. Spyler av med HT på fullt trykk. Funker fint på de fleste biler, men noen få har en utforming på dørkarmene som gjør at det har lett for å sprute litt inn i bilen, men er uansett ikke mengder vi snakker om.. :)

Endret av offroad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg har fått streng beskjed om ikke å spyle inni dørkarmene på E91 til typen, pga dreneringshullene kan gå tette og så blir det rust..

Men ellers så bruker jeg vanligvis HT når jeg har vasket mine egne biler, blir faktisk lite vann inni bilen.

Og jeg tørker også av etterpå. Som siste punkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl    58
Skovdahl
noen gjør det på denne måten

:eek:

Haha, likte den casuale metoden, bare gå rundt og spyle litt random inni og utenpå bilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig